Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Det er en ting som babysøvn jeg ikke klarer å finne svaret på. Jeg har en baby på 5 mnd. Hun sover godt og våkner stort sett bare 1 gang for mat om natten (19-7). Noen ganger våkner hun for smokk, men dette skjer stort sett bare etter hun har sovet de 30-50 første min av natten. Det virker altså som om hun trenger hjelp til å komme over i søvnsyklus nr 2 før hun «tar helt natten» og ikke trenger hjelp lengre (bortsett fra det ene nattmåltidet i 2-tiden). Hvorfor er det sånn?

Leste også på termingruppen min at et «triks» for å få baby til å sove og kunne gå ut etterpå (for de som la baby ved liggende amming), var å bare bli liggende de første 45 min sånn at du var der med en gang for å hjelpe forbi første syklus. Da gikk det liksom fint! Virker som det er en greie, men jeg forstår ikke helt hvorfor?

Anonymkode: 98cb2...a0b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulike søvnfaser kanskje?🤔 Det er jo ulike tilstander vi alle går inn i når vi sover, dypsøvn, REM, osv. På ulike punkt i løpet av natta.

Anonymkode: c58d0...e8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ulike søvnfaser kanskje?🤔 Det er jo ulike tilstander vi alle går inn i når vi sover, dypsøvn, REM, osv. På ulike punkt i løpet av natta.

Anonymkode: c58d0...e8a

Ja, men trodde dette gikk i sykluser, slik man gikk samme runden om og om igjen ila natten. Derfor jeg synes det er så rart at det skal være behov for hjelp på første og ikke resten

Anonymkode: 98cb2...a0b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...