Gå til innhold

Er det jeg som er usikker? Bestevenninne som mener hun, meg og kjæresten min bør henge oftere sammen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 
jeg er kvinne på 25 år som har en kjærest på 26 år. 

Vi skulle møtes på restaurant sammen med bestevenninna mi og kjæresten hennes men kjæresten hennes var vist foresatt på jobb så hun mente hun, meg og kjæresten min  kunne dra sammen og spise. Helt greit tenkte jeg.

vi koste jo oss alle 3 såklart med å prating. Da nevnte hun at vi burde gjør dette oftere. Synes det var litt rart at hun ikke nevnte kjæresten sin også. Jeg synes er flott at kjæresten og venninna mi kommer overens men ikke der det føles at bestevenninna mi skal bli bestis med kjæresten min. Da mener jeg at vi skal ta med henne over alt av aktiviteter osv, eller vis jeg og kjæresten skal ut på restaurant og spise da vi ikke spiser ofte ute.

vil bare ikke høres usikker ut men liker bare at ting skal variere, der jeg og kjæresten kan gjøre ting uten å inkludere alle og alt. 

Anonymkode: 0b4dc...75a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Er ikke det å si "dette var hyggelig, det må vi gjøre oftere" nesten bare en frase? 

Den enkle løsningen er at du ikke informerer alle om hva dere skal. Om dere vil ut og spise, ja, så går dere uten å si noe til noen andre. Du har jo ikke meldeplikt, heller.

Av og til kan dere selvfølgelig avtale å gjøre ting sammen alle fire, eller du og venninnen din kan finne på ting uten at kjærestene er med, men det er helt normalt og akseptabelt at par vil gjøre ting sammen uten at andre er involvert.  

Endret av Brunhilde
Stavefeil
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

vil bare ikke høres usikker ut men liker bare at ting skal variere, der jeg og kjæresten kan gjøre ting uten å inkludere alle og alt. 

Du høres usikker ut.

Hun er bare glad og entusiastisk.

• Liker 4
Skrevet

Neste gang avtaler dere når kjæresten ikke skal jobbe. 

Anonymkode: 12204...24d

Skrevet

Ja du høres usikker ut, og jeg tror du overanslyserer det hun sa. 

Hun syns det var kjekt å være med dere og sa at dette må dere gjøre oftere. Hun sa ikke "dette må vi gjøre oftere uten at kjæresten min er med, og dere må gi beskjed hver eneste gang dere går ut sånn at jeg kan være med". 

Det hun sa er en helt vanlig frase, og høflighetsfrase som brukes når man har kost seg.

Anonymkode: 1a9b8...a5b

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...