*Heidi* Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 I mars reiser vi til hurgadha,egypt med vår ti mnd gammel sønn. Lurer derfor på tips til hva jeg skal ta med, råd, osv. Er førstegangsmor og aldri vært i syden eller på lange turer, så tar i mot alt av tips!
Nanella Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Jeg var på sydentur med snuppa da hun var 9 mnd. Det jeg tok med var bleier, grøt, melk (hvis du ammer er det jo ikke noe problem), stikkpiller, solkrem til barn, middagsglass.. Ja.. dette tok jeg ikke sjansen på at jeg fikk tak i der. Dvs. jeg fikk tak i, men utvalget er ikke så stort og det er vel mindre utvalg i egypt regner jeg med. Ellers spiste hun brød, yoghurt og pålegg der. Ellers tok jeg med litt leker og litt, og sånn vaskemiddel slik at jeg fikk skylt opp klær. I tillegg tok jeg med sånn stol som man kan ha på stol slik at hun kunne sitte med oss ved bordet, men det er vel ofte de har barnestol på restaurantene også da.. Denne brukte vi mest i leiligheten til frokost osv. Til flyreisen er det mange som har med nesespray, dette brukte ikke vi og det gikk helt greit. Hun fikk flaske og smokk til opp/ned stigning og hun merket ikke noe til det. God tur!! Dere kommer nok til å få en fin ferie!
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Vi dro til Lanzarote med vår datter da hun var 10 mnd, men det var til et Blue Village-anlegg som skal være meget barnevennlig. Ta med kles- og bleieskift til flyturen samt nye leker ol., de er gjerne mer spennende. Bleier var meget dyrt, 3 ganger så mye som her i landet måtte vi betale der. Og alle våtservietter ol vi kunne kjøpe var meget godt parfymerte. Dessuten fikk vi kun voksentepper til å ha i barnesengen, så noen små tepper er sikkert lurt. Vi tok meg tralle med parasoll, men fikk barnestol på hotellet mot å betale ekstra. Babycallen vår var smart, for da kunne vi sitte på verandaen mens hun sov inne. Ta gjerne også med klesklyper for da kan dere evt. henge opp laken el. over en del av verandaen hvis hun skal være der. Barnevennlig solkrem tok vi også med, selv om hun ikke var noe særlig i solen. Vi tok dessuten med febernedsettende i tilfellet vi skulle få behov for det. Et par flasker til henne, barneskjeer samt noen små bokser med lokk, til mat ol er også sikkert lurt. Og noen leker, men det har du sikkert tenkt selv. Vi tok med litt barnemat bare, men grøt nok til hele uken. Hun er nesten tre år nå, så hukommelsen min er ikke helt bra mht til dette lenger. Ha en fin tur og husk reiseforsikring.
Gjest Maddy Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Jeg tok med egen grød, middager osv. når vi reiste med eldstejenta. Bleier får du der nede, men jeg merket at i Syden er det ofte litt "dårligere" bleier. Husker at våre rakna så jeg var jo glad for at jeg tok flesteparten av bleiene med hjemmefra jeg da. Vann kjøpes jo på flaske, skikkelig god sunblock, myggnett kanskje. Ha en kjempesuper tur da
Gjest gjest1 Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 Har hørt at bleiebarn av og til kan få soppinfeksjon når de er i syden. Vet ikke om det er hold i det og hvorfor. Men når de bader og leiker seg i vannkanten kan det vel ofte bli fuktig der.. Ellers er nye leker til en kanskje lang og kjedlig flytur smart.. Må vel tilføye at jeg ikke aner hvor varmt det er i egypt på den tiden, så om det går an å bade er vel en annen sak!
Belit Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Ville bare si at egyptisk Rødehavet er et deilig feriemål. Du får supre hoteller til en billig penger, og folk der bare elsker små barn. Dere kommer til å få en flott tur
Gjest Gjest Skrevet 8. desember 2005 #7 Skrevet 8. desember 2005 Vi dro til Spania med vår da 7 mnd gamle gutt og fikk beskjed om at du får kjøpt alt der nede. Nå er Spania i Europa og litt bedre kanskje med tanke på å få tak i produkter som du kjenner fra Norge. Men, jeg ville tatt med alt. Pakk det med spesialbagasjen så slipper du så mye overvekt. Ting du får kjøpt av barneprodukter på turiststeder er som regel overpriset. Jeg var i Hurgahda i januar 2000. Et kjempe fint sted å reise til spesielt dersom dere får muligheten til å snorkle/dykke litt også. Pass ellers på hva dere voksne spiser og hvor dere spiser. Det er så utrolig lett å få mageinfeksjoner der nede.
Marris75 Skrevet 8. desember 2005 #8 Skrevet 8. desember 2005 Vi var i syden når minstemann var 10 uker. Gikk kjempefint. Siden han var så liten så trengt han bare å få morsmelk, men jeg tok også med erstatning i tilfelle det skulle skje noe med ammingen. Hadde også med godt med bleier, febermåler og febernedsettende. Han fikk selvfølgelig feber pga kombinasjonen varmt ute, og airkondition inne. Så jeg fikk bruk for febermåleren. Kjøpte også vann på flaske. Viktig med mye veske i varme strøk. Ellers så gikk turen smertefritt:-) Kos dere
*Heidi* Skrevet 10. desember 2005 Forfatter #9 Skrevet 10. desember 2005 Tusen takk for alle svar og råd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå