Gå til innhold

Hull i ørene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når lar dere gutt få ta hull i øret ? Søster på 6 år fikk ta til skolestart , gutt på 8 maser stadig vekk. Aldri ? Eller ved utflytting , eller gi etter ? 🫢

Anonymkode: 3aea8...c32

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg håper virkelig dette er en tulletråd! Selvfølgelig gjør man ikke forskjell på gutter og jenter. Hvis søsteren fikk ta hull i ørene som seksåring burde gutten fått det samme. Hva i all verden skulle være grunnen til å holde igjen her? Dette kan ikke være seriøst. 

• Liker 6
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Tenker gutten også må få lov, så lenge søsteren har fått ta hull i ørene. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Når lar dere gutt få ta hull i øret ? Søster på 6 år fikk ta til skolestart , gutt på 8 maser stadig vekk. Aldri ? Eller ved utflytting , eller gi etter ? 🫢

Afrikansk opprinnelse på gutten og tradisjon i familien? Om det er så la han ta. Vis ikke vent til han er tenåring å se om han ønsker det fremdels 

Skrevet

Fikk hull i øret i 2 klasse(gutt) på 80tallet.Vanket MYE juling da jeg var annerledes.

Anonymkode: 9d764...c7f

• Nyttig 1
Skrevet
Kaneel skrev (50 minutter siden):

Afrikansk opprinnelse på gutten og tradisjon i familien? Om det er så la han ta. Vis ikke vent til han er tenåring å se om han ønsker det fremdels 

Nei, på begge. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Fikk hull i øret i 2 klasse(gutt) på 80tallet.Vanket MYE juling da jeg var annerledes.

Anonymkode: 9d764...c7f

Det kalles mobbing 

Skrevet
Arkana skrev (7 timer siden):

Jeg håper virkelig dette er en tulletråd! Selvfølgelig gjør man ikke forskjell på gutter og jenter. Hvis søsteren fikk ta hull i ørene som seksåring burde gutten fått det samme. Hva i all verden skulle være grunnen til å holde igjen her? Dette kan ikke være seriøst. 

Var vel ikke planen å gjøre forsjell , siden vi vurderer det .. men lurer litt på hva er vanlig alder for gutt? 

Skrevet

Det er sannsynligvis akkurat like varierende som for jenter. Noen vil ha hull i ørene før skolestart, noen mye senere, noen aldri.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer an på hvor ansvarsfull og pliktoppfyllende han er. Det viktigste er at barnet forstår at hygiene er viktig og må følges opp hele tiden. 

Anonymkode: 8c6ed...ae7

• Liker 2
Skrevet

Det burde selvfølgelig ikke være slik at gutter blir mobbet for å ta hull i ørene, men barn kan være utrolig slemme mot de som skiller seg ut. Det er noe innebygd i oss mennesker å være skeptisk til nytt og fremmed. 

Jeg ville i alle fall forhørt meg om gutten er sikker i sin sak på å få hull i ørene. Om han er selvsikker, og vet hva han skal svare til de som spør og kanskje vil erte han for det, så kan han ta hull. For eksempel dersom han kan fortelle en historie om at dette er vanlig der familien kommer fra, fotballspiller som har det ol. Da er det lettere for de andre barna å "akseptere".

Vi hadde en i klassen som tok det i 6.-7.-klasse tror jeg. Han var kjent for å være litt tøff og skille seg ut, så ingen mobbet han for det. 

Anonymkode: 215c6...969

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det burde selvfølgelig ikke være slik at gutter blir mobbet for å ta hull i ørene, men barn kan være utrolig slemme mot de som skiller seg ut. Det er noe innebygd i oss mennesker å være skeptisk til nytt og fremmed. 

Jeg ville i alle fall forhørt meg om gutten er sikker i sin sak på å få hull i ørene. Om han er selvsikker, og vet hva han skal svare til de som spør og kanskje vil erte han for det, så kan han ta hull. For eksempel dersom han kan fortelle en historie om at dette er vanlig der familien kommer fra, fotballspiller som har det ol. Da er det lettere for de andre barna å "akseptere".

Vi hadde en i klassen som tok det i 6.-7.-klasse tror jeg. Han var kjent for å være litt tøff og skille seg ut, så ingen mobbet han for det. 

Anonymkode: 215c6...969

Litt av greien med å vente , er å gjøre de klar for det , og lære de å tenke over egne avgjørelser , om de virkelig vil . 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...