Gå til innhold

Sjalu svigerinne. Normalt å tenke sånn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis datteren min foreksempel får nye klær eller leker av oss og svigerinnen min finner det ut så blir hun sur og sier at datteren hennes skulle jo få det før datteren min, så hvorfor kunne vi ikke ventet med å kjøpe det til litt senere. Det er ikke så lett å holde ting skjult da de er her og datteren min er opptatt med å vise det fram og glemmer at jeg har sagt hun ikke behøver å vise det fram. Jentene er bare fem år gamle. Svigerinnen min er veldig opptatt av at datteren hennes skal få ting først, og helst det fineste. Datteren hennes skal komme først i alt, ha alt først og være flinkest og den som får mest oppmerksomhet. Vi er ikke bra nok i hennes øyne så hun tåler ikke at datteren min noen ganger får ting først osv… Jeg forstår ikke hvorfor dette er så viktig for henne, jeg er ikke opptatt av sånt, men vi kjøper jo klær hun trenger og,  leker. Er det normalt å tenke sånn? Flere som kjenner noen?

Anonymkode: 1e81d...26d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener at unger ikke bør få leker jevnt og trutt. Høres ut som dere begge legger opp til å få bortskjemte prinsesser 

Anonymkode: 0a067...9d2

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Mener at unger ikke bør få leker jevnt og trutt. Høres ut som dere begge legger opp til å få bortskjemte prinsesser 

Hun får ikke så ofte da, men det hender jo. Ofte har hun spart litt av penger hun får i bursdag også.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hun får ikke så ofte da, men det hender jo. Ofte har hun spart litt av penger hun får i bursdag også.

Vi har lært henne å spare det hun får, og det kjøper hun ofte leker for, men hender jo vi spytter inn litt også. Klær får hun uansett da hun trenger det.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvis datteren min foreksempel får nye klær eller leker av oss og svigerinnen min finner det ut så blir hun sur og sier at datteren hennes skulle jo få det før datteren min, så hvorfor kunne vi ikke ventet med å kjøpe det til litt senere. Det er ikke så lett å holde ting skjult da de er her og datteren min er opptatt med å vise det fram og glemmer at jeg har sagt hun ikke behøver å vise det fram. Jentene er bare fem år gamle. Svigerinnen min er veldig opptatt av at datteren hennes skal få ting først, og helst det fineste. Datteren hennes skal komme først i alt, ha alt først og være flinkest og den som får mest oppmerksomhet. Vi er ikke bra nok i hennes øyne så hun tåler ikke at datteren min noen ganger får ting først osv… Jeg forstår ikke hvorfor dette er så viktig for henne, jeg er ikke opptatt av sånt, men vi kjøper jo klær hun trenger og,  leker. Er det normalt å tenke sånn? Flere som kjenner noen?

Det er ikke normalt. Selvfølgelig må ikke dere sjekke med henne hva dere kjøper til deres  barn. Svigerinnen høres sprø ut. 

Anonymkode: 369d2...408

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Men det er ikke det som er diskusjonen her da.

• Liker 2
Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om, og denne svigerinnen hadde temmelig raskt blitt avfeid med: «Jeg spør ikke deg om lov før jeg kjøper noe til mitt barn.» 

Anonymkode: 72297...63f

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg ville avvist det tvert. Hele tema. Den ene har fått noe, bra for henne. Den andre har fått noe? Ja ha, bra for henne også. Helt ubetydelig for voksne folk.

Anonymkode: 8a587...421

• Liker 4
Skrevet

Svigerinnen din er helt crazy, hev deg over det. Kjøp det du vil når du vil til din datter 😊

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det hadde jeg ikke brydd meg noe om, og denne svigerinnen hadde temmelig raskt blitt avfeid med: «Jeg spør ikke deg om lov før jeg kjøper noe til mitt barn.» 

Anonymkode: 72297...63f

Enig.

Anonymkode: b6f60...e64

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Det hadde jeg bare gitt blaffen i. Du bestemmer selv hva du kjøper til datteren din, og når du kjøper det. 

Anonymkode: 3cf21...f83

• Liker 3
Skrevet

Jeg kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva du sier når du får slike upassende konfrontasjoner i fanget, jeg 🤔🙃

Anonymkode: 31ae8...2a6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg kjenner jeg er litt nysgjerrig på hva du sier når du får slike upassende konfrontasjoner i fanget, jeg 🤔🙃

Anonymkode: 31ae8...2a6

Sier bare at jeg ikke gidder å diskutere det. Men hun blir sur og vil gjerne diskutere det og vise hvor sur og skuffet hun er.

Skrevet

Må du svare noe på dette? Jeg synes det blir for dumt rett og slett 

Anonymkode: bef2b...dc3

Skrevet

Ut fra det du skriver så fremstår dette som et gjentakende "problem", og jeg sitter med et inntrykk av at du og din svigerinne deltar begge to i en intern konkurranse her.. 

Anonymkode: 9fa75...33d

Skrevet

Hun er totalt sprø. Merkelig å legge merke til nye klær etc ved barn

Og barn som vokser får selvsagt nye klær med jevne mellomrom 

Anonymkode: 74923...6ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...