Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen med store gutter kan svare meg på dette 😅

Har en gutt på 2 måneder som allerede bruker størrelse 68. Han brukte 62 et kvarter i forrige uke før det ble 68. Han vokser som et ugress og jeg begynner å bli litt bekymret for dåpskjolen i størrelse 68 som han skal bruke i januar.

Er det slik at de har sånne vekstspurter og at han blir værende på 68 en stund nå, eller er størrelse 68 mest sannsynlig eldgammel historie når vi kommer til januar?

Anonymkode: 00c13...4be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Både ja og nei. Mine babyer har vokst jevnt, ikke før de ble 1-2 år at de begynte å vokse i rykk og napp. Men hører om andre som hopper over en str og så blir lenge på neste.

Men dåpskjolen går vel greit? Mulig den blir litt kort i armene, men tenker at det går vel helt fint? :) 

Skrevet
Kakaoen skrev (37 minutter siden):

Både ja og nei. Mine babyer har vokst jevnt, ikke før de ble 1-2 år at de begynte å vokse i rykk og napp. Men hører om andre som hopper over en str og så blir lenge på neste.

Men dåpskjolen går vel greit? Mulig den blir litt kort i armene, men tenker at det går vel helt fint? :) 

Da blir det spennende å se hvilken variant den lille luringen min er, ble virkelig paff over hvor fort 62 ble uaktuell! 

Jo, jeg håper det, den er veldig stretchy også, så burde være mulig å få den på om han skulle finne på å være nærmere str 74 også! 

ts

Skrevet

«Stor» er relativt. Hvor stor er din? Min gutt var en stor gutt, men brukte mindre størrelser enn man skulle tenkt. Når han ble født veide han 4 kg og 50 var for stort for han, og han brukte det til han var 2-3 mnd. Det hang aldri sammen for meg, størrelsen hans og babyklærne.  

Anonymkode: d3322...52f

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

«Stor» er relativt. Hvor stor er din? Min gutt var en stor gutt, men brukte mindre størrelser enn man skulle tenkt. Når han ble født veide han 4 kg og 50 var for stort for han, og han brukte det til han var 2-3 mnd. Det hang aldri sammen for meg, størrelsen hans og babyklærne.  

Jeg vet ikke helt hvordan du får en stor baby inn i str 50? 😅 min begynte rett på 56. Han er nå 2 mnd og veier rett over 6 kg, men har ikke målt lengde da, han var 50 cm ved fødsel med har strekt seg veldig og er laaang!

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg vet ikke helt hvordan du får en stor baby inn i str 50? 😅 min begynte rett på 56. Han er nå 2 mnd og veier rett over 6 kg, men har ikke målt lengde da, han var 50 cm ved fødsel med har strekt seg veldig og er laaang!

ts

Nei… jeg visste heller ikke hvordan man får en stor baby inn i str 50, trodde ikke det var mulig, men det var det som var :ler: Han druknet i alt 56-62. Han var 50 cm ved fødsel også. Så jeg konkluderte med at kroppsfasongen må være veldig ulik hos barn. Det skal sies vi hadde ingenting str 50 eller 56, for alle i nær familie var født over 4 kg og gikk rett på 62 nesten… så jeg tenkte jeg skulle være lur og brette opp alt i et par uker 😛

Skrevet

Det er helt vanlig med vekstspurter. Begge mine har hatt perioder hvor de har brukt samme størrelse eviglenge, for så å knapt få brukt en body i str x mer enn én gang. 

Minsten raste gjennom 50-80, men har nå brukt 86 i trekvart år. 

Anonymkode: d6d2a...ef1

Skrevet

Det er veldig vanskelig å si. Noen babyer vokser i et vanvittig tempo de første 6 mnd også avtar det litt etterhvert. Men er problemet ditt "bredden" eller lengden? (Huff, ikke tenk grisete, haha) Min sønn var himla lang, spesielt lange bein, og da måtte vi ha større body enn vanlig. Endte med å glemme underdelen til dåpskjolen og tok bare på den håndlagde overkjolen. Han stoppet opp rundt mnd 4 ca, og holdt en jevn fart.

• Liker 1
Skrevet

Det er så og si umulig å forutse😅

Min var prematur og mini, så i starten gikk det selvsagt fort oppover. Hun nådde igjen snittet for alderen ganske fort, og da flatet det seg mer ut, men plutselig kom det et hopp igjen, også flatet det seg ut igjen osv.

Vi brukte 56 i vinterferien, men da vi kom hjem var de for små. 62 gikk også kjempefort, mens 68 brukte vi leeeenge. 74 var et vindpust igjen, og nå har vi brukt 80 i et par måneder.

Vi har en kjempegammel dåpskjole i familien som heldigvis er i en sånn fasong at den kan brukes av de fleste nesten hele det første året, den blir bare litt kort på ermene evt.

Har du prøvd dåpskjolen på, og sett om det er rom for litt vekst?😊

Anonymkode: 0a094...c89

Skrevet
Turtellure12 skrev (1 time siden):

Det er veldig vanskelig å si. Noen babyer vokser i et vanvittig tempo de første 6 mnd også avtar det litt etterhvert. Men er problemet ditt "bredden" eller lengden? (Huff, ikke tenk grisete, haha) Min sønn var himla lang, spesielt lange bein, og da måtte vi ha større body enn vanlig. Endte med å glemme underdelen til dåpskjolen og tok bare på den håndlagde overkjolen. Han stoppet opp rundt mnd 4 ca, og holdt en jevn fart.

Det er nok hovedsakelig lengden, og det er jo ikke noe problem mtp dåpskjolen, men ser at bodyer også raskt er blitt slimfit i det siste, så er kanskje litt av begge 😅

AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det er så og si umulig å forutse😅

Min var prematur og mini, så i starten gikk det selvsagt fort oppover. Hun nådde igjen snittet for alderen ganske fort, og da flatet det seg mer ut, men plutselig kom det et hopp igjen, også flatet det seg ut igjen osv.

Vi brukte 56 i vinterferien, men da vi kom hjem var de for små. 62 gikk også kjempefort, mens 68 brukte vi leeeenge. 74 var et vindpust igjen, og nå har vi brukt 80 i et par måneder.

Vi har en kjempegammel dåpskjole i familien som heldigvis er i en sånn fasong at den kan brukes av de fleste nesten hele det første året, den blir bare litt kort på ermene evt.

Har du prøvd dåpskjolen på, og sett om det er rom for litt vekst?😊

Så rart ar de bare skal rase forbi 62 på den måten da, jeg som hadde så mye fint til han i 62, nesten alle gavene han fikk av familie og venner da han kom bar 62 🙈

Han har nok litt å gå på mtp dåpskjolen, den er veldig stretchy, men blir nok kanskje fort kort og trang i armene!

ts

Skrevet

Det var litt optimistisk å planlegge en dåpskjole i 68 4 mnd etter fødsel, med mindre dere har små babyer i familien. 68 er 4-6 mnd på gjennomsnittlige babyer, så store babyer vil fort bli en størrelse over. Dåpskjoler kan gjerne være for store.

Legg en plan b nå, så dere slipper å stresse rett før. Det finnes ingen større dåpskjoler i familien, eller noen venner som har en dere kan låne? Er det mulig å leie en dåpskjole, eller kjøpe en som kan returneres om dere ikke bruker den?

Anonymkode: 98907...cb8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er nok hovedsakelig lengden, og det er jo ikke noe problem mtp dåpskjolen, men ser at bodyer også raskt er blitt slimfit i det siste, så er kanskje litt av begge 😅

Så rart ar de bare skal rase forbi 62 på den måten da, jeg som hadde så mye fint til han i 62, nesten alle gavene han fikk av familie og venner da han kom bar 62 🙈

Han har nok litt å gå på mtp dåpskjolen, den er veldig stretchy, men blir nok kanskje fort kort og trang i armene!

ts

Hmm, kan dere sy den om litt da, hvis det blir helt krise?

Ellers har min datter ofte passet i kjoler som er en størrelse mindre enn hun bruker, fordi hun ikke nødvendigvis blir så mye tykkere i armene. Problemet er jo bodyer når de blir for korte, og de blir dratt oppunder armene og skrittet når de beveger seg.

Skrevet
15 hours ago, AnonymBruker said:

Samme her, født barn på 4300 som lå lenge i 50.

Anonymkode: def63...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...