Gå til innhold

Hvor ofte har du kontakt med ditt voksne barn?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sønnen min ca 4 ganger i uka. Korte chatter, en tlf og et middagsbesøk pr uke. 

Bonusdatter som bor på andre siden av landet chatter jeg med et par ganger i uka, og facetimer en gang i uka.

Anonymkode: 8ef02...17c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tar du kontakt med han da? 
Det bør gå begge veier…. 

Anonymkode: 0a99c...dfe

Jeg sender meldinger innimellom ja, men det blir 3-4 meldinger og så er samtalen ferdig for han. Han er så travel at om jeg ringer er han alltid opptatt og skal ringe meg tilbake senere (som ikke skjer). 

Anonymkode: a6f29...726

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det voksne barnet, men jeg har veldig lite kontakt med foreldre, som oftest møtest vi kanskje hver andre måned, snakker ingenting utenom det. Er ikke fordi det er noe uvennskap eller noe, men jeg har ikke noe behov for å prate/møtes oftere enn det

Anonymkode: 348f9...29b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han brukte kondom, men det hadde blitt tuklet med. Ondskap altså.

Hvorfor skla han ta mer ansvar nå når barnet er voksent?

Anonymkode: 72f3f...5e8

Søk hjelp. 

Anonymkode: 527ad...288

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Sjeldent da hen er snowflake å blitt fornærmet av tilsnakk.

Anonymkode: 922e1...983

Hei, pappa! 🙋

Anonymkode: 0e575...b0f

• Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 36 år, og er i en prosess med å kutte kontakten med mor. I glansdagene hadde vi kontakt flere ganger per dag, hun skulle ha full kontroll på hva jeg drev med til enhver tid. Jeg stolte på henne og delte mye om meg selv og livet, bare for å oppleve at alt jeg sa til henne ble brukt mot meg på et eller annet tidspunkt. Hun tålte heller ikke at jeg fikk kjæreste, ble sykelig sjalu og følte det var en konkurrent. På mange måter ødela hun for seg selv. Misunnelig på de som har gode familerelasjoner, som har foreldre som unner barna å ha det bra og som elsker barna ubetinget..

Anonymkode: d9e69...c97

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser aldri pappa lengre. 

Mamma ser jeg en gang hver andre uke. 

Svigermor kommer som regel innom i 30 min en gang i uka, eller annen hver uke. Nå er det to uker siden. 

Anonymkode: b0208...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er 36 år, og er i en prosess med å kutte kontakten med mor. I glansdagene hadde vi kontakt flere ganger per dag, hun skulle ha full kontroll på hva jeg drev med til enhver tid. Jeg stolte på henne og delte mye om meg selv og livet, bare for å oppleve at alt jeg sa til henne ble brukt mot meg på et eller annet tidspunkt. Hun tålte heller ikke at jeg fikk kjæreste, ble sykelig sjalu og følte det var en konkurrent. På mange måter ødela hun for seg selv. Misunnelig på de som har gode familerelasjoner, som har foreldre som unner barna å ha det bra og som elsker barna ubetinget..

Anonymkode: d9e69...c97

Forstår hvordan du har det. Har en svigermor som er slik. Har kuttet henne ut! 

Hun ser barnebarna sjeldent og vi har sluttet å forvente noe som helst av henne. Vi har derfor lite familie, men nåe vi først møter onkel og tante til barne er de her lenge❤️

Anonymkode: b0208...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 40, har selv mann og barn. 

Kontakt med mamma ofte daglig, minst annenhver dag. Enten tlf eller Facetime. Møtes 1-3 ganger pr mnd. Hun og samboeren  bor 10 min unna. 

Pappa: 1-4 gr pr år. han bor 50 mil unna og avlyser ofte besøk. Vi giftet oss i sommer og da meldte han avbud 2 dager fordi han hadde mistet lappen. 

Svigers: Bor dessverre langt unna, men vi har kontakt på facetime 1-2 gr pr uke og ses så ofte det lar seg gjøre:) Sv.mor og jeg sender meldinger innimellom, vi har en god tone:) 

Anonymkode: 1692d...586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tre voksne sønner, vi har så godt som daglig kontakt. Sms, tlf, snap og Messenger. 
Har selv daglig kontakt med egen mor. 

Anonymkode: eb3ea...bf6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 35 år og snakker med mamma på telefon omtrent daglig. I tillegg har vi en familechat hvor pappa og bror også er med, med daglige oppdateringer. Vi ses sjeldent da jeg bor langt unna.

Samboeren min snakker sjeldent med sine foreldre, både den som bor nærme eller den som bor langt unna.

Anonymkode: b7499...e22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er det voksne barnet, men jeg har veldig lite kontakt med foreldre, som oftest møtest vi kanskje hver andre måned, snakker ingenting utenom det. Er ikke fordi det er noe uvennskap eller noe, men jeg har ikke noe behov for å prate/møtes oftere enn det

Hva om de har behov? 

Anonymkode: ebe04...bb6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn. Yngstemann har jeg kontakt med hver dag, hun bor også i nærheten av oss. Eldste har jeg kontakt med kanskje 1 gang i mnd, og da er det ifbm barnebarn. Dårlig forhold der. Begge barn er i 30 årene.

Anonymkode: c0334...7bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

To unge voksne. Varierer, vi har en felles Snapgruppe med noen aktivitet nesten hver dag... ellers opp og ned. Er viktig for meg at dem utvikles og har det godt i livet, men er ikke viktig at vi må ha tett kontakt, er trygg på gjensidig kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har daglig kontakt med min datter på snap, og ser henne ca en gang i måneden. Hun bor 2 timer unna. 

Min egen mor har jeg kontakt med flere ganger i uken, snap og meldinger + besøk hver uke. 

Anonymkode: 603ac...0c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Hva om de har behov? 

Anonymkode: ebe04...bb6

Da får de sende melding eller ringe? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 30 år og snapper/melder/ringer foreldrene mine hver dag, møter dem et par ganger i uka :) 

Anonymkode: 604dd...5cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtes kanskje til jul annenhvert år om det passer seg rent praktisk da vi bor på hver vår kant av landet. Snakkes på telefon 3-4 ganger i løpet av året. Sender ikke meldinger eller bruker sosiale medier. 

Anonymkode: 64325...942

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer. Har ikke noe rutine på det annet enn jeg ringer om jeg syntes det er for lenge siden. Feks nesten en uke. Bor her på papiret. Men er lite hjemme og mye på farten og hos kjæresten. Plutselig blir han hjemnekjær og er hjemme noen dager igjen.

Anonymkode: f263e...2bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varier litt hvor ofte og hvor lenge vi snakker på telefon.

Mamma er ikke så fan av å ringe, men vi kan snakkes alt fra 0-3 ganger i uka. Noen ganger i 5 min, andre ganger i en halvtime. Bruker snap nesten hver dag i egen familiegruppe med henne, søsken og besteforeldre. Så vi oppdaterer på daglige ting der! 

Hadde ikke jeg ringt pappa så hadde det gått 6 mnd før han hadde tatt kontakt (har testet det ut). Ikke fordi han ikke vil, men fordi han er så dårlig på å huske på sånt. Har godtatt at jeg må ringe han, men vi har et veldig godt forhold så det går fint. 

Bor i studieby et stykke hjemmefra, så når jeg skal hjem drar jeg til mamma! Møter pappa til middag innimellom når det passer. Feirer jul sammen annen hvert år, men resten av feriene er med mamma! 

Anonymkode: f8a2d...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...