AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Sak nummer en: Vi har nylig fått barn sammen og det var ekstremt viktig for samboer å oppkalle barnet vårt etter sin egen far som han har et godt forhold til. Denne faren behandler ikke meg noe særlig fint, hakker ofte på meg og han får meg ofte til å føle meg som en dust. Likevel så sa jeg ja til samboer siden han ble så sur hvis jeg sa nei,jeg tenkte jeg kunne leve med det selvom navnet gir bismak når jeg sier det. Jeg fikk da velge et navn ved siden av dette navnet som dobbelt navn. Samboer krevde også at vi kun brukte hans etternavn, jeg gikk med på det også. Saken nå er at han ønsker enda et navn fra familien inn som hovednavn, altså er tredje fornavn. Alle mennene i familien heter det, men jeg synes det ikke passer og ønsker ikke dette da jeg føler han har bestemt så mye allerede. Det er et litt rart navn også. Er jeg vrang? Sak nummer 2. Samboer drikker øl hver fredag og lørdag siden han synes det er godt- greit han liker øl,men nå har vi fått barn og jeg trodde han skjønte av seg selv at han ikke skulle drikke hver helg som før. Han ønsker egentlig å drikke 3-4 stk, men han har møtt meg på halvveien og drikker nå 2 stk hver fredag og lørdag. Men selvom jeg ikke lager noe bråk om det, så synes jeg forstatt at han kunne tatt noen helger helt uten. Barnet vårt er 8 uker og han har holdt på sånn siden vi kom hjem fra sykehuset. Han drikker ikke i ukedager. Han skjønner ikke hva problemet er så lenge han ikke har et alkoholproblem. Hva tenker dere her? Anonymkode: 2e32b...e62 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Sak nummer 1: Du er ikke vrang, du har allerede gitt for mye etter. Sak nummer 2: Jeg ser ikke helt det store problemet med 2 øl over en lang kveld. Vi får straks barn nummer 1, og både jeg (før graviditeten, selvsagt) og mannen tar gjerne en øl eller to fredag og/eller lørdag. Ser ikke noe negativt i at mannen min fortsetter med det etter barnet kommer. Men ville kanskje satt grensa på 2 ja. Anonymkode: 07e6c...975 19 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 To øl er ikke mye for en normal mann, og bør være greit. I navnevalget synes jeg allerede du har gitt veldig mye. Du kan eventuelt gå med på et tredje navn med krav om at det er navnet du valgte som alene blir det viktigste og det dere bruker. Anonymkode: 344da...450 11
Handful Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Sak nummer 1: Du er ikke vrang, du har allerede gitt for mye etter. Sak nummer 2: Jeg ser ikke helt det store problemet med 2 øl over en lang kveld. Vi får straks barn nummer 1, og både jeg (før graviditeten, selvsagt) og mannen tar gjerne en øl eller to fredag og/eller lørdag. Ser ikke noe negativt i at mannen min fortsetter med det etter barnet kommer. Men ville kanskje satt grensa på 2 ja. Anonymkode: 07e6c...975 Enig i denne 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Navnet skal dere begge bli enig om, og du skal ikke behøve å la ditt barn kalles opp etter en drittsekk. Trekk tilbake samtykket og bli alenemor. Anonymkode: ba84e...47d 11
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Sak nr 1 nei du er ikke vrang. Du må sette ned foten. Kvinnens navn skal også bringes videre ikke bare mannssiden. Man skal være enig om navnet og navnet på baby skal ikke gi bismak i munnen! Du har allerede strekt deg for langt Sak nr 2 helt uakseptabelt å leve som en ungkar med fyll hver helg når man har blitt voksen og fått barn. Han må skjerpe seg drastisk, for meg hadde det stått om skjerpings eller brudd og ingen nye sjanser om han ikke tok det på alvor å skjerpe seg. Anonymkode: 7cdbf...a4e 7 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Sak 1 Du er ikke vrang i det hele tatt. Dere har gitt navn, og vært enige om det. Det nye passer ikke og du liker det ikke. Ikke gi deg på dette. Sak 2 Jeg ser ikke problemet med å ta seg noen øl hjemme. Vi tar oss noe godt å drikke i ukedagene også. Det betyr ikke at man drikker seg full. Noen liker cola, noen liker vin, andre liker øl. Hvorfor syns du det er et problem? Anonymkode: 8bde9...fce 4
Handful Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Handful skrev (1 minutt siden): Enig i denne Med mindre du underdriver, og han i virkeligheten drikker mye mer.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Sak nr 1 nei du er ikke vrang. Du må sette ned foten. Kvinnens navn skal også bringes videre ikke bare mannssiden. Man skal være enig om navnet og navnet på baby skal ikke gi bismak i munnen! Du har allerede strekt deg for langt Sak nr 2 helt uakseptabelt å leve som en ungkar med fyll hver helg når man har blitt voksen og fått barn. Han må skjerpe seg drastisk, for meg hadde det stått om skjerpings eller brudd og ingen nye sjanser om han ikke tok det på alvor å skjerpe seg. Anonymkode: 7cdbf...a4e Mener du virkelig at å ta seg noen øl en kveld er å leve som en ungkar og på fylla? Da har både ektemannen min og jeg et utagerende liv 😛 Anonymkode: 8bde9...fce 13 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Sak nr 1 nei du er ikke vrang. Du må sette ned foten. Kvinnens navn skal også bringes videre ikke bare mannssiden. Man skal være enig om navnet og navnet på baby skal ikke gi bismak i munnen! Du har allerede strekt deg for langt Sak nr 2 helt uakseptabelt å leve som en ungkar med fyll hver helg når man har blitt voksen og fått barn. Han må skjerpe seg drastisk, for meg hadde det stått om skjerpings eller brudd og ingen nye sjanser om han ikke tok det på alvor å skjerpe seg. Anonymkode: 7cdbf...a4e Det er ikke fyll å drikke to øl. Anonymkode: 07e6c...975 6 4
Gjest theTitanic Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Sak nummer en: Vi har nylig fått barn sammen og det var ekstremt viktig for samboer å oppkalle barnet vårt etter sin egen far som han har et godt forhold til. Denne faren behandler ikke meg noe særlig fint, hakker ofte på meg og han får meg ofte til å føle meg som en dust. Likevel så sa jeg ja til samboer siden han ble så sur hvis jeg sa nei,jeg tenkte jeg kunne leve med det selvom navnet gir bismak når jeg sier det. Jeg fikk da velge et navn ved siden av dette navnet som dobbelt navn. Samboer krevde også at vi kun brukte hans etternavn, jeg gikk med på det også. Saken nå er at han ønsker enda et navn fra familien inn som hovednavn, altså er tredje fornavn. Alle mennene i familien heter det, men jeg synes det ikke passer og ønsker ikke dette da jeg føler han har bestemt så mye allerede. Det er et litt rart navn også. Er jeg vrang? Sak nummer 2. Samboer drikker øl hver fredag og lørdag siden han synes det er godt- greit han liker øl,men nå har vi fått barn og jeg trodde han skjønte av seg selv at han ikke skulle drikke hver helg som før. Han ønsker egentlig å drikke 3-4 stk, men han har møtt meg på halvveien og drikker nå 2 stk hver fredag og lørdag. Men selvom jeg ikke lager noe bråk om det, så synes jeg forstatt at han kunne tatt noen helger helt uten. Barnet vårt er 8 uker og han har holdt på sånn siden vi kom hjem fra sykehuset. Han drikker ikke i ukedager. Han skjønner ikke hva problemet er så lenge han ikke har et alkoholproblem. Hva tenker dere her? Anonymkode: 2e32b...e62 Nr 1: her har du vært for ettergivende. Dette bør han selv se. At du velger navn med bismak til barnet ditt syntes jeg er ille. Det er mange fine navn å velge i. Du bør få velge bruksnavn om han får mellomnavn og etternavn. Jeg har gitt hans families mellom og etternavn til barna, men det hadde aldri skjedd om jeg ikke hadde syntes det var fint selv. Egentlig så er det litt sånn at den som føder velger syntes jeg. Nr 2 ser jeg ikke helt problemet med. 2 øl er ikke noe en voksen mann blir beruset av. Det gjør ingen skade.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Mener du virkelig at å ta seg noen øl en kveld er å leve som en ungkar og på fylla? Da har både ektemannen min og jeg et utagerende liv 😛 Anonymkode: 8bde9...fce Ja det er sånn single slaske menn på 24 gjør. Gjør hva du vil med ditt liv men jeg hadde ikke akseptert å leve med en som holdt på sånn hver helg. Anonymkode: 7cdbf...a4e 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 Sak nummer to er du i alle fall alt for kontrollerende. En voksen mann blir vel ikke "full" bare fordi man drikker tre eller fire øl. Anonymkode: 97e59...002 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er ikke fyll å drikke to øl. Anonymkode: 07e6c...975 To øl gir nok rus til at det er forbudt og straffbart å kjøre bil så ikke bagatelliser det Anonymkode: 7cdbf...a4e 6 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 Sak 1. Mannen din oppfører seg som en drittsekk og du har gitt etter alt for mye Sak 2: Du er en kontrollerende drittsekk, et par øl i løpet av kvelden er da vel ingen krise. Anonymkode: 90b27...432 7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 1. Her har du i mine øyne vært altfor snill. 2. Jeg ser ikke problemet med å kose seg med to øl (totalt fire) igjennom en helg. Da er der jo ølet han liker, ikke fylla. Jeg koser meg med brus og sjokolade. Er vel strengt tatt mer skadelig med den sjokoladen min enn ølet til samboeren din. Anonymkode: 77389...849 8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 Ok, da skal jeg legge bort tankene rundt sak nummer to. Takk for svar dere. Når det gjelder sak nummer 1 så er det sånn at hvis jeg nekter dette så går han med stor sannsynlighet fra meg, kanskje det uansett er best da han viser tydelig sider av seg selv der han ikke tenker på meg og mine følelser i det hele tatt. Forklarte godt hva jeg mente om det tidligere i kveld,og han kunne ikke brydd seg mindre om mine tanker. Han ble bare sur. Navnet etter hans far er det første navnet til barnet vårt, navnet jeg valgte henger rett etter. Som foreksempel nvanet Jon-Andreas, sånn at begge navnene blir sagt. Og med det tredje navnet så blir det navnet nummer tre men det er ganske rart og dominerende selvom det blir navn nummer tre. Ts Anonymkode: 2e32b...e62 1 3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #18 Skrevet 6. november 2022 Kan du ikke bare la fyren gå fra deg, da? Eller ta tyren ved hornene og dumpe ham selv? Du trenger ikke dette mennesket i livet ditt. Anonymkode: ba84e...47d 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #19 Skrevet 6. november 2022 Går fra deg pga navnet??? Han er jo ikke noe å samle på. Hvis han ikke får full bestemmelsesrett over navnet, så er kone og barn uinteressant??? For en møkkamann. Det er ditt barn også, det er du som har født. Klart du skal bestemme minst like mye, om ikke mer, på valg av navn. Anonymkode: 4e7f2...090 13
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #20 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Det er ikke fyll å drikke to øl. Anonymkode: 07e6c...975 Ikke vær så rask til å si det, kan jo veldig godt være at mannen er 115 cm og 30 kg! En mann på den størrelsen ville fått nesten 1,25 i promille om han drakk én liter øl på tre timer. Anonymkode: ab700...709 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå