Finmia Skrevet 7. november 2022 #1 Skrevet 7. november 2022 Vi har to barn, men jeg ønsker meg tre. Mannen min har vært litt usikker, men er litt mer på gli nå. Han syns spedbarn og småbarnsperioden er litt slitsom og takler lite søvn dårlig. Hvordan var det å gå fra to til tre barn?
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Høres likt ut som her, mannen kan virkelig ikke fordra det første året. Men det har gått veldig fint. Minste er fortsatt liten (under to år), men vi kjenner at vi er på vei ut av den vanskeligste fasen. Minste må liksom bare bli dratt med på en del ting, og så er det en del ganger vi må dele oss fordi aktiviteten ikke passer for han i det hele tatt både mtp soving og at han kjeder seg eller det er for mye folk. Nå føler jeg meg endelig ferdig med barn, det var liksom noe som manglet. Mannen er ikke den som sitter på gulvet og leser bok en million ganger etter hverandre, men tar mer og mer ansvar og koser seg mer og mer med minsten. Og ikke minst, de to andre (barneskolealder) er helt fantastiske med minste og synes det er skikkelig stas med en lillebror som forguder dem. Anonymkode: 76710...8ce 1
Arkana Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Vi synes overgangen var klart størst fra 0 til 1. To til tre gikk veldig fint, da har man for lengst lagt livet og hverdagen til rette for barn og det tredje barnet bare føyde seg inn i vaner og tradisjoner. Husk også at småbarnsperioden ikke varer evig. Det er noen få år mot hele resten av livet med barnet. Jeg synes det er herlig å ha tre, det er en liten flokk og ikke "bare" to og det er nydelig å se det fine søskenforholdet de har. 1
Toyah Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Her var det himla stor forskjell. Verden ble aldri mer den samme. Vi fikk ei som ikke sov før hun var 4 år. Men som alt annet, har det jo gått seg til det også. Nå er hun en ung flott dame, vi selvfølgelig ikke ville vært foruten ❤️ 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 0-1, bare kos, 1-2, som ti den første tiden og 2-3 ingen forskjell fra 2 Anonymkode: 602bb...4ce 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Det vil nok variere helt fra familie til familie. Det er stor forskjell på å få en rolig sovebaby, og få en high-need baby, og på å ha søsken som synes det er stas å få småsøsken, og få sånne som er rabiatsjalu 😛 En venninne fikk nettopp unge nr 3, men hun har kun hatt rolige sovebabyer, og storesøskenen har vært harmoniske og syntes det er stas. Så har jeg en kollega hvor det var stikk motsatt.. Anonymkode: 43ddc...570 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Merket ikke så stor forskjell. Tredjemann måtte bare dingle med på hverdagslivet med søsken. Verste var fra 0 til 1,synes jeg. Så nr 3 bare var der, søsken hjalp til og alle var fornøyde med familielivet. Mannen min tåler også dårlig søvnløse netter osv så det falt mere på meg, men heldigvis var nr 3 en rolig baby som sov mye på dagtid og natt så det gjorde at jeg fikk hentet meg inn igjen. Anonymkode: d867d...838 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Du merker kun 3-ern når de begynner på aktiviteter og du må kjøre en ekstra tur. 3-ern er enklest og surfer på bølgen etter de to forran. Anonymkode: 2acf5...1cf 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 Det avhenger av hvor store barna er. Vi fikk tredjemann da de var 5 og 6 år. Det var helt fin avstand der de kunne mye selv. Det har vært mye mye lettere med tre barn enn to tette. Anonymkode: 4295d...cc1
Brunello Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 Det er to forhold som gjør det mer krevende med tre barn. 1) det er umulig for to personer å være tre steder samtidig 2) ferier blir veldig mye dyrere enn med to barn 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 Brunello skrev (3 minutter siden): Det er to forhold som gjør det mer krevende med tre barn. 1) det er umulig for to personer å være tre steder samtidig 2) ferier blir veldig mye dyrere enn med to barn Og biler kan også være en utfordring, spesielt om det er små barn så man må ha plass til tre barnestoler. Anonymkode: 43ddc...570 1
Brunello Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Og biler kan også være en utfordring, spesielt om det er små barn så man må ha plass til tre barnestoler. Anonymkode: 43ddc...570 Tre barneseter er en utfordring, ja.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Jeg har tre barn og synes overgangen fra to til tre var den minste. Største sjokket her var fra null til ett barn. 😂 Men altså, det ER såklart mer jobb med tre enn to, det sier seg selv. Og med to voskne og tre barn kan man av og til føle man har et sett med armer og et fang for lite. Jeg følte vi manglet et familiemedlem da vi hadde to barn og følte familien var komplett da minstemor kom, så her er tre det riktige antallet. 😊 Anonymkode: ffaea...1b4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 Hva om du går fra 2 til 4? Bare en tanke. Hilsen tvillingmamma. Anonymkode: e4606...5df
SnartMammaLykke Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Finmia skrev (16 timer siden): Vi har to barn, men jeg ønsker meg tre. Mannen min har vært litt usikker, men er litt mer på gli nå. Han syns spedbarn og småbarnsperioden er litt slitsom og takler lite søvn dårlig. Hvordan var det å gå fra to til tre barn? Vi har to små, og enda et på vei. Vi var også usikker, men bedre å satse enn å angre på det.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Jeg synes overgangen fra 2 til 3 var slitsom, mer slitsom enn jeg hadde trodd. Synes mange sier at tredjemann bare blir med på alt og tilpasser seg familielivet. Det stemmer til en viss grad, men tredje er jo også et individ med egen personlighet og behov som skal oppfylles. Ikke alle babyer er enkle, sover godt eller liker barnevogn og bilkjøring. De to eldste var 2,5 og 5,5 år da vi fikk tredje. Skal sies at jeg er en del alene med barna. Mannen kommer som regel hjem i sekstida eller seinere. Det hadde vært enklere om de to eldste var litt eldre da vi fikk tredje, og om mannen hadde jobbet 37,5-timer i uka og ikke to timer overtid hver dag + noen helger. Jeg angrer absolutt ikke på tredjemann, men det er ganske mye mer slitsomt enn å ha to. Anonymkode: b8c3b...97a 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 0 til 1 var tøff. 2 til 3 merket jeg knapt. Barnet bare var med. Barn nr 3 var et helt vanlig enkelt barn, mens barn nr 2 hadde kolikk, allergier og mye smerter. Jeg tror det gjorde at barn nr 3 føltes ekstra enkelt. Det skrek jo ikke flere timer daglig! Anonymkode: a52bb...fa0 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå