AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Jeg var i ett forhold med en mann som spanderte ting og tang. Vi flyttet sammen og fikk barn sammen. Så sprakk bobla og han måtte fortelle om spillavhengighet og masse gjeld via namsmannen. Vi snakker her sekssifret beløp og trekk i lønn flere år fremover. Han ba meg ta opp lån i mitt navn så han kunne betale ned gjelden sin til bedre renter. Dette sa jeg selvfølgelig nei til og han ble pottesur. Jeg har hjulpet han flere ganger med å betale regninger. Jeg sto mesteparten for matutgiftene. Enden på visa er at jeg flytter fra han og da startet han en krig mot meg om hvor egoist jeg var osv. Nå har han funnet seg ny dame og kommer til å fortsette i samme mølla vedr økonomien. Det frister veldig å informere den nye dama om dette før hun evt refinansierer boligen sin for å hjelpe han med lånet. Blir den gjelda overført i hennes navn så er det 100% sikkert at han ikke vil betale en krone. Ville du som den nye dama få tips om dette eller ville du sett på det som løgn og ikke brydd deg? Skal sies at grunnen til at jeg ikke visste om dette var fordi han la posten sin i hanskerommet i bilen. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet og der lå også to av mine regninger. Kan trygt si jeg eksploderte da jeg oppfattet dette. Anonymkode: ce055...802 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Klart en ny uskyldig partner hadde satt pris på din info. Anonymkode: cc3e0...a61 3 5
Fufu Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ville du som den nye dama få tips om dette eller ville du sett på det som løgn og ikke brydd deg? Usikker, faktisk. Veldig.
MyMichelle Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Jeg ville absolutt ha satt pris på å vite det. Stor pris! Og også om regningene i hanskerommet. 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Hadde ikke blandet meg. Hvis han spør om økonomisk hjelp, får de vurdere det selv. Anonymkode: 7ffc1...615
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Hadde ikke blandet meg. Hvis han spør om økonomisk hjelp, får de vurdere det selv. Anonymkode: 7ffc1...615 Bare så synd denne nye dama eier en leilighet og har barn fra før. Innlemmer hun gjelden hans i huset så er hun fucked for evig tid. Heldigvis hadde vi alt av abonnenter på hans navn. Fikk jo høre i ettertid at jeg skulle betale for flere av de etter at jeg flyttet. Noe jeg ikke gjorde da han er juridisk ansvarlig for dette. At han ikke betaler regningene sine og lar stort sett alt gå via inkasso til namsmannen er ikke min skyld og heller ikke nye dama hans. Anonymkode: ce055...802
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Fufu skrev (50 minutter siden): Usikker, faktisk. Veldig. Hvorfor? Anonymkode: ce055...802
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Samme som min eks, namsmann etter seg i evig tid. Jeg tok aldri noe over på meg og var smart der. Prøvde å advare dama, men jeg ble sett på som gal. Hun har ikke barn, bare jeg og han. Nå står hun på firmaene hans som eier og alt, hva mer vet jeg ikke. Når ting går til helvete sitter hun der desverre, men jeg prøvde. Pleier ikke hjelpe! Mulig noen setter pris på det da Anonymkode: 239ff...6a6 1
Fufu Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor? Anonymkode: ce055...802 Fordi jeg aldri har blandet økonomien min med noen andre og tenker å la det forbli sånn. Så om han har masse gjeld, javel. Og jeg hadde aldri i livet tatt opp lån for noen andres skyld uansett. Tenker at hvis folk er så dumme så kan all verdens advarsler ikke hindre dem i å begå feilgrep.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Bare så synd denne nye dama eier en leilighet og har barn fra før. Innlemmer hun gjelden hans i huset så er hun fucked for evig tid. Anonymkode: ce055...802 Ja. Men hun må jo ta ansvar for seg selv. Betaler man ut noens gjeld hos namsmannen må man forstå at de har problemer med økonomi. Og det krever mye å endre dette. Min far har betalt ut gjeld for meg, men da har han jo også krevd innsikt i min økonomi, og har sett at jeg har gjort endringer. Anonymkode: 7ffc1...615
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja. Men hun må jo ta ansvar for seg selv. Betaler man ut noens gjeld hos namsmannen må man forstå at de har problemer med økonomi. Og det krever mye å endre dette. Min far har betalt ut gjeld for meg, men da har han jo også krevd innsikt i min økonomi, og har sett at jeg har gjort endringer. Anonymkode: 7ffc1...615 Jeg mente at han har omgjort gjeld til privat lån. Anonymkode: 7ffc1...615
Million Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Ja, som den nye partneren ville jeg satt VELDIG pris på å få vite dette. Det kan jo potensielt ødelegge livet hennes om hun lar seg lure av han. Så gi beskjed. Da får hun velge hva hun vil gjøre med informasjonen hun får. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Million skrev (1 time siden): Ja, som den nye partneren ville jeg satt VELDIG pris på å få vite dette. Det kan jo potensielt ødelegge livet hennes om hun lar seg lure av han. Så gi beskjed. Da får hun velge hva hun vil gjøre med informasjonen hun får. Ville du fått de opplysningene per brev eller face to face. Jeg vet hvor hun bor og jobber. Anonymkode: ce055...802
Million Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ville du fått de opplysningene per brev eller face to face. Jeg vet hvor hun bor og jobber. Anonymkode: ce055...802 Face to face. Spør om hun vil bli med og ta en kaffekopp, for det er noe du vil snakke med henne om? 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Jeg ville satt stor pris på det, dersom jeg ikke var klar over det fra før. Men om han hadde vært åpen med meg fra starten av, og eksen deretter hadde kommet å fortalt det, så hadde jeg nok tenkt at hun er sjalu og ute etter å ødelegge. Anonymkode: 427f0...e8a
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg ville satt stor pris på det, dersom jeg ikke var klar over det fra før. Men om han hadde vært åpen med meg fra starten av, og eksen deretter hadde kommet å fortalt det, så hadde jeg nok tenkt at hun er sjalu og ute etter å ødelegge. Anonymkode: 427f0...e8a Det er akkurat der faren er, at det blir sett på som sjalusi og løgn. Han var ikke åpen mot meg før jeg fant en haug med brev i handskerommet. Da måtte han ut med dette. Anonymkode: ce055...802 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er akkurat der faren er, at det blir sett på som sjalusi og løgn. Han var ikke åpen mot meg før jeg fant en haug med brev i handskerommet. Da måtte han ut med dette. Anonymkode: ce055...802 Det var jeg som gikk fra han og jeg finnes ikke sjalu på nye dama. Jeg fikk mer enn nok av den fyren da vi bodde sammen. Totalt uærlig person. Anonymkode: ce055...802
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg var i ett forhold med en mann som spanderte ting og tang. Vi flyttet sammen og fikk barn sammen. Så sprakk bobla og han måtte fortelle om spillavhengighet og masse gjeld via namsmannen. Vi snakker her sekssifret beløp og trekk i lønn flere år fremover. Han ba meg ta opp lån i mitt navn så han kunne betale ned gjelden sin til bedre renter. Dette sa jeg selvfølgelig nei til og han ble pottesur. Jeg har hjulpet han flere ganger med å betale regninger. Jeg sto mesteparten for matutgiftene. Enden på visa er at jeg flytter fra han og da startet han en krig mot meg om hvor egoist jeg var osv. Nå har han funnet seg ny dame og kommer til å fortsette i samme mølla vedr økonomien. Det frister veldig å informere den nye dama om dette før hun evt refinansierer boligen sin for å hjelpe han med lånet. Blir den gjelda overført i hennes navn så er det 100% sikkert at han ikke vil betale en krone. Ville du som den nye dama få tips om dette eller ville du sett på det som løgn og ikke brydd deg? Skal sies at grunnen til at jeg ikke visste om dette var fordi han la posten sin i hanskerommet i bilen. Jeg oppdaget det ved en tilfeldighet og der lå også to av mine regninger. Kan trygt si jeg eksploderte da jeg oppfattet dette. Anonymkode: ce055...802 Sånn var eksen min også. Med den nye dama har han blitt kvitt all gjeld, fått seg stort hus, flott bil og et barn til. Problemet er at han ikke klarer økonomi i lengden. Det kan være bra et par år også skli ut igjen. Han sleit med økonomi lenge før han traff meg. Fikk hjelp av sin mor og fikk rydda opp. Så når jeg traff han og godt ut i forholdet så måtte jeg begynne som deg. Jeg betalte alt for alle hans penger gikk til ny gjeld. Hvert år så kom det en ny kjemperegning på over 100k, altså 3 år på rad i tillegg til mye han hadde fra før. Tilsammen ble det en halv million. Så hvor lenge han holder det gående nå, det vet jeg ikke. Han er avhengig av å bare bruke opp alt han har. Hadde hadde mer klær enn meg, han hadde samme jakke i alle fargene og klagde likevel på at han ikke hadde klær. Sånn sett hørtes han ut som ei jente. Han skrudde ikke av lys, trodde ikke på strømsparing. Han brukte vanvittig mye penger på røyk, lunsjen ble kjøpt på bensinstasjon. Han skulle vise seg frem som storkar hver eneste gang han var på byen og spanderte på alle vennene sine. Samme visa når det var snakk om julegaver eller bursdagsgaver. Der forsvant jo alle pengene. Jeg gadd ikke å blande meg inn i hans greier når han traff ny. Altså innen det har gått 2 år har de hus, bil og baby. Hun har vært frivillig med på å bli så bundet til han på så kort tid. Hun har valgt å ikke bruke tiden på å bli kjent med hans vaner først. Så det er ikke mitt problem. Anonymkode: 6ad6c...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Skal sies, meg over her, det tok tid før jeg fant ut av hans gjeld også. 1 år inn i det. Så lang forklaring om depresjon som førte til at han mistet jobben, at han følte for å ta sitt eget liv og at han ikke var i stand til å ta tak i noe av det som rant inn av regninger. Han løy om så mye. Blant annet at han den sommeren etter 1 år sammen måtte bo hos meg i noen uker pga problemer med rørene i hans leilighet. Det var egentlig at strømmen ble tatt. En bil som skulle vært satt på bilopphuggeri sto egentlig gjemt hos en kamerat med skilter på og trakk årsavgift og forsikringspenger. Denne bilen ba jeg han om å bli kvitt, men han gjemte den. Da det kom frem at den heller var gjemt så var det en greie. Så kom jeg en dag til å åpne en dør på hans kommode og en svær brevbunke med uåpnet regninger rant ut. Jeg følte for alt han "hadde vært igjennom" og bestemte meg for å hjelpe han i gang med dette. Det hjalp vel litt, vi flyttet sammen for å spare enkelte kostnader ved to leiligheter. Brevene hans hadde jeg nå fått tillatelse til å åpne, samt tillatelse til å ringe inn for nedbetaling. Så da kom det et brev ca 1 år etter vi ordnet forrige runde. 110k som måtte betales omgående. Det var et helvete og jævla sirkus for å ordne noe plan der. Året etter kom et brev til som også førte med.seg svindel av navsystemet. Året etter det igjen kom ny gjeld, noe han mente han hadde glemt bort. Så tilslutt hadde han begynt å ta opp gjeld i mitt navn, skjult så jeg ikke visste noe. Mine regninger gjemte han. Jeg var lei før jeg visste om det og gjorde det slutt. Da regninger kom i min postkasse 3 mnd senere så har jeg flere hundre tusen i gjeld. Anonymkode: 6ad6c...ae3 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal sies, meg over her, det tok tid før jeg fant ut av hans gjeld også. 1 år inn i det. Så lang forklaring om depresjon som førte til at han mistet jobben, at han følte for å ta sitt eget liv og at han ikke var i stand til å ta tak i noe av det som rant inn av regninger. Han løy om så mye. Blant annet at han den sommeren etter 1 år sammen måtte bo hos meg i noen uker pga problemer med rørene i hans leilighet. Det var egentlig at strømmen ble tatt. En bil som skulle vært satt på bilopphuggeri sto egentlig gjemt hos en kamerat med skilter på og trakk årsavgift og forsikringspenger. Denne bilen ba jeg han om å bli kvitt, men han gjemte den. Da det kom frem at den heller var gjemt så var det en greie. Så kom jeg en dag til å åpne en dør på hans kommode og en svær brevbunke med uåpnet regninger rant ut. Jeg følte for alt han "hadde vært igjennom" og bestemte meg for å hjelpe han i gang med dette. Det hjalp vel litt, vi flyttet sammen for å spare enkelte kostnader ved to leiligheter. Brevene hans hadde jeg nå fått tillatelse til å åpne, samt tillatelse til å ringe inn for nedbetaling. Så da kom det et brev ca 1 år etter vi ordnet forrige runde. 110k som måtte betales omgående. Det var et helvete og jævla sirkus for å ordne noe plan der. Året etter kom et brev til som også førte med.seg svindel av navsystemet. Året etter det igjen kom ny gjeld, noe han mente han hadde glemt bort. Så tilslutt hadde han begynt å ta opp gjeld i mitt navn, skjult så jeg ikke visste noe. Mine regninger gjemte han. Jeg var lei før jeg visste om det og gjorde det slutt. Da regninger kom i min postkasse 3 mnd senere så har jeg flere hundre tusen i gjeld. Anonymkode: 6ad6c...ae3 Min eks har også svindlet NAV seks sifret beløp her også. Gikk med fotlenke i eks antall mnd og var nesten kry. Det var jo ikke han sin skyld at NAV betalte ut penger han ikke skulle ha. Han hater NAV for dette, men å sykmelde seg var aldri noe problem. Han er arbeidssky så det holder. Holder nesten med en flis i fingeren så må han være hjemme fra jobb. Er så vanvittig glad jeg er kvitt han. Han sluntrer unna barnebidrag også. Han eier jo ikke noe ansvarsfølelse for barnet vårt. Anonymkode: ce055...802
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå