AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Hvordan pleier dere å respondere? Jeg foretrekker å vente til man har blitt litt kjent først men virker som en del menn er utålmodige og forventer at man skal si ja når de spør... Legger dere over på sosiale medier med en gang, eller er det flere som meg som foretrekker å vente litt? Anonymkode: a54fd...b60
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan pleier dere å respondere? Jeg foretrekker å vente til man har blitt litt kjent først men virker som en del menn er utålmodige og forventer at man skal si ja når de spør... Legger dere over på sosiale medier med en gang, eller er det flere som meg som foretrekker å vente litt? Anonymkode: a54fd...b60 Ok med snap før møte, ellers ikke noe Anonymkode: 5efbd...fb1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Jeg sier at jeg ikke bruker sosiale medier. Er ikke interessert i masse fremmede menn opp i privatlivet mitt. Jeg gir snap om vi har chattet mye og gjort avtale om å møtes, men om han spør om snap etter bare noen setninger så sier jeg nei for hver eneste gang jeg har addet noen raskt på snap så dør kontakten ut og jeg får dickpic eller joggebukse med bul pic og masse mas om å sende bilder av meg selv som de prøver å presse til sexting og nudes, noe jeg ikke er interessert i Anonymkode: b3481...47a 5 1
svartkatt Skrevet 7. november 2022 #4 Skrevet 7. november 2022 Snap er nesten et must. Noen få ganger messenger om de ikke har snap, og der trenger man ikke være venner på facebook. De trenger ikke ha Facebook heller. Facebook er kun for familie eller andre jeg kjenner veldig godt. Det burde folk bare godta. Insta er ikke så spennende for noen tror jeg i mitt tilfelle. Ellers vet jeg ikke. Det er egentlig bare Facebook jeg har fått spørsmål om noen få ganger. Synes det er litt rart. Vet noen har funnet meg på Facebook sjøl.. også rart, men er vel helt naturlig, og man velger jo selv hva som er synlig offentlig eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 holder det til Tinder, til kontoen slettes Anonymkode: fab55...373 1
Blåjojo Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Kunne godt ha de på snap, men om de sendte dickpics eller ikke aksepterte at jeg ikke ville sende bilder til de, evt. kun ville sexte, så slettet jeg de uten varsel.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 Det jeg ikke skjønner er hvorfor gutta skal chatte i en evighet og ikke bare tar det face to face? Teksting burde holdes til å avtale treff relativt fort. Alt som sies i en tekstmelding kan sies face to face. Så får man mulighet til å danne et bedre inntrykk av den man prater med. Mulig jeg er rar som tenker sånn. Hvis jeg på liv og død ville hatt henne på snap, så hadde det vært for å se at hun faktisk ser ut som bildene hennes. Men det kan man jo også finne ut når man møtes. Anonymkode: 780df...c97 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det jeg ikke skjønner er hvorfor gutta skal chatte i en evighet og ikke bare tar det face to face? Teksting burde holdes til å avtale treff relativt fort. Alt som sies i en tekstmelding kan sies face to face. Så får man mulighet til å danne et bedre inntrykk av den man prater med. Mulig jeg er rar som tenker sånn. Hvis jeg på liv og død ville hatt henne på snap, så hadde det vært for å se at hun faktisk ser ut som bildene hennes. Men det kan man jo også finne ut når man møtes. Anonymkode: 780df...c97 Du er kanskje mann selv siden du ikke skjønner hvorfor kvinner foretrekker å bli bedre kjent på tekst før man avtaler treff? Og siden du snakker om hvis du vil se hvordan dama ser ut osv. Jeg kan svare for meg og venninnene mine hvertfall. Det er mange menn på tinder vi matcher med, inntil man har fått en viss connection så er man bare en fremmed mann og en fremmed hvem som helst mann er ikke noen man prioriterer å møte. Jeg får ikke lyst til å møte noen kun fordi vi har matchet, jeg føler meg heller ikke trygg på å møte en fremmed mann fra nett bare fordi vi har matchet heller. For meg og venninnene mine som jeg har snakket med dette om så er det bare et fåtall av de vi matcher med som vi faktisk får en god tone og flyt med når vi chatter, og av disse så skal andre ting som å ha noe til felles og ha de samme intensjonene med datingen også være på plass før det er "verdt" å møte noen. Eller før vi får lyst til å møte dem. Jeg vet at mange menn med deg ser på det som bortkastet å chatte mye, men fra en kvinnes ståsted så er det sånn vi (hvertfall jeg og mine venninner) skiller menn som virker useriøse fra de seriøse. Vi vet at menn kan være kule og snille selvom de ikke er så flinke til å chatte også og helst vil møtes med en gang, men for oss er det ikke verdt tiden og risken å møte noen face to face hvis vi ikke føler på forhånd at vi har en bra connection og potensial og det handler mer om personlighet og kjemi og flyt i samtalen enn om bare utseendet som kun det å matche er basert på. Egentlig så får jeg desperasjonsvibber av menn som vil møtes raskt kun fordi vi har matchet og uten å ha fått en god connection, da føler jeg at han bare er interessert i hvem som helst dame, mens jeg på min side kun er interessert i de få jeg får en bra connection med og ikke alle de hvem som helst jeg matcher med. Anonymkode: b3481...47a 1 4
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #9 Skrevet 7. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du er kanskje mann selv siden du ikke skjønner hvorfor kvinner foretrekker å bli bedre kjent på tekst før man avtaler treff? Og siden du snakker om hvis du vil se hvordan dama ser ut osv. Jeg kan svare for meg og venninnene mine hvertfall. Det er mange menn på tinder vi matcher med, inntil man har fått en viss connection så er man bare en fremmed mann og en fremmed hvem som helst mann er ikke noen man prioriterer å møte. Jeg får ikke lyst til å møte noen kun fordi vi har matchet, jeg føler meg heller ikke trygg på å møte en fremmed mann fra nett bare fordi vi har matchet heller. For meg og venninnene mine som jeg har snakket med dette om så er det bare et fåtall av de vi matcher med som vi faktisk får en god tone og flyt med når vi chatter, og av disse så skal andre ting som å ha noe til felles og ha de samme intensjonene med datingen også være på plass før det er "verdt" å møte noen. Eller før vi får lyst til å møte dem. Jeg vet at mange menn med deg ser på det som bortkastet å chatte mye, men fra en kvinnes ståsted så er det sånn vi (hvertfall jeg og mine venninner) skiller menn som virker useriøse fra de seriøse. Vi vet at menn kan være kule og snille selvom de ikke er så flinke til å chatte også og helst vil møtes med en gang, men for oss er det ikke verdt tiden og risken å møte noen face to face hvis vi ikke føler på forhånd at vi har en bra connection og potensial og det handler mer om personlighet og kjemi og flyt i samtalen enn om bare utseendet som kun det å matche er basert på. Egentlig så får jeg desperasjonsvibber av menn som vil møtes raskt kun fordi vi har matchet og uten å ha fått en god connection, da føler jeg at han bare er interessert i hvem som helst dame, mens jeg på min side kun er interessert i de få jeg får en bra connection med og ikke alle de hvem som helst jeg matcher med. Anonymkode: b3481...47a Altså man chatter jo litt for å finne litt ut overfladisk hvor man har hverandre, men det med å chatte i ukevis er jo bare meningsløst. Veldig ofte så ber man jo om snap nettopp fordi samtalen flyter og begge to er på glid. Da mener jeg det er langt bedre å bare møtes en kjapp halvtime på cafe eller noe, og se an om det er noe mer kjemi og connection som du sier ansikt til ansikt. Hvis det er slik at begge to søker noe seriøst, så ender man som oftest opp med å se hverandre ansikt til ansikt. Da spiler teksting nesten ingen rolle lenger. Men ja, takk for at du tok deg tiden til å forklare. Det du skriver der er grunnen til at jeg ikke gidder online dating. Husker en gang at jeg overhørte to unge kvinner analysere en melding en fyr sendte en av dem. Hun ene sier "Skrev han ho eller hun?" og så konkluderte venninna med at han ikke var noe å satse på når hun hørte svaret. Jeg satt der og var sjokkert, og innså at kvinner er ikke noe man burde kaste bort tiden sin på. For det er jo som du skriver, dere ser på meldinger og skal analysere ihjel hva mannen gjør. Og da er venninner og gudene veit hvem involvert i å fatte en avgjørelse 😆 Anonymkode: 780df...c97
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #10 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Altså man chatter jo litt for å finne litt ut overfladisk hvor man har hverandre, men det med å chatte i ukevis er jo bare meningsløst. Veldig ofte så ber man jo om snap nettopp fordi samtalen flyter og begge to er på glid. Da mener jeg det er langt bedre å bare møtes en kjapp halvtime på cafe eller noe, og se an om det er noe mer kjemi og connection som du sier ansikt til ansikt. Hvis det er slik at begge to søker noe seriøst, så ender man som oftest opp med å se hverandre ansikt til ansikt. Da spiler teksting nesten ingen rolle lenger. Men ja, takk for at du tok deg tiden til å forklare. Det du skriver der er grunnen til at jeg ikke gidder online dating. Husker en gang at jeg overhørte to unge kvinner analysere en melding en fyr sendte en av dem. Hun ene sier "Skrev han ho eller hun?" og så konkluderte venninna med at han ikke var noe å satse på når hun hørte svaret. Jeg satt der og var sjokkert, og innså at kvinner er ikke noe man burde kaste bort tiden sin på. For det er jo som du skriver, dere ser på meldinger og skal analysere ihjel hva mannen gjør. Og da er venninner og gudene veit hvem involvert i å fatte en avgjørelse 😆 Anonymkode: 780df...c97 Jeg tenker at du trår feil allerede der du ser på det som overfladisk chatting. Poenget for min del er å skille de som bare chatter overfladisk fra de som det går an å chatte dypere med, for poenget med selve datingen er jo å bli kjent på et dypere plan. Jeg tror mange menn ødelegger for seg selv ved å se på chatting som bare noe overfladisk, det gjennomskuer vi og vi vil at noen skal ønske å bli kjent med den vi er, den vi virkelig er, hva vi liker, hva vi tenker, hva som er viktig for oss og visa verca samme måter jeg ønsker å bli kjent med han. Menn som bare chatter overfladisk gir inntrykk av at de ikke er interessert i å lære mer om hvem vi er og hvor god eller dårlig match man faktisk er, men at de bare ser på damer som mer en gjenstand uten personlighet og egne interesser og mål. Eller at de ikke bryr seg/ vil noe seriøst uansett siden de chatter kun overfladisk. Personlig syns jeg ikke en halvtime date er noe vits for man kommer ikke noe mer i dybden på hverandre på det. Jeg foretrekker middag eller tur og da varer daten alt fra 2 til 5 timer, man kan gå før om ting er helt kræsj men vil ihvertfall ha nok tid til å bli kjent på noe mer enn overfladisk nivå som jo er hele hensikten med å date når man er på jakt etter partner og skal avgjøre om man har noe å bygge videre på til å møtes igjen eller ikke. Men ja folk er forskjellige, det er tydeligvis vi to hehe! Om jeg skal komme med et råd så ville jeg heller prøvd å date på en annen måte om jeg var deg og ikke bare gi opp dating, og i hvertfall ikke dømme alle damer som overfladiske og overanalyserende sladredamer som du "kaster bort tiden på" ved å bli kjent med. Da er det egentlig du som overanalyserer damers tanker og intensjoner, de fleste av oss er greie og ukompliserte mennesker som faktisk kan være veldig hyggelig og givende å bli kjent med Anonymkode: b3481...47a 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #11 Skrevet 7. november 2022 13 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tenker at du trår feil allerede der du ser på det som overfladisk chatting. Poenget for min del er å skille de som bare chatter overfladisk fra de som det går an å chatte dypere med, for poenget med selve datingen er jo å bli kjent på et dypere plan. Jeg tror mange menn ødelegger for seg selv ved å se på chatting som bare noe overfladisk, det gjennomskuer vi og vi vil at noen skal ønske å bli kjent med den vi er, den vi virkelig er, hva vi liker, hva vi tenker, hva som er viktig for oss og visa verca samme måter jeg ønsker å bli kjent med han. Menn som bare chatter overfladisk gir inntrykk av at de ikke er interessert i å lære mer om hvem vi er og hvor god eller dårlig match man faktisk er, men at de bare ser på damer som mer en gjenstand uten personlighet og egne interesser og mål. Eller at de ikke bryr seg/ vil noe seriøst uansett siden de chatter kun overfladisk. Personlig syns jeg ikke en halvtime date er noe vits for man kommer ikke noe mer i dybden på hverandre på det. Jeg foretrekker middag eller tur og da varer daten alt fra 2 til 5 timer, man kan gå før om ting er helt kræsj men vil ihvertfall ha nok tid til å bli kjent på noe mer enn overfladisk nivå som jo er hele hensikten med å date når man er på jakt etter partner og skal avgjøre om man har noe å bygge videre på til å møtes igjen eller ikke. Men ja folk er forskjellige, det er tydeligvis vi to hehe! Om jeg skal komme med et råd så ville jeg heller prøvd å date på en annen måte om jeg var deg og ikke bare gi opp dating, og i hvertfall ikke dømme alle damer som overfladiske og overanalyserende sladredamer som du "kaster bort tiden på" ved å bli kjent med. Da er det egentlig du som overanalyserer damers tanker og intensjoner, de fleste av oss er greie og ukompliserte mennesker som faktisk kan være veldig hyggelig og givende å bli kjent med Anonymkode: b3481...47a Hvis du er så redd for at han kun er overfladisk, så er det absolutt innafor å møtes tidlig og stille de nøyaktig samme spørsmålene han stiller i en tekstmelding, men face to face. Så kan man få på plass litt kroppspråk også. Det gir dere faktisk langt mer å gå etter og ser fort om det faktisk er kjemi utover det å tekste. Men vi blir nok ikke enige. Ja, jeg skrev jo bare 30 minutter, men er det kjemi og samtalen flyter, så blir det fort 10 timer. Nei jeg har gitt opp dating for jeg har innsett at kvinner har visse forestillinger om hvordan ting skal være, som ofte ikke sammenfaller med hvordan verden egentlig funger. Ingenting av det du har skrevet hittil om hvordan du og venninnene dine tenker er ukomplisert. Jeg tør påstå det motsatte. Anonymkode: 780df...c97
Gjest AprilRyan Skrevet 7. november 2022 #12 Skrevet 7. november 2022 Ofte spurte de om snap, men jeg har ikke det og er heller ikke interessert i å opprette konto der (skrev ikke det siste til dem), og flere trodde da ikke på at jeg ikke hadde det og ble nesten sur på grunn av det. Ikke mitt problem. Andre godtok at jeg skrev at jeg først ville bli litt mer kjent og så flyttet vi heller samtalen om det så ut til å være en interesse der. Jeg gidder ikke å ha masse menn på sosiale medier når man knapt har snakket sammen og ikke vet om det er noe interesse eller grunnlag for videre kontakt. Jeg ser ikke hvorfor det skal være bedre å chatte andre steder og nå kommer vel den klassiske unnskyldningen om at folk ikke har varsler på eller ikke gidder å sjekke Tinder eller hvilken tjeneste man foretrekker å bruke. Da kan man lure på hva disse gjør på en datingapp om det ikke nettopp er for å chatte med andre og så se om det kan bli noe ut av det. Jeg tror også at noen skulle sjekke at det var meg og kanskje håp om å få eller se flere bilder.
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 Man chatter ikke i en evighet. Dere er jo det som gjør at dere ikke lykkes. Man avtaler møte så raskt som mulig. Det er DER man blir kjent. Man blir ikke kjent via chat. Kom dere ut å faktisk treff de dere matcher med. Anonymkode: 3b394...5b9
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du er så redd for at han kun er overfladisk, så er det absolutt innafor å møtes tidlig og stille de nøyaktig samme spørsmålene han stiller i en tekstmelding, men face to face. Så kan man få på plass litt kroppspråk også. Det gir dere faktisk langt mer å gå etter og ser fort om det faktisk er kjemi utover det å tekste. Men vi blir nok ikke enige. Ja, jeg skrev jo bare 30 minutter, men er det kjemi og samtalen flyter, så blir det fort 10 timer. Nei jeg har gitt opp dating for jeg har innsett at kvinner har visse forestillinger om hvordan ting skal være, som ofte ikke sammenfaller med hvordan verden egentlig funger. Ingenting av det du har skrevet hittil om hvordan du og venninnene dine tenker er ukomplisert. Jeg tør påstå det motsatte. Anonymkode: 780df...c97 Vi blir nok ikke enige nei for du mistolker alt jeg skriver for at det skal passe inn i ditt bilde av at kvinner er dumme og kompliserte og bortkastet tid. Det er det, altså ditt kvinnesyn som ikke sammenfaller med hvordan verden faktisk er. Det handler ikke om å være redd for at daten er overfladisk, det handler om å sile vekk de som gir et dårlig og useriøst førsteinntrykk. Som sagt er det ingen damer som gidder å møte alle vi matcher med. Det er ikke veldig komplisert at kvinner søker en god connection og sorterer vekk de som gir dårlig førsteinntrykk Vi får bare avslutte her for vi er på helt forskjellig side uansett og siden du ikke vil endre kvinnesynet ditt og lære ting som kan gi deg mer suksess så kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til videre med deg og ditt på din måte Anonymkode: b3481...47a 2
mo1234 Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 Hvis de ikke klarer ha en normal samtale på Tinder så gidder jeg ikke snakke med de. 1 2
exictence Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 Jeg legger de til ganske kjapt på messenger hvis eg får et ok inntrykk. Er selv interessert i hvem jeg har med å gjøre. Hvorfor gjør det noe? Behøver ikke ha det offentlig alle vennene
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 47 minutter siden, AnonymBruker said: Vi blir nok ikke enige nei for du mistolker alt jeg skriver for at det skal passe inn i ditt bilde av at kvinner er dumme og kompliserte og bortkastet tid. Det er det, altså ditt kvinnesyn som ikke sammenfaller med hvordan verden faktisk er. Det handler ikke om å være redd for at daten er overfladisk, det handler om å sile vekk de som gir et dårlig og useriøst førsteinntrykk. Som sagt er det ingen damer som gidder å møte alle vi matcher med. Det er ikke veldig komplisert at kvinner søker en god connection og sorterer vekk de som gir dårlig førsteinntrykk Vi får bare avslutte her for vi er på helt forskjellig side uansett og siden du ikke vil endre kvinnesynet ditt og lære ting som kan gi deg mer suksess så kan jeg ikke annet enn å ønske deg lykke til videre med deg og ditt på din måte Anonymkode: b3481...47a Herregud. Hvordan kan du danne et førsteinntrykk ut fra noen bilder og tekst som ikke tar hensyn til kroppsspråk eller utstråling? Nei da er det å analysere om han svarer for fort, grammatikken, hva slags emoji han bruker, og lista bare forsetter. Og så bruke venninner og magefølelse til å enten velge å møte eller å forkaste. Hvis ikke du mener det med å filtrere betyr at du prøver å grave i hans sosioøkonomiske situasjon. Det gjør det bare enda verre. Jeg har jo vært enig i at man burde prate litt sammen først for å bli litt bedre kjent, men det burde ikke være mange dagene. Er ingenting galt med kvinnesynet mitt. Er heller det at flere kvinner saboterer for seg selv ved å tenke som du gjør og går glipp av potensielle kjærester. Jeg har allerede sagt at jeg har tenkt til å være singel, så meg burde du ikke bekymre deg for. Når damer skal begynne å anklage meg for det ene og det andre fordi de selv ikke henger med på logikken, så melder jeg meg bare ut. Er for emosjonelt tappende å hele tiden prøve få frem et poeng. Anonymkode: 780df...c97
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 Nei, de får ikke snappen min. Da slutter som regel kommunikasjonen har jeg erfart. Anonymkode: 27009...ce5
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 Etter 2 uker med normal kontakt deler jeg snappen. De aller fleste faller av etter et par dager så de andre opplever jeg som mer seriøse og tar sjansen. Har aldri fått dp av dem. Anonymkode: 10e90...5ea
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå