AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Tenker da mtp automatisering og at teknologi tar over mer og mer. Hvordan er arbeidsmarkedet per dags dato, og hvordan tror dere utviklingen vil være? Vil det være bedre å gå en annen retning? Hva tror dere? Anonymkode: 68c3d...593
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Ikke godt å si, med AP bak roret vil sikkert byråkrati og jungel av avgifter fortsatt leve i beste velgående Anonymkode: 2d6e2...84d 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Akkurat nå er det jo skrik etter regnskapsførere. Automatiseringen gjorde at det ble mer arbeid på regnskapsførere og enda flere arbeidsoppgaver utenfor deres område enn tidligere. Så vi er ihvertfall langt unna at automatiseringen tar over yrket. Anonymkode: 5bd07...ced 1
Maskinfører Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Med den regjeringa vi har nå så vil det nok være det 🙂 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #5 Skrevet 7. november 2022 Det vil alltid være behov for revisorer og regnskapsførere. Det er en jobb som jeg anser som vanskelig å automere. Og ja, jeg er utvikler. Anonymkode: 2e010...e2c 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det vil alltid være behov for revisorer og regnskapsførere. Det er en jobb som jeg anser som vanskelig å automere. Og ja, jeg er utvikler. Anonymkode: 2e010...e2c Litt overraskende, slår meg som en jobb som kunne automatiseres. Men da tar jeg kanskje feil. Anonymkode: 68c3d...593
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #7 Skrevet 7. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Litt overraskende, slår meg som en jobb som kunne automatiseres. Men da tar jeg kanskje feil. Anonymkode: 68c3d...593 Mye er jo automatisert allerede, men det er fortsatt mye som automatiseringen ikke greier å håndtere. Automatiseringen har ført til at man trenger færre regnskapsførere, men at arbeidet de gjør er mer komplekst, de tar oppgavene en robot ikke får til. Anonymkode: f099c...5de 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #8 Skrevet 7. november 2022 Selvfølgelig vil det være behov for regnskapsførere og revisorer. Men utdannede sådan. De som før bare satt og punsjet og ikke hadde noe særlig fagkunnskap forsvinner i automatisering. Men det finnes selvsagt en masse oppgaver som likevel krever en menneskehjerne. Anonymkode: e307a...3a6
AnonymBruker Skrevet 8. november 2022 #9 Skrevet 8. november 2022 Vet at bærekraftsrapportering og verifisering har blitt et stort satsingsområde i revisjon i hvert fall. Stor utvikling innenfor dette, og det ser ut som å bli en viktig del fremover. Vil definitivt si at revisjonsbransjen er et fremtidsrettet yrke. Anonymkode: 029c2...139
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå