AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Lurer på hva dere sitter igjen med etter faste utgifter er betalt? vi har ca 33.000kr i faste utgifter (huslån, fellesutgifter,bhg, lånekassenx2, forsikringer, billån, telefoner, kredittkort og strøm). Vi har igjen ca 20.000kr etter det som skal gå til «alt annet» (mat, lege, klær, sparing, kommunale avgifter, frisør, fritid osv). Bruker ca 8-10.000kr på mat, spiser da behagelig! Familie på 4 (to voksne og to barn 5-16år) Er alltid engstelig for økonomien, men kan jeg roe meg? Hvordan er deres hverdagsøkonomi? Anonymkode: a0df6...d72
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #2 Skrevet 7. november 2022 Hvis du har råd til både kredittkortrenter og sparing, så har du vel ingenting å bekymre deg over? Merker selv at mat er det som det fortest merkes på om man ikke tenker seg om. Det er her tusenlappene flyr om man ikke planlegger. Viktigste er å sørge for at man ikke kaster mat. Og da mener jeg ikke at man skal spise ekstra mye, men bruke middagsrester til neste dags middag, eller lage akkurat slik at det ikke blir rester. Brus og snop kun i helgene, og da i nøysomme mengder. Anonymkode: 3fdc7...8c5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå