Gå til innhold

Har jeg dummet meg ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke helse til å jobbe fulltid, men er flink til å spare. For ett år siden gikk jeg inn med 900 000 i oppsparte midler og kjøpte min første bolig. Nå synker prisene og jeg har innsett at jeg kanskje heller burde ventet 1 år til og heller kjøpt i fond nå. Tanker?

Anonymkode: 244ae...346

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at det er meningsløst å gå rundt og forestille seg alternative virkeligheter. Du handlet ut i fra de forutsetningene du hadde. Boligen kan du holde på, og mest sannsynlig vil den på et tidspunkt øke i verdi. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke helse til å jobbe fulltid, men er flink til å spare. For ett år siden gikk jeg inn med 900 000 i oppsparte midler og kjøpte min første bolig. Nå synker prisene og jeg har innsett at jeg kanskje heller burde ventet 1 år til og heller kjøpt i fond nå. Tanker?

Anonymkode: 244ae...346

Nei, du har gjort en investering for livet og selv om prisene synker akkurat nå så vil de stige igjen. Det gjør de alltid. En annen ting er at man kjøper og selger i samme marked, så om du skulle solgt nå så ville du fått en annen bolig til en billigere penge enn den var for 1 år siden. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Du kjøper og selger i samme marked. Så hvis du skulle kjøpt noe annet nå, hadde det også ville vært en bolig som hadde sunket i pris. 

Anonymkode: b8416...f8a

• Liker 1
Skrevet

Det spiller ingen rolle om verdien synker så lenge du ikke har tenkt til å selge. Om 10 år eller lengre vil du uansett få med deg den historiske verdistigningen.

Om du skal bo der "livet ut" har du gjort en investering for livet.

• Liker 1
Skrevet

Du må jo bo et sted uansett. 

Anonymkode: e6fdc...c7e

• Liker 1
Skrevet

Det var et valg som viste seg å være feil, du kunne ikke vite.

Anonymkode: 56667...2da

Skrevet

Fond går ikke så bra for tiden de heller. Du har i det minste et sted å bo.

Anonymkode: b971f...fc2

Skrevet

Trives du ikke? 
Vil du heller tilbake på leiemarkedet nå? 

Jeg tapte også en del på min første bolig i starten, men jeg elsker leiligheten, og jeg er så glad for at jeg fant den. 
Men jeg hadde ikke, og har ingen planer om å selge, så jeg bryr meg ikke så mye om verdien går ned for øyeblikket. Jeg er veldig glad for å ha egen bolig, spesielt nå i økonomisk utsabile tider. 

Anonymkode: c4b55...fb4

Skrevet

Med mindre du har tenkt til å selge NÅ så spiller jo ikke markedet noen rolle. Det nytter ikke å gå å tenke «hva om», for det er så mye som skjer som kan påvirke markedet. 

Anonymkode: 3419f...922

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet (endret)

Får du skrudd tiden tilbake og endret valg ditt? Hvis nei, bruk energien din på noe annet.

Endret av Anonym Brukar0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...