Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom inn på dette forumet for å prøve å få noe slags hjelp. Nå i det siste har det virkelig bare gått neover. Føler alle jeg kjenner har noe i mot meg men klarer ikke finne ut av hva jeg gjorde galt. Jeg har ingen som bryr seg lengre. Jeg prøver å bygge opp relasjoner men det funker bare ikke. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lengre, føler meg helt lost og har virkelig ikke troa på at det kommer til å bli bedre. 

Jeg føler at etter jeg skinna meg i april har jeg bare mista venner etter venner og at nå vil ingen ha noe med meg å gjøre. Jeg blir fortsatt invitert på fester osv men ingen vil være med meg i edru tilstand elr snakke med meg i to minutter i løpet av en dag engang. Jeg føler meg totalt ensom og er veldig deprimert og har begynt å få veldig sosial angst fordi jeg nesten ikke menges med folk lengre. Jeg dropp også ut av skolen pga jeg har hatt det veldig ille i det siste. Har vært på nippe til å ta mitt eget liv, men har søkt om hjelp hos legen min. Så venter spent på å få meg en psykolog som forhåpentligvis kan hjelpe meg bittelitt. Men jeg skriver her for jeg trenger virkelig bare noen tips til hvordan jeg kan bygge relasjoner igjen osv. For akkurat nå vet jeg virkelig hva mer jeg kan gjøre

Anonymkode: a3e73...dc0

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

1. Ta en prat med legen din. Fortell hvordan du har det. Kanskje han vet om et godt råd?

2. Du har hele livet foran deg, med massevis av oppturer og nedturer. Du skal lære masse spennende, og bli kjent med mange fine mennesker og du vil utvikle deg masse, og du kan selv bestemme hvem du vil være.

Akkurat nå ser det ut til at du skjærer alle over en kam og mener at "ingen" liker deg. Vel, det er ganske lite sannsynlig at dette er sant. Men du kan jo jobbe med deg selv for å bli trygg å tilnærme seg, for de som er litt usikre, som deg. Jeg tror du må starte med deg selv. Hvordan kan du begynne å like deg? hva slags menneske vil du være? Vil du være en person som dømmer andre? Liker DU å bli dømt? Ønsker du egentlig å være et menneske som ikke dømmer, og som vil være inkluderende ovenfor flest mulig mennesker?

På mandag, smil til noen du ikke kjenner så godt. Snakk med noen som ser ensom ut. Hva kan DU gjøre for å gjøre livet til noen andre litt bedre? Begynn å fokuser på hvem du er, og hvordan du ønsker å påvirke andre. Gi noen en sjanse til å bli kjent med deg, slutt å tenk at "ingen liker meg eller "ingen vil bli kjent" 

Tingen er at om du faktisk skinner deg, og ser sur ut, og ser ut som du dømmer folk uten å bli kjent med de, så kan det være at du kan virke litt intimiderende for andre unge mennesker som er usikker på seg selv. Vi har alle våre kamper, og usikkerheter. Så gi folk en sjanse, og si hei til noen du har lyst å bli kjent med.smil til noen og snakk med noen du ikke kjenner. Kom deg ut av usikkerheten din og hodet ditt, og tenk på hva du kan gjøre for å gi noen andre en fin dag, og så plutselig begynner flere å tilnærme seg deg i gjengjeld- 

Anonymkode: 72c19...cd9

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

1. Ta en prat med legen din. Fortell hvordan du har det. Kanskje han vet om et godt råd?

2. Du har hele livet foran deg, med massevis av oppturer og nedturer. Du skal lære masse spennende, og bli kjent med mange fine mennesker og du vil utvikle deg masse, og du kan selv bestemme hvem du vil være.

Akkurat nå ser det ut til at du skjærer alle over en kam og mener at "ingen" liker deg. Vel, det er ganske lite sannsynlig at dette er sant. Men du kan jo jobbe med deg selv for å bli trygg å tilnærme seg, for de som er litt usikre, som deg. Jeg tror du må starte med deg selv. Hvordan kan du begynne å like deg? hva slags menneske vil du være? Vil du være en person som dømmer andre? Liker DU å bli dømt? Ønsker du egentlig å være et menneske som ikke dømmer, og som vil være inkluderende ovenfor flest mulig mennesker?

På mandag, smil til noen du ikke kjenner så godt. Snakk med noen som ser ensom ut. Hva kan DU gjøre for å gjøre livet til noen andre litt bedre? Begynn å fokuser på hvem du er, og hvordan du ønsker å påvirke andre. Gi noen en sjanse til å bli kjent med deg, slutt å tenk at "ingen liker meg eller "ingen vil bli kjent" 

Tingen er at om du faktisk skinner deg, og ser sur ut, og ser ut som du dømmer folk uten å bli kjent med de, så kan det være at du kan virke litt intimiderende for andre unge mennesker som er usikker på seg selv. Vi har alle våre kamper, og usikkerheter. Så gi folk en sjanse, og si hei til noen du har lyst å bli kjent med.smil til noen og snakk med noen du ikke kjenner. Kom deg ut av usikkerheten din og hodet ditt, og tenk på hva du kan gjøre for å gi noen andre en fin dag, og så plutselig begynner flere å tilnærme seg deg i gjengjeld- 

Anonymkode: 72c19...cd9

Dette ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...