Gå til innhold

Hvordan vil du reagere hvis din partner vil ha en god samtale om åpne forhold?

Hvordan vil du reagere hvis din partner vil at dere skal ha det gode samtale om åpne forhold?  

63 stemmer

1. 1. Vil du da?

• Bli glad, endelig har du muligheten som du har ventet på?
      5
    • Bli glad, kjæresten din har så stor tillit til deg og deres forhold at hen kan ta opp vanskelige tema.
      10
    • Bli forundret, hvorfor er det plutselig viktig å snakke skikkelig om dette?
      10
    • Bli litt paranoid, kan dert være noe som kjæresten vil få rettferdiggjort?
      8
    • Bli irritert, dere har vært klare på at dere lever i et monogamt forhold, hvorfor skal dere da ha det gode samtale om noe så fjernt og uaktuelt som åpne forhold. Er et kort samtale som er alt som trengs, begge bekrefter at det er uaktuelt.
      30

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av en diskusjon som kom opp i en annen tråd. Hvis man lever i et monogamt forhold, og partneren vil ha det gode samtale om åpne forhold, hvordan vil da folk reagere.

I tråden kan gjerne dem som har erfaring, gode eller dårlige med å antingen ta opp tema, eller bli utsatt for at tema kommer in i forholdet uønsket, fortelle.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synd du ikke har med "hadde dumpet partneren min" som alternativ. Så jeg svarte det som kom nærmest.

Anonymkode: c78d8...b98

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Da hadde jeg blitt litt irritert, hørt ut hvorfor han plutselig ville det, og forlatt ham hvis dette var viktig for ham. 

Anonymkode: 65a28...cfc

• Liker 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (16 minutter siden):

Inspirert av en diskusjon som kom opp i en annen tråd. Hvis man lever i et monogamt forhold, og partneren vil ha det gode samtale om åpne forhold, hvordan vil da folk reagere.

Da ville jeg selvfølgelig tatt en god samtale om det.

Hadde samtidig brukt samtalen på å formidle at vi er voksne mennesker. Hvis partneren min må åpne forholdet for at det skal være et tilfredsstillende forhold, så må hun ta noen grep hun må gjøre for å få det bra. Samtidig vil jeg avslutte forholdet da vi åpenbart ikke er kompatible.

• Liker 5
Skrevet

Jeg hadde satt pris på at han ville ha en skikkelig og åpen samtale, for han deler egentlig aldri noe som helst om hva han føler. Jeg har savnet dype samtaler i årevis.

Så hadde jeg latt han snakke ferdig og hørt på hva han sier. Og deretter latt han tydelig forstå at det er fullstendig uaktuelt, og at dersom han ikke slår seg til ro med det, så er det slutt.

Anonymkode: 4702c...aa4

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor er ikke "gå fra partner" et alternativ? 

Anonymkode: e294e...38a

• Liker 4
Skrevet (endret)

Jeg tror jeg hadde satt stor pris på ærligheten og tilliten for at partneren min kom til meg med en tematikk som kan være vanskelig å ta opp. Jeg hadde vært imøtekommende og lyttet, og vært åpen for en dialog om det. Når det er sagt, har vi heller aldri snakket om at vi skal være monogame. Det er mer en antakelse som ligger hos oss begge, når vi har valgt å være i et forhold med hverandre. Jeg ville aldri blitt irritert for at partneren min vil snakke med meg, uansett tema. Hvem ellers skal vi kunne snakke med, om ikke hverandre. Jeg tenker at i et lang samliv kan følelser og tanker endre seg; og man kan bli nysgjerrig. Det kan hende at tematikken hadde vært fjern og uaktuell for meg, men jeg vil heller kunne snakke om alt og ingenting med partneren min, og tenke at vi stoler såpass på hverandre at vi kan være helt ærlige. 

Endret av HelloMindy
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hvorfor er ikke "gå fra partner" et alternativ? 

Tenkte at det siste alternativet også vil dekke den muligheten som en mulig fortsettelse, og at det er bedre å samle svarene i den ytterkanten i et svar. Kanskje tenkte feil, men tenkte sånn.

Skrevet
Fremmed fugl skrev (4 minutter siden):

Tenkte at det siste alternativet også vil dekke den muligheten som en mulig fortsettelse, og at det er bedre å samle svarene i den ytterkanten i et svar. Kanskje tenkte feil, men tenkte sånn.

Ja, jeg mener det er feil. Å bryte med partner burde vært med. 

• Liker 3
Skrevet

Mannen min tok det som «vil rettferdiggjøre noe».

Er jo forsåvidt sant det da, jeg hadde jo stående tilbud.

Men benyttet det ikke når han ikke var med på det, og er SJELEGLAD for det nå endel år etter.

Det hadde bare ført ei vei, nemlig brudd og mye styr. 

Anonymkode: 31d0e...6a2

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at hvis man faktisk ønsker å ha en dialog kring grenser i et forhold, så vil man invitere til det. Det vil man naturlig kunne komme inn på det som er åpne forhold... eller i hvert fall relevante elementer.

Men åpne forhold er litt spesielt semantisk, da det vel er få åpne forhold som er radikalt åpne. Et radikalt åpent forhold er åpent for alle typer av relasjoner med andre. Men vet at en del bruker begrepet om nok så begrenset seksuelt kontekst.

• Liker 1
Skrevet

I nåværende forhold hadde jeg vært åpen for det. Partneren min har liten penis og jeg blir ikke tilfredsstilt så hvis han hadde ønsket åpent forhold hadde jeg tenkt "endelig!!!"

Hvis en som jeg var fornøyd med sexen med hadde så spurt så hadde jeg blitt forbanna og slått opp 

Anonymkode: 1ac8c...5b5

• Hjerte 1
Skrevet

Alle som svarer i denne tråden — Jeg er umoden liten prinsesse og hadde blitt veldig sur og så hadde jeg dumpet han. At han våger å ta opp sånne satanistisk tema som dette. Jeg gir jo han sex en gang i skuddåret og dette får jeg til takke…

Anonymkode: 8a4f0...a3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Alle som svarer i denne tråden — Jeg er umoden liten prinsesse og hadde blitt veldig sur og så hadde jeg dumpet han. At han våger å ta opp sånne satanistisk tema som dette. Jeg gir jo han sex en gang i skuddåret og dette får jeg til takke…

Anonymkode: 8a4f0...a3f

Så butthurt du var da 

Anonymkode: 1ac8c...5b5

• Liker 6
Skrevet

Anbefaling: hvis du skal lage meningsmålinger så ikke gjør valgene så detaljerte. Da minsker du sjansene for at noen kjenner seg igjen i nøyaktig de alternativene du lister opp. Lag heller korte, enkle alternativer og la folk få utdype selv med kommentarer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ville tatt praten, først og fremst for å finne ut hvilken holdning hun har til det. Hvis det er noe hun ønsker hadde jeg rundet av forholdet på en sivilisert måte.

Ingenting galt i å ønske et åpent forhold, men jeg er ikke interessert i å være sammen med en som går rundt og har lyst til å ligge med andre.

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville blitt lei meg, rett og slett fordi jeg ikke ville følt meg god nok.

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville også blitt veldig lei meg.

Deretter ville jeg ha tenkt at dette har betydning for ham når han tar det spesielt opp for å ha en "god samtale" om det, og da ville det derfor vært uaktuelt for meg å fortsette forholdet med ham. Kan ikke være sammen med en person som er så fundamentalt forskjellig fra meg. Han får finne likesinnede.

Anonymkode: e1193...320

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Fremmed fugl skrev (10 timer siden):

I tråden kan gjerne dem som har erfaring, gode eller dårlige med å antingen ta opp tema, eller bli utsatt for at tema kommer in i forholdet uønsket, fortelle.

Da gjør jeg det slutt, så er han fri til å være med hvem han vil.

• Nyttig 1
Skrevet

Irritert!?

jeg hadde tatt det likt som om han haddd gjort det slutt. Blitt helt knust. Og det hadde vært enden på forholdet.

Anonymkode: 17f53...72b

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...