Gå til innhold

Hvor tidlig står barnet opp før barnehage?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

hvor tidlig vekker du barnet ditt for å gå i barnehagen? Jeg begynner 7.30 og bor på et sted med mye kø på vei til jobb, så jeg må dra hjemmefra 06:15 når den lille begynner i barnehagen (som er snart). Hun er 9 måneder og skal begynne fra hun er 1 år. 

Jeg syntes det er fryktelig tidlig siden hun pleier å våkne mellom kl. 6-7, så jeg kjenner at jeg blir lei meg når jeg må vekke henne tidligere enn hun er vant til. 

Anonymkode: 0d915...caf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun våkner 05-0630. Vi er i barnehagen 0800

Skrevet

Var ikke alltid ungene våkna når de måtte tidlig i barnehagen. Ble bare stelt og påkledt i halvsøvne og båret til bilen. Løftet ut sv senga kl 7.30 og ut døra 7.40.

Om hun får frokost i barnehagen og du gjør klart alt på forhånd er det ingen grunn til ikke å la henne ligge til kl 6.

Anonymkode: 7cbe8...3e3

• Liker 6
Skrevet

Det varierer litt når jeg begynner på jobb, men jeg må vekke fireåringen mellom 05.30 og 06.45. Den yngste våkner 05.30, eller litt før, uansett. 

Det er jo individuelt hvor lenge barn sover om morgenen når de har muligheten, men for de fleste går det helt fint å endre rytmen litt. Min eldste sov til mellom 08 og 09 i sommerferien, men nå etter noen måneder med hverdag våkner hun ofte 06.30 av seg selv de dagene hun kan sove "lenge". Hun sovner tidligere på kveldene, og får dermed like mye søvn til sammen. 

Anonymkode: 4c17b...cfa

Skrevet

Vi leverer kl 0830-0845. Bor i nærheten til barnehage med begge foreldre i flexijobber. Barnet står som regel opp i 6-7 tiden.

Anonymkode: 89580...b15

Skrevet

Vekker ikke barnet for å gå i barnehagen. Venter til det våkner av seg selv. Som regel rundt kl 8.

Leveres til kjernetiden kl 9.30. 

Anonymkode: f0c71...e68

• Liker 2
Skrevet

Eldste (4 år) våkner kl. 08 av seg selv, så han må vekkes kvart over 7. Yngste (1 år) våkner mellom 06.30 og 07 ca.

Begge barn er i bhg kvart på 08. Begynner kl 08 på jobb.

Anonymkode: 32693...074

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vekker ikke barnet for å gå i barnehagen. Venter til det våkner av seg selv. Som regel rundt kl 8.

Leveres til kjernetiden kl 9.30. 

Anonymkode: f0c71...e68

Og du jobber når?

Anonymkode: 8eb1d...e30

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Hvis mulighet så venter en av oss til barnet våkner. Det våkner sent til barn å være, kl 08 - 08.45. Leverer da mellom 09 - 09.45. Kjernetid er fra kl 1000.

Hvis vi må vekke så vekker vi 07.15 - 7.30, og leverer 08.00/08.30. Som regel er ikke barnet sulten med engang han våkner så da spiser han frokosten der. 

Vi har kort vei til bhg. Sånn 3 min å gå bare. 

Endret av tussi84
  • Liker 1
Skrevet

Aldri vekt barnet mitt. Gikk ned i stilling for å slippe ddt

Anonymkode: e4b59...9fe

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Står opp 0730/0800 og leverer kl 09.

Samboer begynner kl 10 på jobb, så han leverer alltid ettersom jeg jobber turnus.

Anonymkode: 00d02...529

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Aldri vekt barnet mitt. Gikk ned i stilling for å slippe ddt

Så heldig du er som har økonomi til å bare gjøre det. Ikke minst jobbmulighetene. Kunne ønske at jeg hadde samme mulighetene. Dessverre så har ikke jobben mulighet til å redusere stillingen (nåværende er 100%), ei heller har jeg råd til å redusere.

• Liker 4
  • Hjerte 2
Skrevet

Gå igjennom morgenrutinen noen ganger i praksis. Finn ut hvor lang tid dere bruker på det lengste, og så legger du på 10 minutter og så vet du hvor mye før 6.15 du må vekke barnet. Gjør ferdig mest mulig dagen før. Du selv dusjer på kvelden. All mat og ting som skal være med har du gjort klar dagen før. Legg dere tidlig. Det spiller ingen rolle hvor tidlig vi andre vekker barna våre når vi ikke må avgårde før 8. Du må forholde deg til 6.15, og hvor lang tid DERE trenger på å gjøre dere klare. Blir det for tidlig, så kan du søke om redusert arbeidstid. Har du ikke råd, så må dere opp grytidlig, om du ikke kan forskyve arbeidstiden, evt jobbe hjemmefra deler av dagen. Sånn er livet.

Anonymkode: 2d220...4fa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Aldri noen sinne opplevd å måtte vekke noen av mine unger ;) De er begge (nå 2 og 5) sånne som er lys våken kl 5 - og gjerne tidligere. Vi går hjemmefra kl 7, så ikke noe behov for å vekke. 

Anonymkode: 531de...790

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hei! 

hvor tidlig vekker du barnet ditt for å gå i barnehagen? Jeg begynner 7.30 og bor på et sted med mye kø på vei til jobb, så jeg må dra hjemmefra 06:15 når den lille begynner i barnehagen (som er snart). Hun er 9 måneder og skal begynne fra hun er 1 år. 

Jeg syntes det er fryktelig tidlig siden hun pleier å våkne mellom kl. 6-7, så jeg kjenner at jeg blir lei meg når jeg må vekke henne tidligere enn hun er vant til. 

Anonymkode: 0d915...caf

Ville tatt noen prøvedager den siste tiden for barnehagestart. 2-3 ganger i løpet av de siste 14 dagene. Gjort så mye som mulig klart kvelden i forveien og sett hvor mye tid dere må ha på morgenen for å dra ut av huset. 

Skrevet

Vi står opp ca 1-1,5 time før vi reiser. Da er det bare rutiner på badet, påkledning, fylle vannflasker og pakke min mat som gjøres. Jeg bruker lengst tid på badet, da leker ungene så lenge. Mine våkner av seg selv. Hvis jeg må vekke så gjør jeg det 15 min før vi reiser, da er alt pakket klart så jeg bare kan ordne den siste ungen på badet og reise. Begge spiser frokost i barnehagen og vil ikke ha ordentlig mat med en gang de våkner (kan gjerne ta litt frukt i helgene).

Anonymkode: 430e3...7bf

• Liker 1
Skrevet

Skolebarnet vekkes kl 7. Barnehagebarna får sove til de våkner mellom kl 7-9

Anonymkode: cd0ba...991

Skrevet

Vekker barnet? Hvor tidlig vi vekker barnet når det skal i barnehagen? Aldri opplevd å måtte gjøre det. 4-åringen er en morgenfugl deluxe og våkner i 6-tiden.

Anonymkode: bb385...65a

• Liker 1
Skrevet

Når åpner barnehagen? Vår åpnet ikke før 07.15, så vi vekket vår 06.30. 

Anonymkode: 7c5fd...ff8

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Så heldig du er som har økonomi til å bare gjøre det. Ikke minst jobbmulighetene. Kunne ønske at jeg hadde samme mulighetene. Dessverre så har ikke jobben mulighet til å redusere stillingen (nåværende er 100%), ei heller har jeg råd til å redusere.

Råd til? Det handlet om prioritering , hadde veldig lav  lønn men sp verdt å gå ned i stilling 

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...