Gå til innhold

Venninne sa det er bare å bli mor som er ekte kjærlighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun sa at kjærligheten til samboer og foreldrene mine og kjæledyr ikke er ekte, det var bare kjærlighet til mor og barn som er ekte, ikke noe annet og hun forsto ikke hvorfor jeg ikke ville ha barn og oppleve det. Hun syns også jeg og samboer er egoistiske. Vi vet ikke om vi vil ha barn. Er det virkelig sånn hun sier eller er nybakte mødre hjernevasket?

Anonymkode: 88084...7f5

• Liker 3
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen er dessverre bare sånn. Greit at kjærligheten til eget barn er stor, men det gir ikke folk noen rett til å rakke ned på andre folks kjærlighet til andre fordi. Dustekvinnfolk. 

Anonymkode: 47340...b04

• Liker 28
  • Nyttig 5
Skrevet

Kjærlighet er kjærlighet, og hvordan vi føler kjærlighet for ulike mennesker eller dyr i vårt liv vil variere utfra hvem vi har i livet vårt. Jeg vil si at min kjærlighet til min ektemann, mitt barn, min hund, min bror og min mor er alle ekte, og svært så ulike typer kjærlighet. Det betyr ikke at den ene er noe mer ekte enn den andre, og hvertfall ikke noe som kan overføres til andre menneskers liv og definisjoner på kjærlighet. 

Anonymkode: 3fc3b...d03

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Som mor selv blir jeg oppgitt over sånne holdninger fra andre mødre.

Anonymkode: 76377...9bb

• Liker 25
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun sa at kjærligheten til samboer og foreldrene mine og kjæledyr ikke er ekte, det var bare kjærlighet til mor og barn som er ekte, ikke noe annet og hun forsto ikke hvorfor jeg ikke ville ha barn og oppleve det. Hun syns også jeg og samboer er egoistiske. Vi vet ikke om vi vil ha barn. Er det virkelig sånn hun sier eller er nybakte mødre hjernevasket?

Kjærlighet til eget barn overgår alt annet så sånn sett har hun rett. Det finnes ikke et eneste friskt menneske med et normalt forhold til barnet sitt som er mer glad i mannen sin, hunden sin, foreldrene sine, vennene sine enn sitt eget barn. 

Anonymkode: a162c...d06

• Liker 26
  • Hjerte 6
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg har ikke barn men skjønner hva hun mener. En samboer og kjæreste vil alltid kunne være utro og forlate en, kjærligheten kan dø ut osv mens den kjærligheten mellom barn og mor dør aldri ut samme hva som skjer

Anonymkode: 542c4...2d0

• Liker 3
  • Hjerte 10
Skrevet

barn kommer foran mannen, så ja det å bli mor er den ekte* kjærligheten.
*man gir og forventer ikke tilbake.

Anonymkode: 91bef...47c

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Tja, jeg kan på en måte forstå hva hun mener. Jeg ville elsket barnet mitt uansett hva hun hadde gjort. Jeg ville uansett alltid vært der for henne. Men jeg kan ikke si det samme om samboer. 

Men begge deler kan jo være ekte kjærlighet. Kjærligheten er bare annerledes til de forskjellige relasjonene i livet mitt. 

Men at du og samboeren er egoistiske mennesker, fordi dere kanskje ikke vil ha barn, er helt blåst å si. Det handler ikke om at man har en nyfødt, det handler om manglende sosial intelligens.

Anonymkode: fd1c7...a99

• Liker 11
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kjærlighet til eget barn overgår alt annet så sånn sett har hun rett. Det finnes ikke et eneste friskt menneske med et normalt forhold til barnet sitt som er mer glad i mannen sin, hunden sin, foreldrene sine, vennene sine enn sitt eget barn. 

Du er velkommen til å ha dine meninger, men jeg syns dette er ufint å skrive. Din oppfattelse er ikke fasiten for alle andre. Det å si at et menneske ikke er frisk hvis man skulle sette en annen relasjoner på lik linje som kjærligheten for eget barn, for eksempel en kone og et barn, er slemt rett og slett. 

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har ikke barn men skjønner hva hun mener. En samboer og kjæreste vil alltid kunne være utro og forlate en, kjærligheten kan dø ut osv mens den kjærligheten mellom barn og mor dør aldri ut samme hva som skjer

Anonymkode: 542c4...2d0

Veldig naiv uttalelse. Klart kjærligheten mellom mor og barn kan dø. Det har jeg selv sett eksempler på. 

Kjærligheten til ens eget barn er ofte den sterkeste en kan føle, men det betyr ikke at den aldri kan skades eller dø, og heller ikke at alle andre former for kjærlighet ikke er "ekte".

For et trist samfunn hvis de eneste man skal være glad i er egne barn!

Skrevet

Så stygt av henne å si. Blir så matt av mange mødre, det er faktisk ikke det viktigste i verden å bli foreldre. 

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Du er velkommen til å ha dine meninger, men jeg syns dette er ufint å skrive. Din oppfattelse er ikke fasiten for alle andre. Det å si at et menneske ikke er frisk hvis man skulle sette en annen relasjoner på lik linje som kjærligheten for eget barn, for eksempel en kone og et barn, er slemt rett og slett. 

Ok, deg om det. 

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, deg om det. 

Jeg er enig med den du siterte.

Anonymkode: 6cabc...6d0

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Jeg kan med hånden på hjertet si at kjærligheten til barnet mitt er høyere enn alt annet. Og veldig annerledes. Og vi fikk ikke barn før etter 20 år sammen og var lenge sikre på at vi ikke skulle ha barn.  Og jeg har flere kjæledyr jeg er veldig glad i. Jeg trodde før jeg fikk barn at dette ikke var tilefelle. Men det er det. Når jeg holder barnet mitt inntil meg så Er det som om jeg er hel. 

Anonymkode: 97a50...140

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skjønner litt hva hun mener. Kjærlighet til egne barn er ofte den sterkeste. Jeg føler mye mer for mine egene barn enn noen andre i livet, også over minde foreldre og mann. Det betyr ikke at jeg ikke elsker de andre også, men det blir litt på en annen måte. Jeg hadde lett løpt gjennom en brann for å redde barna mine selv om det betydde den sikre død, men jeg er ikke like sikker på om jeg hadde gjordt det for de andre.

Jeg så en episode på Outlander hvor en kaptein kastet en liten jente med kopper på havet, midt ute på atlanterhavet. Moren hoppet etter. Akkurat det skjønner jeg så godt. Jeg hadde også hoppet etter slik at barnet mitt hadde sluppet å dødd alene, men jeg hadde ikke hoppet etter hvis det var mannen min.

Anonymkode: 092fe...6ab

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg kan med hånden på hjertet si at kjærligheten til barnet mitt er høyere enn alt annet. Og veldig annerledes. Og vi fikk ikke barn før etter 20 år sammen og var lenge sikre på at vi ikke skulle ha barn.  Og jeg har flere kjæledyr jeg er veldig glad i. Jeg trodde før jeg fikk barn at dette ikke var tilefelle. Men det er det. Når jeg holder barnet mitt inntil meg så Er det som om jeg er hel. 

Anonymkode: 97a50...140

Ganske lik historie her, så +1 😄

Anonymkode: f6581...81f

• Liker 1
Skrevet

Hun trenger ikke forsøke å påvirke hva du skal gjøre med livet ditt. Jeg liker ikke når folk skal prøve å gi råd ang slike personlige ting.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Stakkars mannen hennes, må være trist å høre. 

Anonymkode: f730f...9a6

• Liker 3
Skrevet

Jeg tenker det finnes mange former for kjærlighet og den ene er ikke mer ekte enn den andre. Og det å snakke andre ned for sine valg er en uting. 

MEN den man har som mor til at barn er annerledes enn annen kjærlighet. Det er som en evig ny-forelskelse (i alle fall kjenner man sterke blaff av de sommerfuglene i magen, dem beundringen som man har som nyforelsket, man syntes de er de vakreste i verden og kan sitte himmelfallen og beundre dem mens man fylles av overveldende sterk kjærlighet. Disse brusende steke følelsene forsvinner i andre former for kjærlighet). Det tar ikke slutt, men dempes dog litt når de blir tenåringer og voksne. Jeg kan også tenke at det er synd på dem som ikke får oppleve det, samtidig som jeg også vet at det ikke er alle foreldre som opplever kjærligheten til barna slik som jeg gjør.

Anonymkode: 8d2cf...2b5

• Liker 2
  • Hjerte 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...