Gå til innhold

Hvor ofte kan jeg vaske håret med shampo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da mener jeg selve håret, ikke hodebunnen. Vet man skal vaske ca. 1 gang i uka, men sier man det fordi hodebunnen ikke har godt av så mye shampo? 

Elsker når selve håret er mykt og lukter godt  og det gjør det som regel etter en runde med shampo og balsam. 

Så, tåler håret (ikke hodebunnen) at jeg vasker det med shampo 2-3 ganger i uka?

Anonymkode: 4fa85...fcf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

2 ganger i uka er nok.

• Hjerte 1
Skrevet

Hvor langt er et tau ;)

Noen kan helt fint vaske håret med shampo hver eneste dag. Andre får hodebunnsproblemer av det. På samme måte som at noen kan vaske kroppen med såpe hver dag, mens andre ikke kan dusje med bare vann hver dag engang. 

At du kun skal vaske håret en gang i uken med shampo, er feil, og kan føre til hodebunnsproblemer og hårtap. Noen kan ikke vaske håret mer enn en gang i uken, det er helt rett, men andre bør absolutt gjøre det. 

Det kommer helt an på hvor mye fett hodebunnen produserer (oppbygging av sebrum = irritert hodebunn, kan føre til hårtap), hvor mye produkter du har i håret (oppbygging av produkter = ikke bra for hodebunnen), osv. 

Så du må se hva DIN hodebunn tåler. Vask håret så ofte du vil, og om du merker at hodebunnen klør, svir, flasser, eller på annen måte plager deg, så kutt ned på shamponeringen, eller gå over til en mildere shampo. 

Anonymkode: 6a9a8...3de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...