Gå til innhold

Bestille time hos annen lege enn fastlegen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ingen tillit til min fastlege og har satt meg på venteliste for bytting av fastlege. Dessverre vil nok dette bytte ta flere år, da jeg har rikket fra plass 70 til 66 på 10 mnd. Problemet er at jeg burde absolutt vært hos legen. Må jeg til min fastlege eller kan jeg be om time hos en annen lege?

Anonymkode: 25ec4...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis legen har kapasitet kan du bestille time hos en annen lege. Bare å ringe og spørre.

Eventuelt gå privat. 

Anonymkode: 49276...4fe

Skrevet

Det finnes mange online legetjenester, hvis det kan passe deg. 

Skrevet

Jeg fant meg en god i det private, koster jo mer. Men er verdt det, han løste så masse for meg. Jeg gikk syk lenge, min fastlege ville ikke høre på meg. Ga meg kun noen enkle blodprøver.

Synes det private er utrolig praktisk, trenger man en ØNH kan man få  time raskt. I stedet for å krangle med en fastlege om å bli henvist, så vente 3-4mndr på time..

Så ja til privatisering av det meste av helsevesenet, så kun holde nødhjelp i det offentlige.

Anonymkode: 396b1...a9b

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at jeg bor på landet så nærmeste private lege er 2,5 time unna..

Skrevet

Du kan be om time hos en annen lege, men det er tvilsomt at du får time når de ikke er din fastlege. Du kan bytte fastlege selvom du står på venteliste hos noen andre. Istedenfor privat lege 2.5 timer unna er det kanskje en ledig fastlege i den reiseavstanden?

Anonymkode: 30af8...b7d

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du kan be om time hos en annen lege, men det er tvilsomt at du får time når de ikke er din fastlege. Du kan bytte fastlege selvom du står på venteliste hos noen andre. Istedenfor privat lege 2.5 timer unna er det kanskje en ledig fastlege i den reiseavstanden?

Anonymkode: 30af8...b7d

Takk, det skal jeg sjekke ut 🤗

Skrevet

Jeg har en kvinnelig fastlege som jeg har hatt siden fastlegeordningen startet. Hun har hatt permisjon ved tre anledninger, og da har det vært en mannlig lege som vikar for hele fastlegelista hennes. Jeg ønsker helst kvinnelig lege ved GU, og har da alltid bedt om time hos annen lege. Det har vært uproblematisk på min kommunes legekontor.

( Ser at 'gå privat' er standardsvar som om alle har Volvat el nær seg. Men for min del må jeg reise enten 30 mil nordover eller 45 mil sørover om jeg skal 'gå privat'. Så det er temmelig uaktuelt. Mulig hvis jeg ble desperat og ikke følte jeg fikk hjelp).

Anonymkode: 29cd6...12c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Så ja til privatisering av det meste av helsevesenet, så kun holde nødhjelp i det offentlige.

Anonymkode: 396b1...a9b

Så hvordan mener du de med lite midler skal få god helsehjelp da..? 🙄

Anonymkode: db02c...d37

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...