AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Jeg er student (1 året, samlingsbasert) og er gravid i 7 uke. Samboer er ferdig utdannet og har god økonomi - vi bor i et hus og har bil. Men per dags dato er jeg i et 60% vikariat som varer ut november, og har en annen deltidsjobb som tilkallingsvikar. Vi har klart oss veldig godt med den økonomien vi har nå, men er jo endel som skal kjøpes til baby og man vet jo aldri hvordan økonomien i Norge blir. Hvordan hadde dere gjort det med økonomi? Og hva skjer dersom jeg ikke klarer å jobbe lenger ut i svangerskapet? Anonymkode: 91401...c6f
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Vet ikke helt hva du spør om mtp samlingsbasert (deltidstudie?) og at du ikke har 60% men vikarjobb, så vet ikke hva du faktisk har eller gjør. Men jeg kan svare hva jeg skal gjøre 😊 er fulltidsstudent, og vikarjobb vedsiden av, men har jobbet omtrent nada siden uke 20, så er ikke noe å hente der. Planen er at jeg ikke tar permisjon fra studie, da har barnefar krav på 40 uker perm, sålenge jeg oppfyller aktivitetsplikt (studerer jo). Så jeg får fortsette studie, han får normal lønn og er hjemme med baby. Jeg mister da foreldrepenger fra lånekassen, men til gjengjeld blir jeg jo ferdig med studie før enn dersom jeg hadde tatt permisjon. Anonymkode: 42a14...0e6
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Vet ikke helt hva du spør om mtp samlingsbasert (deltidstudie?) og at du ikke har 60% men vikarjobb, så vet ikke hva du faktisk har eller gjør. Men jeg kan svare hva jeg skal gjøre 😊 er fulltidsstudent, og vikarjobb vedsiden av, men har jobbet omtrent nada siden uke 20, så er ikke noe å hente der. Planen er at jeg ikke tar permisjon fra studie, da har barnefar krav på 40 uker perm, sålenge jeg oppfyller aktivitetsplikt (studerer jo). Så jeg får fortsette studie, han får normal lønn og er hjemme med baby. Jeg mister da foreldrepenger fra lånekassen, men til gjengjeld blir jeg jo ferdig med studie før enn dersom jeg hadde tatt permisjon. Anonymkode: 42a14...0e6 Er i samme situasjon som deg. Fikk du utbetalt engangsstønad med denne ordningen ? Anonymkode: 2c468...16a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er i samme situasjon som deg. Fikk du utbetalt engangsstønad med denne ordningen ? Anonymkode: 2c468...16a Har man ikke opparbeidet rett til foreldrepenger har man rett på engangsstønad, student eller ei. Anonymkode: 895b3...0f4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Vet ikke helt hva du spør om mtp samlingsbasert (deltidstudie?) og at du ikke har 60% men vikarjobb, så vet ikke hva du faktisk har eller gjør. Men jeg kan svare hva jeg skal gjøre 😊 er fulltidsstudent, og vikarjobb vedsiden av, men har jobbet omtrent nada siden uke 20, så er ikke noe å hente der. Planen er at jeg ikke tar permisjon fra studie, da har barnefar krav på 40 uker perm, sålenge jeg oppfyller aktivitetsplikt (studerer jo). Så jeg får fortsette studie, han får normal lønn og er hjemme med baby. Jeg mister da foreldrepenger fra lånekassen, men til gjengjeld blir jeg jo ferdig med studie før enn dersom jeg hadde tatt permisjon. Anonymkode: 42a14...0e6 Men vil du få utbetalt foreldrepenger/ engangsstønad fra NAV, i tillegg til at far får foreldrepenger og permisjon? Og skal samboer være hjemme 100%, selv om du studerer? Jeg skjønner meg ikke helt på dette systemet. Anonymkode: 91401...c6f
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #6 Skrevet 7. november 2022 Siden du jobber kan du faktisk få både foreldrepenger og foreldrestipend fra Lånekassen! Du er heldig. Anonymkode: 3c653...77c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå