Gå til innhold

Konsulent er eneste som ikke er invitert på julebord…

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En ting er at bedriften har sitt på det tørre formelt sett, en annen sak er at det ikke er spesielt hyggelig gjort. Og at det kan bli litt rart etterpå, både for konsulenten og de ordinært ansatte som har lyst til å snakke om julebordet rundt lunsjen.

Anonymkode: 0ffef...783

Jobb er jobb, ikke en sosialklubb. Ville vært rart om det ble dårlig stemning i lunsjen pga. at jobben har en policy om ikke invitere konsulenter. 

Konsulenter får ofte høyere lønn. Det skal være noen fordeler med å være fast ansatt også.

Anonymkode: e740a...0e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 hours ago, Rucula said:

Be bedriften eiere huske på likebehandlingsprinsippet!  

B7737D7B-6FA8-4183-A270-6B7BC14F0A59.png

Det er forskjell på konsulenter og "innleid arbeidskraft" fra bemanningsbyrå. Konsulenter er gjerne fast ansatt i et konsulentselskap eller i eget AS og bedre kompensert enn de faste ansatte. 

Anonymkode: 9b5ba...367

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Det er forskjell på konsulenter og "innleid arbeidskraft" fra bemanningsbyrå. Konsulenter er gjerne fast ansatt i et konsulentselskap eller i eget AS og bedre kompensert enn de faste ansatte. 

Anonymkode: 9b5ba...367

En konsulent er det samme som innleid arbeidskraft.

De er altså leid inn fra byrå. 
og de har fast jobb i byrået ja, det er lovpålagt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 22.42):

Sikkert glemt, men uansett skal vel kanskje konsulentselskapet ha eget julebord?

Anonymkode: c0645...76f

Konsulentselskap?

Skrevet

På samtlige av mine arbeidsplasser har ikke konsulenter blitt invitert til slike ting. De har sine egne julebord med sine egne selskaper. 

Men, innimellom er det slik at de kan delta mot at de betaler for det selv. Så typisk vil vi ansatte få julebord gratis eller med en liten egenandel, men konsulenten må betale fullpris. 

Anonymkode: b33b2...f78

Skrevet
Cezanne skrev (På 6.11.2022 den 23.15):

Her må man lese med riktige briller. Det er forskjell på konsulent og konsulent - hvis man er innleid 100% et år f.eks går det helt fint. Mye mer suspekt å invitere revisor tenker jeg. Min mann er konsulent og blir invitert av noen bedrifter men ikke andre. Det er ikke skatten det står på.. 

Jeg skrev skatten, eller at man egentlig ikke er en ansatt i bedriften. Så heldig mannen din er da, som har blitt invitert på julebord av noen bedrifter. Det er jo det samme opplegget for mange vikarer.  Selv om man har vært ansatt som vikar i samme firma i flere år, er det ikke nødvendigvis slik at man blir invitert med på julebord. Mens andre kan være heldig og bli invitert etter bare noen måneder.

Anonymkode: 63cf2...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...