AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Jeg vasket alt på 40 grader og lukten ble helt borte. Brukte milo på alt fordi jeg ikke hadde annen såpe. De fremstår som nye/ pent brukte. De hvite er kritt hvite. Men når enkelte snakker om å ikke arve dyner pga. fare for krybbedød, merker jeg at jeg blir skeptisk. Burde jeg i tillegg kjøre de på 60 grader? Legge de i fryseren? Det er jo lenge til barnet kommer, så er det egentlig noe fare? Anonymkode: 681b9...6d3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Vi har arvet tøy fra 5 forskjellige hjem. Noe luktet litt kjeller, annet var luktfritt. Jeg har bare vaska 40-graders klær på 40 grader, ikke tenkt over at det kunne vært et problem. Nå kjenner jeg hjemmene klærne kommer fra, da, men tror ikke jeg ville stresset med å kjøpe brukt eller på loppis av andre. Anonymkode: a3595...d4b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Det er da ingen anbefaling om å ikke arve dyner, bare madrass. Anonymkode: 62c60...6bf 4
AprilLudgate Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Men du luktet vel om det var skaplukt (helt innafor) eller surt?
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 DundreMilfin skrev (2 minutter siden): Men du luktet vel om det var skaplukt (helt innafor) eller surt? Det var ikke skaplukt. Luktet våt hund/ spekeskine i mangel på bedre ord. Lukten forsvant. Luket av alt som lå fremme på loppemarkedet, så mulig det har vært lagret med noe fuktig i samme pose over tid. TS Anonymkode: 681b9...6d3
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Det var ikke skaplukt. Luktet våt hund/ spekeskine i mangel på bedre ord. Lukten forsvant. Luket av alt som lå fremme på loppemarkedet, så mulig det har vært lagret med noe fuktig i samme pose over tid. TS Anonymkode: 681b9...6d3 Sikkert bare lukt som har smittet over. Så lenge det ble borte i vask hadde jeg ikke brydd meg mer med det Anonymkode: 62c60...6bf 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Det er madrass man er opptatt av ved krybbedød, ikke dyne😊 «faren» ved brukt dyne er jo evt tidligere lekkasje fra bleier, oppkast og gulping men hvis dyna ser fin ut og den vaskes, utgjør den virkelig ikke noe fare😅 Anonymkode: db7ea...f87
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Det går helt fint🥰 er ikke akkurat rent det vi kjøper i butikken heller. Anonymkode: 1384c...e2b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Jeg ville nok tenkt at det var ok Faren med brukt dyne er vel potensielt midd osv som kan være dumt mht allergi? Anonymkode: f2c20...f82
AprilLudgate Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det var ikke skaplukt. Luktet våt hund/ spekeskine i mangel på bedre ord. Lukten forsvant. Luket av alt som lå fremme på loppemarkedet, så mulig det har vært lagret med noe fuktig i samme pose over tid. TS Anonymkode: 681b9...6d3 Hm…. Det hadde ikke jeg personlig beholdt. Brukte klær skal ikke lukte sånn. Jeg har solgt og kjøpt endel, lukter ingenting. Det en eldre person kom med derimot….det hadde ligget i en bod i 35 år. Det luktet støv og kjeller. Og litt røyk. Uaktuelt å bruke.
AprilLudgate Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det går helt fint🥰 er ikke akkurat rent det vi kjøper i butikken heller. Anonymkode: 1384c...e2b Jo, men det er kjemikalier. Så brukte tekstiler er mye bedre mtp dette i tillegg til gjenbruk. Men de kjemikaliene regner man med blir borte etter noen vasker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå