Gå til innhold

Lasagne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurte på om jeg skal lage lasagne til middag i morgen. Noen som vet hvordan det blir hvis jeg lager denne sausen på forhån, altså i kveld, slik at jeg bare kan varme den i morgen og legge på disse platene og putte den i ovnen? (jeg skal lage sånn Toro lasagne)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går helt fint. Kan kanskej ha oppi litt mer væske, evt røre ut med litt mer i morgen før du heller over.

kan også forhåndsstekes/stekes halvveis i dag.

Gjest Very Victoria
Skrevet

Toro Lasagne kan lages helt ferdig i formen med pastaplatene så alt du trenger å gjøre i morgen er å strø på ost og sette i ovnen. Dette står også bakpå pakken så vidt jeg husker.

Skrevet

Den vil bli enda bedre om du fyller formen (utenom å ha på osten, det er best å gjøre rett før steking) og setter den i kjøleskapet til i morgen :) da får smaken god tid til å "sette seg" eller hva jeg skal si, det smaker ihvertfall bedre om lasagnen har stått litt før steking. Dessuten blir sausen gjerne tykkere av å stå i kjøleskapet over natten, så det kan hende den blir vanskeligere å spre utover det hele om du bare lager den. Og så er det jo enda enklere å bare ha formen stående klar til i morgen ;)

Skrevet

Du kan lage hele retten ferdig i kveld og la den stå kaldt til i morgen. Smaken blir bare bedre av det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...