Gå til innhold

Hvor ofte har du kontakt med ditt voksne barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg har kontakt med moren og faren min daglig, og er på besøk en til flere ganger i uken.

Selv er jeg 30 år med småbarn og mann.

Anonymkode: 8b83d...acd

Nesten akkurat samme her, bare at de stort sett besøker oss. Synes det er hyggelig med såpass med kontakt med familien!

29 år med 2 små barn og mann.

Anonymkode: 26e69...03f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er overrasket over hvor ofte folk har kontakt med foreldrene sine. Kan jeg spørre om alderen på dere som har svart?

De færreste jeg kjenner, har daglig kontakt med foreldrene sine, med mindre det er en eller annen spesiell grunn til det.

Anonymkode: 7ca4c...6a2

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukentlig via chat. Treffes når vi har tid, men ikke så veldig ofte, når det er selskap o.l. Alle er opptatt med sitt, men chat er en fin greie. 

Anonymkode: 4134c...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter på 21, har kontakt 3-4 ganger i uken. Går på et krevende studie og jobber ved siden av. Alltid på farten, som unge voksne både bør og skal gjøre. 

Anonymkode: 430a2...be6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare meg som ser ungene bare 1-3 ganger i året, vi bor veldig langt unna hverandre. Kontakten på tlf er sjelden om ikke jeg sender mld først eller snap. Føler meg ganske alene i denne tråden. 

Anonymkode: dad99...fab

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 20-årene. Prater med mamma i telefonen én gang i uken, ser pappa m/fam litt oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Bare meg som ser ungene bare 1-3 ganger i året, vi bor veldig langt unna hverandre. Kontakten på tlf er sjelden om ikke jeg sender mld først eller snap. Føler meg ganske alene i denne tråden. 

Det var jeg som lurte på alderen, jeg har en teori om at det kanskje har blitt vanligere for unge voksne å ha tett kontakt med foreldrene sine enn det var for noen tiår siden? At det kan ha noe med at ungdom ikke har så kraftige ungdomsopprør lenger, oppdragelsen er mindre autoritær, og at det også viser seg i forholdet deres når de er unge voksne. 

Hvor gamle er dine barn?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne sønner. Den ene bor hjemme enda så daglig kontakt. Eldste har jeg på telefonen 1-2 ganger i uka, daglig på snap og han er her på middag to dager i uken.

Snakker med min egen mor minst hver tredje dag, nå er hun syk så da er det oftere. Treffes et par ganger i mnd til vanlig, men er nå innom ca annenhver dag noen ganger hver dag. Men som sagt så er hun syk og har bare meg. 

Anonymkode: b127d...67f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det var jeg som lurte på alderen, jeg har en teori om at det kanskje har blitt vanligere for unge voksne å ha tett kontakt med foreldrene sine enn det var for noen tiår siden? At det kan ha noe med at ungdom ikke har så kraftige ungdomsopprør lenger, oppdragelsen er mindre autoritær, og at det også viser seg i forholdet deres når de er unge voksne. 

Hvor gamle er dine barn?

Ungene er 28 og 30 år. Hvor mye kontakt har du med dine og hvor gamle er dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Jeg har egentlig aldri hatt masse kontakt med foreldrene mine eller kanskje litt mer da jeg var yngre, men utenom det har det vært lite kontakt.

Jeg har egentlig aldri hatt det forholdet til dem at jeg kan snakke med dem om alt mulig, så jeg tar sjeldent kontakt må jeg innrømme. De tar av og til kontakt, men ikke særlig ofte. Vi ser hverandre noen ganger i året, men bor lang unna hverandre også.

De skylder nok på meg (har jeg forstått) for at det er lite kontakt, men når vi ikke har hatt det nære forholdet og ikke alltid et godt særlig godt forhold så blir det dessverre litt sånn for meg at det ikke er naturlig å ta kontakt med dem.

På en måte er det litt trist, men på en annen måte så er det litt sånn at man høster det man sår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ungene er 28 og 30 år. Hvor mye kontakt har du med dine og hvor gamle er dine?

Har ikke barn og bor langt vekk fra mine foreldre, men snakker med dem i tlf. ca. en gang ukentlig. Tror det er omtrent det samme med folk jeg kjenner, og det har jeg inntrykk av at det alltid har vært, da vi var yngre også, mer eller mindre. Bortsett fra i spesielle tilfeller, selvsagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 år. Snakker litt sjeldnere enn ukentlig med mine foreldre per telefon, plus sender melding og snap her og der. Møtes 3-4 ganger i året da jeg bor på andre siden av landet. Da over flere dager, eller til og med uker som student. Blir naturligvis sjeldnere nå som jeg er i fullt arbeid. Hadde jeg bodd i nærheten ville jeg nok besøkt ukentlig. Har et veldig godt forhold selv om kontakten ikke er så tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du må for all del ikke reflektere over hvilken oppdragelse du ga barnet.

Anonymkode: e3bf4...dc9

Hva betyr «snowflake»?

Anonymkode: 9cbad...be0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er overrasket over hvor ofte folk har kontakt med foreldrene sine. Kan jeg spørre om alderen på dere som har svart?

De færreste jeg kjenner, har daglig kontakt med foreldrene sine, med mindre det er en eller annen spesiell grunn til det.

Jeg har daglig kontakt med min sønn. Han er 24 år. Det er stort sett han som ringer/sender melding.

Jeg er i slutten av 40 årene. Har ikke tett kontakt med mine foreldre. Det har jeg aldri hatt. Prøver å ringe mamma en gang i mnd og pappa ca hver 3-4 mnd. Vi ses 1-2 ganger pr år.

Jeg foretrekker den nære kontakten til egne barn, men er opptatt av at det er de som styrer frekvensen. Jeg skal ikke mase eller ta for mye plass i deres liv. De skal få rom til å vokse, men jeg er der om det er noe. 

Anonymkode: 100f8...896

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datter: hver dag (noe unntak finnes nok). Snap, ringes eller sees. Hun har også barn som vi ønsker å være ofte med ♡

Sønn: 2-4 ganger i uka. Han jobber rett i nærheten av her vi bor, så han stikker ofte inne for en kaffekopp. 

Sønn: 1 gang i uka. Vi ringes hver søndag. Han er på folkehøgskole og veldig travel. Hender han husker å sende en Snap eller to i løpet av uka 😅

Anonymkode: ebaa0...4a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Annonse
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 9.46):

Du må for all del ikke reflektere over hvilken oppdragelse du ga barnet.

Anonymkode: e3bf4...dc9

Det trenger ikke å ha noe med saken å gjøre, noen barn når de blir voksne har bare ikke det store behovet. Det kan gå uker mellom hver gang uten at det er noe krise. Andre barn kan ha behov flere ganger i uken, jeg bare sier at de kan kontakte meg om det er noe, eller de har det behovet. Tar de ikke kontakt når det har gått en uke som er sjeldent tar jeg kontakt. Mange støtter seg veldig på kammerater og jobb særlig før de selv får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan skrev (På 7.11.2022 den 22.08):

Jeg har egentlig aldri hatt masse kontakt med foreldrene mine eller kanskje litt mer da jeg var yngre, men utenom det har det vært lite kontakt.

Jeg har egentlig aldri hatt det forholdet til dem at jeg kan snakke med dem om alt mulig, så jeg tar sjeldent kontakt må jeg innrømme. De tar av og til kontakt, men ikke særlig ofte. Vi ser hverandre noen ganger i året, men bor lang unna hverandre også.

De skylder nok på meg (har jeg forstått) for at det er lite kontakt, men når vi ikke har hatt det nære forholdet og ikke alltid et godt særlig godt forhold så blir det dessverre litt sånn for meg at det ikke er naturlig å ta kontakt med dem.

På en måte er det litt trist, men på en annen måte så er det litt sånn at man høster det man sår.

Trist og høster som man sår, det gjelder ikke deg da ? Slike ting går alltid begge veier. Forbannet uting at voksne barn skal bruke slike unnskyldninger og så peke på foreldrene om det går tid mellom hver gang. Mine foreldre snakker jeg med flere ganger i uken og lar det ekstremt sjeldent gå mer en 2 uker uten besøk, bor langt i fra de også men ikke mer en en times kjøring. Det tar jeg lett for å holde en god kontakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har et voksent barn som bor på den andre siden av jordkloden og vi har ukentlige videosamtaler. Jeg har også en eldgammel mor som bor på en annen kant av landet som jeg pliktringer en gang i uka. Av og til snakkes vi oftere hvis hun klarer å ringe meg. 

Anonymkode: 6a848...423

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1 gang per uke ringer jeg utover den kontakten vi har på snapchat. 

De glemmer å ringe, så stortsett jeg som ringer. Når de ikke ringer meg antar jeg at de har det bra. 

Anonymkode: c49b0...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...