AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Når og hvordan fortalte dere graviditeten til foreldre og venner, og ellers med omverdenen? Anonymkode: 8fd63...f5e
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Fortalte de nærmeste i uke 6, veldig tidlig pga ivf som mange visste om. Dette inkluderte også de nærmeste kollegaene og sjefen, også fordi vi hadde hatt så mange ivf-forsøk som var ganske allment kjent. Mer perifere fikk vite det i uke 15. Anonymkode: 74109...e74 1
Fufu Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Når man selv ønsker det. Noen er ikke komfortable med å dele før etter 12 uker, noen vil vente til etter OUL, andre forteller det med en gang. Ingen fasit og alt er like riktig. Du bestemmer.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Fufu skrev (1 minutt siden): Når man selv ønsker det. Noen er ikke komfortable med å dele før etter 12 uker, noen vil vente til etter OUL, andre forteller det med en gang. Ingen fasit og alt er like riktig. Du bestemmer. Okei takk for svar:) hva står OUL for? Anonymkode: 8fd63...f5e
Fufu Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Okei takk for svar:) hva står OUL for? Anonymkode: 8fd63...f5e Ordinær ultralyd. Som regel rundt uke 18.
Rainbow91 Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 (endret) Når man selv er komfortabel med det. Vi delte med svigers i uke 8 og min mor i uke 9. resten litt her og der fra uke 10 da vi hadde UL i uke 9 som viste at det var liv og at ting så ut som det skulle på det tidspunktet Endret 6. november 2022 av Rainbow91
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Ventet til etter tul i uke 12 Anonymkode: 8eab0...dd8
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Akkurat når DU vil!🤗 Vi fortalte våre nærmeste familie og venner i uke 6, det var et uventet svangerskap og risiko, så det var behov for både å lufte hodet og dele bekymringer. Delte til de som man også ville delt med om det hadde gått galt, rett og slett. Pga sykemelding fikk sjefen vite det rundt uke 8, etter TUL (tidlig ultralyd) og nærmeste kolleger i uke 12. Folk ellers etter det igjen😊 Anonymkode: 6a950...87d
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Jeg fikk et fint råd av en lege når jeg spurte når var det greit å dele. Hun sa: Er du ikke gravid nå? Her og nå? Jo, det var jeg jo. Hun sa at man må dele når man føler seg komfortabel, men at jeg var gravid i det øyeblikket jeg spurte henne - hvis jeg ville dele gleden med noen. Hun sa også at kanskje man ville ha noen rundt seg hvis man opplevde å måtte dele sorgen også, men at det går stort sett fint. Anonymkode: 272f6...42c 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Mange venter til uke 12 da faren for spontanabort er vesentlig redusert, men det er helt opp til deg vi fortalte om nummer 1 da vi var 9 uker på vei (det var julaften og vi syntes det var koselig å dele det da), og med en gang vi fikk positiv test på nummer to Anonymkode: 387d5...0a4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 Svigers etter ultralyd i uke 11, mine foreldre i uke 15. Ellers ikke annonserer det utover våre venner i uke 15😊 Anonymkode: bb3cd...19a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 Mine foreldre og sjefen min fikk vite det rundt uke 6, barndomsvenninnene rundt uke 10 da det var eneste gang jeg kom til å se de på en stund. Samboers foreldre rundt uke 15, da det var første gang vi hadde mulighet til å treffe dem. Etter det var det offisielt. Så ingen regel for min del, ønsket bare at de viktigste skulle være informert før det ble fullt frislipp. Anonymkode: 74975...751
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 Du kan dele når du vil. Mange venter med å dele "offentlig" til de er gjennom første trimester, siden ca en av fire graviditeter ender i spontanabort i løpet av de første ukene og månedene. (Har selv opplevd å miste i uke 11, og da var jeg veldig glad for at jeg ikke trengte å reversere nyheten til alle på jobben og sånn. Og også glad for at noen nære venninner visste, og jeg hadde noen å snakke med.) Fortalte ellers familie og venner etter ultralyd uke 12. Anonymkode: 67870...5fd
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 Uke 15, mest fordi jeg holdt på å forsnakke meg så ofte. Kunne fint holdt det hemmelig mange uker til om vi virkelig hadde ønsket fordi formen er såpass bra! Anonymkode: aafb7...321
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Når og hvordan fortalte dere graviditeten til foreldre og venner, og ellers med omverdenen? Anonymkode: 8fd63...f5e Når du vil. Anonymkode: f2d4f...773
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå