AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Det er faen meg SYKT! Helvete for en BANDITTSTAT vi lever i. Og NEI, det gjelder ikke bare for gamle vikingskatter o.l., men også hvis du finner NATURLIG forekomster av edelmetaller på eiendommen DIN. For etter loven regnes dette som "Statens mineraler". Sinnssykt er det! Tror du ikke på det? Sjekk ut mineralloven. Anonymkode: 3eac4...831 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Hvorfor er det så ille? Jeg synes det er helt greit at enkelte ting eies av oss alle i fellesskap. Anonymkode: 41455...742 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Allerede nå er store deler av strandsonen i Oslo-området avsperret for vanlige dødelige fordi kremen av samfunnet betrakter dette som sin egen private eiendom, og det er bare å se frem til den dagen man blir nektet å gå i en gate på Frogner fordi beboerne ikke ønsker at man skal puste inn den private luften deres. For ikke å snakke om å nekte fattiglus å se på stjernehimmelen, da en eller annen sikkert har tatt patent på den. Din eiendom er ikke din. Det er bare et lite stykke av en felles planet som du får låne i løpet av de tiårene du lever her. Anonymkode: 0ce40...993 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Ja, og derfor kjøper man inn utstyr til å smelte det og lage smykker og senere selge dem👍🏻 Hvitvaske der man kan som i serien Ozark😛 Anonymkode: 2621a...c19 1
Lauv Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Nja, det er nesten sant, men hvis du vasker gull i elver og bekker kan du beholde det selv så lenge det er du som eier grunnen. 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, og derfor kjøper man inn utstyr til å smelte det og lage smykker og senere selge dem👍🏻 Hvitvaske der man kan som i serien Ozark😛 Anonymkode: 2621a...c19 Ja - det er jo flott å vite at mange uvurdelige kunstskatter har blitt smeltet om i årenes løp fordi finnerne begynte å sikle etter å ha funnet gull. Anbefaler historien "Det gylne landet" i Donald Pocket nr.26 , der Onkel Skrue finner et land av gull. Problemet er bare at maten fører til at man ender opp som gullstatue. Gull gir bare lykke i tegneserier, ikke i virkeligheten. Anonymkode: 0ce40...993
tøydokka Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Ja, det gjelder også om du finner fortidsminner og andre historiske funn. Men det gjelder kun viss du sier det til de. Hold kjeft, så er det ditt. 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Hmm. Hva hvis man finner gull i eiendelene hos en man arver? Som i en gullklump liksom? Anonymkode: 3e990...30c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hmm. Hva hvis man finner gull i eiendelene hos en man arver? Som i en gullklump liksom? Anonymkode: 3e990...30c Det har selvfølgelig ingenting med utvinning av metaller fra jorda å gjøre. 🙂 Loven gjelder kun for de som skal drive gruvedrift og lignende. "§ 3.Saklig virkeområde Loven gjelder aktiviteter som har til formål å kartlegge mineralske ressurser med sikte på utvinning. Loven gjelder ethvert uttak av mineralske forekomster. Loven gjelder likevel ikke uttak som hovedsakelig er en del av annen utnyttelse av grunnen." Anonymkode: 41455...742
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har selvfølgelig ingenting med utvinning av metaller fra jorda å gjøre. 🙂 Loven gjelder kun for de som skal drive gruvedrift og lignende. Da kan man jo bare "finne" eventuelt gull man finner i naturen når man arver noen. Anonymkode: 3e990...30c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja - det er jo flott å vite at mange uvurdelige kunstskatter har blitt smeltet om i årenes løp fordi finnerne begynte å sikle etter å ha funnet gull. Anbefaler historien "Det gylne landet" i Donald Pocket nr.26 , der Onkel Skrue finner et land av gull. Problemet er bare at maten fører til at man ender opp som gullstatue. Gull gir bare lykke i tegneserier, ikke i virkeligheten. Anonymkode: 0ce40...993 Tommel opp, men tja, ikke helt sant. Gull for min del gir meg lykke og kan brukes som ekte penger hvis jeg er i knipe. Anonymkode: 2621a...c19 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da kan man jo bare "finne" eventuelt gull man finner i naturen når man arver noen. Anonymkode: 3e990...30c Å finne en gullklump i naturen har heller ikke noe med denne loven å gjøre. Loven handler om gruvedrift og lignende. Så med mindre du har planer om å operere en skjult gruve, så kan du trygt ta med deg hjem gull du finner. Anonymkode: 41455...742 3
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å finne en gullklump i naturen har heller ikke noe med denne loven å gjøre. Loven handler om gruvedrift og lignende. Så med mindre du har planer om å operere en skjult gruve, så kan du trygt ta med deg hjem gull du finner. Anonymkode: 41455...742 Ok, misforsto HI. Og jeg trodde man måtte levere funnet gull til grunneier? Anonymkode: 3e990...30c
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ok, misforsto HI. Og jeg trodde man måtte levere funnet gull til grunneier? Anonymkode: 3e990...30c Det er ikke rart at du misforstod HI, for innlegget var ganske misvisende. Det er sjelden en god idé å stole på informasjon en anonym person på et nettforum hyler ut av seg i sinne. Egentlig er det en god idé å, som regel, ikke stole på informasjon fra anonyme på nettforum i det hele tatt. Anbefaler å søke opp ting selv. Anonymkode: 41455...742 3
Maskinfører Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Yepp derfor holder man kjeft om sånt er noen rundt om som har bitre erfaringer med sånt spess når det gjelder helleristninger de har også vedlikeholdsansvar en på Rolvsøy i Fredrikstad fikk erfare dette
Hensatt Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faen meg SYKT! Helvete for en BANDITTSTAT vi lever i. Og NEI, det gjelder ikke bare for gamle vikingskatter o.l., men også hvis du finner NATURLIG forekomster av edelmetaller på eiendommen DIN. For etter loven regnes dette som "Statens mineraler". Sinnssykt er det! Tror du ikke på det? Sjekk ut mineralloven. Anonymkode: 3eac4...831 Har du i det hele lest loven du henviser til? Alluvialt gull (gull man finner i bakken og ved vasking er grunneier sitt gull) Staten eier kun det som er fast i fjell. Å få tillatelse til å vinne ut gull i fjell er nærmest umulig uansett, da gull ikke lenger regnes som et viktig mineral. 1
Silkedyne Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 Staten kan bare DRITE I å ta gull jeg eventuelt skulle funnet hvertfall 😂
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 26 minutter siden, AnonymBruker said: Tommel opp, men tja, ikke helt sant. Gull for min del gir meg lykke og kan brukes som ekte penger hvis jeg er i knipe. Anonymkode: 2621a...c19 Gull kan brukes som penger og kan gjøre en rik, men dette er ikke synonymt med lykke. Blir man virkelig lykkelig av å se en gullklump og ønsker å tilbringe dagene og nettene sammen med den i stedet for kona eller barna, står ekteskapet i fare. Putin er en rik mann. Han har tilgang til gull. Mye gull. Men er han lykkelig ...? Anonymkode: 0ce40...993
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Gull kan brukes som penger og kan gjøre en rik, men dette er ikke synonymt med lykke. Blir man virkelig lykkelig av å se en gullklump og ønsker å tilbringe dagene og nettene sammen med den i stedet for kona eller barna, står ekteskapet i fare. Putin er en rik mann. Han har tilgang til gull. Mye gull. Men er han lykkelig ...? Anonymkode: 0ce40...993 Kan også legge til at også Göring hadde tilgang til mye gull. Uten at jeg vil påstå at han fremstod som prototypen på et lykkelig menneske. Gandhi, derimot, han eide overhodet ikke gull. Men smilet hans var ekte. Anonymkode: 0ce40...993 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Det er ikke rart at du misforstod HI, for innlegget var ganske misvisende. Det er sjelden en god idé å stole på informasjon en anonym person på et nettforum hyler ut av seg i sinne. Egentlig er det en god idé å, som regel, ikke stole på informasjon fra anonyme på nettforum i det hele tatt. Anbefaler å søke opp ting selv. Anonymkode: 41455...742 Okok. Må da være lov å delta i en tråd for moro skyld innimellom.. Anonymkode: 3e990...30c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå