Gå til innhold

Har du som kvinne noen gang blitt friendzonet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en kompis som mener at en mann og kvinne ikke bare kan være venner. At det alltid vil være mulig at det utvilker seg til noe mer. Han har av den grunn bestemt seg tidlig i livet at han ikke skal ha noen venner av det motsatte kjønn. Har vært uenig med han i dette, men viss jeg tenker meg nøye om så er det kanskje et snev av sannhet i dette. Iallefall for en mann?

Har selv flere veninner og skal ikke lyge, hadde det oppstått en situasjon med redusert dømmekraft (alkohol), begge var singel, koselig stemning, forføring fra hennes side osv så tror ikke jeg at jeg hadde avvist tilnærmingen.

Tenker i denne sammenheng at "friendzone" = ikke mulighet for: friend w/benifits, kjæreste eller at noe seksuelt kan skje.

Jeg har forstått det slik at i alle fall for kvinner så vil nesten altid en "friendzonet" mann bare bli sett på som en venn. Uansett hvilken situasjon så vil ikke det ikke skje noe fra kvinnen sin side.

Men fra en mann sin side så tror jeg ikke det er no go uansett, så lenge dere begge er single, hun viser at hun vil noe mer, redusert dømmekraft i øyeblikket (alkohol).

Det er jo klart at når det kommer til det at noe slikt utvilker seg fra vennskap til et forhold, vil alle menn kunne finne på å friendzone noen. Men her tenker jeg bare på bare skrittet fra vennskap til sex. Om så bare en gang før det går tilbake til bare vennskap igjen.

Ble litt mye tekst, beklager haha.

Har du som kvinne blitt avvist av en manlig venn selv om dere begge var single, dere hadde det koselig, redusert dømmekraft i øyeblikket?

Og til dere som aldri har vært i en slik situasjon, tror du at du hadde hatt sjangs til å forføre en manlig venn viss dere begge var single. Eller tror du at du hadde blitt avvist?

Anonymkode: a1ec1...21d

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har du som kvinne blitt avvist av en manlig venn selv om dere begge var single, dere hadde det koselig, redusert dømmekraft i øyeblikket?

Kun en og ham var homofil.

Anonymkode: a1cfb...4e2

• Nyttig 1
Skrevet

Det har skjedd et par ganger tror jeg. Men som regel prøver kompiser seg, dessverre

Anonymkode: e9e9c...c9a

• Liker 2
Skrevet

Kun en og ham var homofil.

Ja ser den, blir litt vanskelig for noe slikt å skje når han verken er hetro eller bifil.

Skrevet

Ja ser den, blir litt vanskelig for noe slikt å skje når han verken er hetro eller bifil.

Da jeg var yngre og mye mer naiv hadde jeg også mannlige "venner".

Alle ville ligget med meg om jeg hadde åpnet for det.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det har skjedd et par ganger tror jeg. Men som regel prøver kompiser seg, dessverre

Forstår godt at du syns det er irriterende viss en venn prøver seg. Hva tror du grunnen var til at du ble avvist?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da jeg var yngre og mye mer naiv hadde jeg også mannlige "venner".

Alle ville ligget med meg om jeg hadde åpnet for det.

Ja tror du har rett i at viss dere var i en situasjon hvor alt klaffet, så ville du nok ikke bli avvist 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

i en slik situasjon, tror du at du hadde hatt sjangs til å forføre en manlig venn viss dere begge var single. Eller tror du at du hadde blitt avvist?

Min beste venn gjennom 25 år er en mann (aldri vært noe som helst mellom oss), og hadde jeg plutselig en dag bestemt meg for å kaste meg over han er jeg en million prosent sikker på at han ikke hadde sagt nei 😅 

Anonymkode: 6fdda...5f9

• Nyttig 1
Skrevet

Flere ganger da jeg var singel.

Anonymkode: 9d401...9ee

Skrevet

Jeg har selv avvist en vennine som prøvde seg. Men hun var i åpent forhold "ikke singel". Så det var ikke en situasjon hvor alt var perfekt for å si det slik.

Hadde nok ikke sakt nei viss hun var singel og jeg var full osv. Men for min del er alle som er i forhold no go for meg.

TS

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Forstår godt at du syns det er irriterende viss en venn prøver seg. Hva tror du grunnen var til at du ble avvist?

Jeg husker ikke helt konteksten lenger. Men vi kyssa vel, og han avsluttet fordi en eller begge? Hadde noe på gang med andre

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Flere ganger da jeg var singel.

Anonymkode: 9d401...9ee

Har du spurt de i etterkant hvorfor de avviste deg?

TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg husker ikke helt konteksten lenger. Men vi kyssa vel, og han avsluttet fordi en eller begge? Hadde noe på gang med andre

Ser den, da var det ikke en situasjon som klaffet for noen av dere.

TS

Skrevet

Ja. Og han sa bare da at det var fordi han ikke gjengjeldte følelsene. Helt uproblematisk 

Anonymkode: 447f4...94c

• Liker 1
Skrevet

Nei, har aldri opplevd det.

Anonymkode: e11cf...2b8

Skrevet

Jeg har blitt avvist, to ganger, av menn. Det første var min første mannlige venn. Siden han tok kontakt, trodde jeg han var interessert fordi jeg bare hadde hatt romantiske eller seksuelle relasjoner med menn mens han bare ville henne fordi jeg var kul. Det har vi ledd av. Har ligget med én venn. Det er alltid to feil ved disse resonnementene. 1: en mann kan ikke bare være venn med en kvinne og 2: man kan ikke ha et vennskap hvis man ligger/har ligget sammen. Dette «noe mer» ødelegger ikke et godt vennskap. Hvis man tenker at vennskapet er kjørt fordi man kan få lyst på kompisen sin en fuktig natt på byen så er man dårlig på å skille ting. Alle kompisene mine er jeg veldig glad i og alle har jeg det veldig gøy med og de fleste har jeg tenkt på å ligge med en og annen kveld uten at det har blitt noe. Det er ikke viktig.

Anonymkode: f7200...a2f

Skrevet

De fleste uansett kjønn har opplevd det. Men kvinner kaller det, "jeg var ikke hans type".

Anonymkode: 4f3b3...654

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har en kompis som mener at en mann og kvinne ikke bare kan være venner. At det alltid vil være mulig at det utvilker seg til noe mer. Han har av den grunn bestemt seg tidlig i livet at han ikke skal ha noen venner av det motsatte kjønn. Har vært uenig med han i dette, men viss jeg tenker meg nøye om så er det kanskje et snev av sannhet i dette. Iallefall for en mann?

Har selv flere veninner og skal ikke lyge, hadde det oppstått en situasjon med redusert dømmekraft (alkohol), begge var singel, koselig stemning, forføring fra hennes side osv så tror ikke jeg at jeg hadde avvist tilnærmingen.

Tenker i denne sammenheng at "friendzone" = ikke mulighet for: friend w/benifits, kjæreste eller at noe seksuelt kan skje.

Jeg har forstått det slik at i alle fall for kvinner så vil nesten altid en "friendzonet" mann bare bli sett på som en venn. Uansett hvilken situasjon så vil ikke det ikke skje noe fra kvinnen sin side.

Men fra en mann sin side så tror jeg ikke det er no go uansett, så lenge dere begge er single, hun viser at hun vil noe mer, redusert dømmekraft i øyeblikket (alkohol).

Det er jo klart at når det kommer til det at noe slikt utvilker seg fra vennskap til et forhold, vil alle menn kunne finne på å friendzone noen. Men her tenker jeg bare på bare skrittet fra vennskap til sex. Om så bare en gang før det går tilbake til bare vennskap igjen.

Ble litt mye tekst, beklager haha.

Og til dere som aldri har vært i en slik situasjon, tror du at du hadde hatt sjangs til å forføre en manlig venn viss dere begge var single. Eller tror du at du hadde blitt avvist?

Jeg har blitt avvist ja, men det har kun skjedd en gang. 
For joda, jeg kan ha dårlig dømmekraft når jeg er beruset, men jeg klarer fortsatt la vær prøve meg på kompiser. 
Er jeg full å vil ha sex, så går jeg på byen å finner meg ett ONS. 
Vennskap betyr noe for meg, og jeg vil ikke risikere miste gode kompiser bare fordi jeg vil ha meg noe. 

Og jeg har hatt sex med kompiser, for å så bare være gode venner etterpå. Men da har vært vært flørtende tone i lang tid, og ingen har ønsket forhold. 

Anonymkode: 9fbcf...220

Skrevet

Jeg tror du har veldig rett her, om at kvinner og menn ser ulikt på venner av motsatt kjønn, og at menn ofte vil håpe på at det skal bli sex på dem ved en anledning. Men ikke alltid.

Selv har jeg bare en som har blitt venn etter at vi datet en kort periode. Vi kjente hverandre også litt fra før. Vi møtes ikke så ofte, og han har vært i et langt forhold og har blitt singel igjen akkurat nå. Jeg klarer ikke å se for meg at noen av oss ville ønske at det skjedde noe seksuelt selv om vi begge er single nå altså. Det er ikke den type tiltrekning mellom oss lengre.

Skrevet

Har friendzona ei men Hu var feit og stygg, skjønner ikke hvorfor Hu prøvde seg en gang..

Anonymkode: 14c4d...385

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...