AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Jenta vår er 13 og har forandret personligheten mye siste året, og det er vel normalt innenfor visse grenser. Feks: Hører dårlig etter beskjeder, og utsetter alle gjøremål vi ber henne om. Bruker en evighet på badet og blir omtrent aldri ferdig, fordi når vi andre har gått inn dit skal hun nesten alltid inn for å hente noe, gå på do, børste håret foran speilet osv. Hun har blitt mer grisete når hun er forkjølet og har vært det lenge, og tar seg konstant opp i nesen og tar videre på ting uten å vaske hender eller snyte seg. Hun tørker også snørr på genser eller puter fordi hun ikke gidder å hente snytepapir. Hun rydder aldri opp og må alltid få beskjed, og da klarer hun å rydde opp kun halvveis. Hadde hun fått lov hadde hun sittet med nesa i mobilen dagen lang. Hun produserer voldsomt med klesvask og tror at å rydde betyr å kaste alle klær til vask. Man skulle tro at jenter blir mer hygieniske når de kommer i puberteten men her har det gått feil vei. Er dette normalt? Anonymkode: bacc4...fe1
Arkana Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Jeg synes alt unntatt tørking av snørr på genser/interiør høres helt normalt ut. Hun er tenåring, hjernen er under ombygging, så det er ikke rart du synes hun oppfører seg annerledes. Å bruke evigheter på badet, måtte mases på, sitte på mobilen dagen lang produsere enorme mengder klesvask er helt helt vanlig. Snakk sammen om når klær må vaskes og lær henne å vaske klærne selv så slipper du å irritere deg over akkurat den biten. Tørking av snørr på klær og interiør er derimot fullstendig uakseptabelt og det hadde jeg også gjort veldig klart. Jeg har selv en gutt på straks 14 og korrigerer ham lite, men han er dårlig på å rydde/vaske etter seg (f.eks. når han har laget mat) og må minnes på å gjøre ukesoppgavene sine. Derimot er han god på hygiene og produserer lite klesvask (søsteren på snart 10 derimot, ut fra haugen med klesvask fra hennes rom skulle man tro hun skifter tre ganger om dagen og vi har mange samtaler om at hun f.eks. ikke trenger vaske en genser eller bukse om den bare har blitt brukt én dag og ikke er synlig skitten samt at hun har en egen kurv med klær som er "brukt litt, men kan brukes litt til" og hvor vi må minne henne på at disse klærne må brukes og ikke bare slenges i vask når hun synes den blir for full). 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Min 12 åring er også sånn, etter å ha snakket med flere som også har jenter i tenårene så velger jeg å tro det er normalt. Anonymkode: 3e1ce...7f6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Min 12 åring er også sånn, etter å ha snakket med flere som også har jenter i tenårene så velger jeg å tro det er normalt. Anonymkode: 3e1ce...7f6 Også det å være grisete og tørke snørr på genserermet og puter? Ts Anonymkode: bacc4...fe1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Også det å være grisete og tørke snørr på genserermet og puter? Ts Anonymkode: bacc4...fe1 Ikke på genserermet og puter, men på veggen ved sengen hennes. Anonymkode: 3e1ce...7f6
Aragon Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Alt unntatt dårligere hygiene høres kjent ut , vi maser mye . Mer enn vi er komfortable med . Man blir bare så ufattelig lei 😝 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Ts her. Det siste året har hun blitt veldig opptatt av sminke og utseendet, og har nesten ocd tendenser når det gjelder perfekt sminke og klær, men mer grisete når det gjelder håndhygiene til tross for at vi gir beskjed hver gang hun nyser/hoster ut i luften uten å holde albuen foran eller snu seg bort. I tillegg tar hun seg opp til nesen hele tiden når hun er snørrete og tar på mat, møbler og klær like etterpå uten å vaske hendene, og kliner snørr på tekstiler rundt seg. Hun har vært mye forkjølet de siste månedene, og da merker vi dette så godt. Vi oppmuntrer henne hele tiden på å huske på å vaske hender, ikke tørke nesen på glasshåndkleet som henger på komfyren, og bruke sitt eget håndkle på badet, men det går ikke inn. I kveld klarte hun å drikke av tuten av fluorskylling flasken til sin lillebror, fordi hun plutselige ikke husket at hun hadde sin egen fluor flaske som har navnet hennes på meg store bokstaver. Siden hun er forkjølet igjen er det ikke noe lurt å drikke av andres flasker, men det virker ikke som om hun forstår dette. Skikkelig teflonhjerne alder denne puberteten. Anonymkode: bacc4...fe1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå