Gå til innhold

Er hjemme hos foreldrene mine og får ikke vaske klær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg flyttet for meg selv, og nå er jeg hjemme en tur hos foreldrene mine. Jeg kommer meg ikke hjem med mindre de kjører meg og den datoen er bestemt så kommer ikke hjem før det. Problemet nå er at jeg ikke får lov til å vaske klærne mine, jeg sa jeg vasker dem selv og henger dem opp selv, og kan så klart betale tilbake for vaskemiddel, men det hjalp ikke. Jeg spurte om det var på grunn av dyr strøm, nei det var ikke det, men jeg får ikke lov fordi jeg bor egentlig ikke der mer og må lære meg det sier de, jeg får helst ikke dusje heller. Så nå har jeg ingen rene klær , ingen rene truser heller og har ikke dusjet på flere dager. Mamma vil heller ikke låne bort klær da hun er ekstremt redd for klærne sine. Jeg kan ikke bli med dem noe sted når jeg ikke har fått dusjet og ikke har rene klær. Jeg får middag da, men jeg kjøper all annen mat selv og det er greit syns jeg. Er de ikke litt for strenge? Hva hadde du gjort? Desverre er ikke dette her et trolleinnlegg. Og ingen diskusjon om hvorfor jeg er hos foreldrene mine over flere dager og at det er rart og unormalt osv…

Anonymkode: ac45f...5c5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter på 25, bor en drøy time unna oss. Hun kommer rett som det er hjem i helger da det ofte er bursdager eller fester hun skal på. Synes det er kjempekoselig at hun kommer hjem så ofte. 

Her er ingen restruksjoner på hverken dusjing eller å bruke vaskemaskin. I disse strømtider så tenker hun seg selvsagt om og dusjer kanskje en gang i løpet av helgen, men sånn normalt sett så må hun jo få luv til å vaske klærne sine også.

Anonymkode: fcdec...ef3

• Liker 19
Skrevet

Hvor i gokk er dette, siden det ikke er mulig å dra derfra uten at de kjører deg?

Anonymkode: 13f62...c42

• Liker 10
Skrevet

Da får du ta bussen hjem. Om du er lang på vidda og det ikke gårl okalbuss til bussen du evt. må ta hjem må du nesten bruke beina, haike eller ta taxi. Men om dette er din hjemmeplass kjenne du kanskje noen som kan kjøre deg til nærmeste buss? 

Også ville jeg høflig og sarkastisk avslått enhver framtidig invitasjon til foreldrene din da du liker å dusje å bruke rene klær.

Anonymkode: 905dd...884

• Liker 19
  • Nyttig 4
Skrevet

Hvis dette er sant, hadde jeg nok ikke besøkt mine foreldre så ofte.

Min datter på 22 år, var på besøk her en uke, hun betaler selvfølgelig ikke noe for mat, kjøper inn alt jeg vet hun er glad i, og hun har vasket klær 2 ganger, og får dusje så ofte hun vil.

Anonymkode: 1a818...77d

• Liker 21
  • Hjerte 4
Skrevet

Hvor gammel er du ta, og hvor i all verden jobber du siden du kan reise bort og tydeligvis ikke skal hjem til deg selv ikveld? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor i gokk er dette, siden det ikke er mulig å dra derfra uten at de kjører deg?

De bor litt langt utpå bygda.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

De bor litt langt utpå bygda.

Hvor det ikke går noen busser?

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde vasket klærne for hånd, det finnes vel en bøtte du kan låne? Uansett så er dette helt absurd. 

Anonymkode: ff96f...453

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har vært syk en stund. Skal på jobb igjen den 17.

Skrevet

Ryddet for avsporinger. 

Christina82, mod

Skrevet

Hvis dette er sant, hadde jeg nok ikke besøkt mine foreldre så ofte.

Min datter på 22 år, var på besøk her en uke, hun betaler selvfølgelig ikke noe for mat, kjøper inn alt jeg vet hun er glad i, og hun har vasket klær 2 ganger, og får dusje så ofte hun vil.

Anonymkode: 1a818...77d

Det gjør jeg også. Vet hun gleder seg til å komme hjem å kose seg med mat hun vanligvis ikke tar seg råd til eller tid til å lage ellers. Det skal jo være kos å komme hjem til mamma og stefar. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg hadde vasket klærne for hånd, det finnes vel en bøtte du kan låne? Uansett så er dette helt absurd. 

Anonymkode: ff96f...453

Joa har spurt. Men er ingen vits det da mener mamma. Ikke så lett dette her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Her vi bor er det 3 km til nærmeste buss og matbutikk. Kjører mye tungtrafikk her i 80 km, så er ikke bare å gå til bussen her. Den går verken hver time, eller på kvelden. I helgene går det ikke buss. Så det er ikke alle steder kollektivtilbudet er rett utenfor døren. 

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Hadde uansett kommet meg hjem på en eller annen måte og ikke komt tilbake før jeg fikk lov til å ivareta egen hygiene når jeg var på besøk. 

Hadde gått til nærmeste busstopp om jeg måtte 

Anonymkode: dabb8...7e5

• Liker 13
Skrevet

Du er i et veldig usunt klima og bør komme deg derfra så fort som mulig. Og ikke se deg tilbake. Foreldrene dine bedriver en form for psykisk mishandling når de ikke tillater deg å dusje eller vaske tøyet ditt vel vitende om at du ikke har alternativer.

• Liker 29
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Selvfølgelig er det masse steder rundt omkring i Norge det ikke går buss. Jeg må gå kanskje 2 mil en vei hvis jeg skal til foreldrene mine med buss.

Anonymkode: 94053...231

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Der jeg vokste opp gikk det 2 busser til byen om dagen, så lenge det var en skoledag. Da var det 3 km å gå til en bussholdeplass. Så noen steder er det sikkert verre enn der jeg vokste opp også.

Anonymkode: cd4f7...f33

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Da får du ta bussen hjem. Om du er lang på vidda og det ikke gårl okalbuss til bussen du evt. må ta hjem må du nesten bruke beina, haike eller ta taxi. Men om dette er din hjemmeplass kjenne du kanskje noen som kan kjøre deg til nærmeste buss? 

Også ville jeg høflig og sarkastisk avslått enhver framtidig invitasjon til foreldrene din da du liker å dusje å bruke rene klær.

Anonymkode: 905dd...884

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Sikkert overraskende for enkelte men det finnes mange steder i Norge uten kollektiv transport.  

Haike her jeg bor? Da kan du bli stående i timer å vente på en bil. Og faktisk finne noen som tar opp haikere kan ta dager.  

Gå? Om det er 4 til 6 timer å kjøre, hvor lang tid tror du det tar å gå?

Tok taxi til nærmeste by en gang på pasientreiser regning. 17.000 kostet det, tur retur. 

Anonymkode: 2584d...4e9

• Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...