Gå til innhold

Bo i leilighet uten hage, med barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som bor i leilighet uten hage, med barn... trives dere? Føler dere en følelse av å være innestengt når dere ikke bare kan slippe barna ut?

Anonymkode: d6ec7...f6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dere som bor i leilighet uten hage, med barn... trives dere? Føler dere en følelse av å være innestengt når dere ikke bare kan slippe barna ut?

Kan man ikke bare gå ut med dem? Mulig jeg er enkel, men det gjør vi :) 

Anonymkode: 6bbd7...73e

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke slippe barna ut?

Lurer helt ærlig, altså. 

Anonymkode: cd2d9...396

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke slippe barna ut?

Lurer helt ærlig, altså. 

Anonymkode: cd2d9...396

Jo, men ikke alene. Da må man alltid være med.

Skrevet

Vi trivdes frem til barnet ble ca 4 år. Etter dette har vi følt oss kvalt. Mye på grunn av at vi ikke kan slippe barnet ut alene og vi har heller ingen venner akkurat i oppgangen hvor vi bor. Nå har vi kjøpt oss hus med hage og kan ikke vente med å flytte.

Anonymkode: 0a0f7...894

• Liker 1
Skrevet

Jeg bor i hus med hage - kan ikke vente med å komme meg tilbake i leilighet. Gedigent feilgrep å kjøpe hus..

Anonymkode: 212aa...4e0

• Liker 1
Skrevet

Ikke vært plaget av det, og jeg har vært alene med barna. 

Fordel: Man oppsøker nærmeste lekeplass og blir godt kjent med folk i lokalmiljøet. 

Mine ville uansett kjedet seg grønn i egen hage uten andre barn. Fra de er seks, kan de uansett gå ut alene selv om man bor i leilighet. Så det er bare noen få år de må gjetes. 

Anonymkode: 06326...e93

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke vært plaget av det, og jeg har vært alene med barna. 

Fordel: Man oppsøker nærmeste lekeplass og blir godt kjent med folk i lokalmiljøet. 

Mine ville uansett kjedet seg grønn i egen hage uten andre barn. Fra de er seks, kan de uansett gå ut alene selv om man bor i leilighet. Så det er bare noen få år de må gjetes. 

Det er ikke alle steder du kan slippe ut en 6åring alene. Vi kan overhodet ikke det, men så bor vi svært sentralt også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg bor i hus med hage - kan ikke vente med å komme meg tilbake i leilighet. Gedigent feilgrep å kjøpe hus..

Anonymkode: 212aa...4e0

Hvorfor?

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Det må være veldig trist hvis barna må være innestengt fordi det ikke er mulig å sende dem ut.

Jeg kan ikke forestille meg det og ville ikke ønsket det for mine barn.

Er det en bygård som er omringet av trafikkerte veier og befinner seg i en stor by? Eller kanskje ikke trafikkerte veier, men utrygt miljø hvor det ikke er trygt for barn å ferdes alene?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor?

Jeg er ikke AB du svarer, men tipper på grunn av hagearbeidet og fordi det er mer å rydde, vaske og vedlikeholde i et hus enn i en leilighet.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke alle steder du kan slippe ut en 6åring alene. Vi kan overhodet ikke det, men så bor vi svært sentralt også.

Jeg bor innenfor Ring 2 i Oslo. Null problem. 

• Liker 2
Skrevet
Drizzt skrev (4 minutter siden):

Det må være veldig trist hvis barna må være innestengt fordi det ikke er mulig å sende dem ut.

Jeg kan ikke forestille meg det og ville ikke ønsket det for mine barn.

Er det en bygård som er omringet av trafikkerte veier og befinner seg i en stor by? Eller kanskje ikke trafikkerte veier, men utrygt miljø hvor det ikke er trygt for barn å ferdes alene?

Hvorfor kan ikke forelder bli med dem ut?

• Liker 2
Skrevet

Jeg er oppvokst sånn, delvis sentralt i Oslo og syntes aldri det var noe savn - jeg lærte å ferdes i byen og slapp tidlig ut på egen hånd. Jeg bor i samme sentrale område nå og det kryr av unger i småskolealder som er ute på egen hånd og ikke ser ut til å lide noen nød.

• Liker 1
Skrevet

Det var kjipt under covid i Oslo ja. Da misunnet jeg de med hage, rett og slett fordi ALLE absolutt skulle ut på turen sin her vi bor. 

Ellers bor vi nærme flere parker, så eneste jeg savnet var å kunne ta ut en unge som våkner 05.00 utenfor døra mi i egen hage. 

Men da måtte jeg jo bodd litt avsidesliggende, et vanlig boligfelt hadde sikkert ikke satt pris på kokkoleven kl 06 :P 

• Hjerte 1
Skrevet

Nope. Føler meg innestengt, og mangelen på en hage/veranda er hovedgrunnen til at vi flytter om tre uker. 

Anonymkode: 499bf...bee

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bor innenfor Ring 2 i Oslo. Null problem. 

Jeg bor innenfor Ring 3 (utenfor 2) og slipper ikke ut 6åring alene overalt. Men det hadde jeg forsåvidt ikke gjort uansett. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barna kan åpne døren, gå ned trappen og gå ut. Mange barn som klarer det.

• Liker 2
Skrevet

Bor i blokk, har ikke hage men derimot en gigantisk bilfri innergård med fotballbane, fellesgriller, ti lekeplasser spredd gjennom, barnehage, utegym++. Trenger bare gå ut døra for å finne noen å leke med, elsker det! Kan ikke sende ut treåringen alene, det er jo sant, men det hadde jeg ikke gjort i en enebolig med hage heller. 

Anonymkode: dcf18...edc

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Slipper da 7 åringen ut alene. Bor sentralt i Oslo men mye friarealer. 3åringen må følges men det hadde han måtte blitt uansett. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...