Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uavhengig av hvilket yrke man har, så vil man på et tidspunkt gjøre feil. Glemme leveringsfrister, overføre feil sum, bestille feil flybilletter, gi feil antibiotika osv. Hvordan takler dere personlig når det går galt? Klarer du å skille sak og person, eller går det langt inn på deg? Klarer du å riste det av deg når arbeidsdagen er ferdig, eller tar du problemet med deg hjem i dagesvis, ukesvis, årevis osv. Hvordan klarer du i såfall å riste det av deg?

Anonymkode: b6a3d...f37

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør ingen feil på jobb.

Anonymkode: d63cd...2cd

Skrevet

Klarer helt fint og skille jobb og privat. 

Skrevet

Jeg jobber på kontorarbeid og har ikke face-to-face kundekontakt. Så lenge ingen dør av mine feil, så går det fint. 

Anonymkode: 17c61...4fb

Skrevet

Jeg har ingen problem med å skille jobb og privat menneske i meg selv. Jeg er ikke perfekt i noen av rollene men det å håndtere konstruktiv kritikk, gode rettelser, og være en smule ydmyk men slettes ingen dørmatte og riste av meg feilene og prøve å gjøre ting bedre og 'høre suset over furua og få en dag i mårra med blanke ark og..' ja det går greit. Men jeg har også hatt f.eks en tidligere jobb hvor sarkasme, hersketeknikker, ironi og latterliggjøring var måter en gav tilbakemelding til oss ansatte på og da var det tider der jeg gjekk hjem og kjente meg som et usselt dårlig menneske rett og slett, og at verdien av meg som menneske ble redusert pga at jeg  bare som et tåpelig f.eks ikke lagde den beste kaffen til sjefen f.eks. Så jobbmiljø, kommunikasjon, trivsel osv har en del å si så vel som feilen en gjør- liten eller stor.

Jeg har også hatt en jobb som gjekk langt under huden på meg, der jeg kunne ta jobben med meg hjem, men da lærte jeg å gj meg selv et kompromiss: på vei hjem etter ca en halv times tid med bil passerte jeg et kjennemerke (gult hus), før dette gule huset kunne jeg tenke på feil jeg hadde gjort, hendelser som hadde skjedd, posetive, negativt osv. Men etter dette gule huset skulle jeg tenke på handlelisten, personer i mitt privatliv, middagsplaner osv.. og det funket ganske greit.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...