Gå til innhold

Kundene på søndagsåpne butikker

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Da bryter butikken reglene, så gøy for dem om de blir tatt for det. 

Anonymkode: f68ac...69f

Hvilke regler?

Anonymkode: ae091...ba8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hvem handler på søndagsåpne butikker? De gangene jeg har vært innom der ser jeg unge folk og innvandrere. Ser ut som de med dårligst råd. Hvorfor gjør de det når prisene er 25% dyrere på søndager enn vanlige dager?  Klarer de ikke planlegge uka? og da er det ikke «glemte bakepulver til muffins»-handlerne jeg tenker på. 

Anonymkode: 9e4da...01d

Hva gjør du der da?

Anonymkode: 7b791...82c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Hvilke regler?

Anonymkode: ae091...ba8

Butikker har ikke lov til å bare gi bort brød osv. det skal svinnes og kastes. En ansatt kan feks miste jobben om h*n tar med seg brødvarer osv hjem uten å betale for det. Det anses rett og slett som tyveri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Butikker har ikke lov til å bare gi bort brød osv. det skal svinnes og kastes. En ansatt kan feks miste jobben om h*n tar med seg brødvarer osv hjem uten å betale for det. Det anses rett og slett som tyveri. 

De har lov til å gi bort usolgte varer, men det skal da egentlig betales MVA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til tar vi en uplanlagt hyttetur eller noe, og da trenger vi pølser, brød, kjeks eller hva det nå måtte være som vi ikke nødvendigvis har liggende hjemme. Da er det praktisk å kunne kjøpe det, selv om det er søndag. 
Vi har til sammen 15+ år med høyere utdanning og 2 mill i årslønn, så du kan ta det HELT med ro, TS. Vi klarer oss. Vi er overraskende lite hjelpesløse.

Anonymkode: dcb29...cd6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prisene på vår søndagsåpne kiwi er akkurat de samme som på vanlige kiwi ;)

Vi handler der når planer endres, eller når ting har gått skeis. Som om at vi oppdager at paprikaen vi kjøpte på torsdag er pill råtten inni, og vi vil ha paprika i salaten. Eller om vi var invitert vekk på middag, men så blir det avlyst i siste liten pga sykdom, og vi har ikke lyst til å bare raske sammen noe av det vi har liggende. Eller om vi rett og slett oppdager at vi har glemt noe. 

Anonymkode: 20877...fbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er gjerne nærbutikker som er søndagsåpne og de er som regel dyrere, så jeg deler ikke min oppfatning om at det er dem med dårligst råd som handler på søndagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...