AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Del Skrevet 6. november 2022 Hvem handler på søndagsåpne butikker? De gangene jeg har vært innom der ser jeg unge folk og innvandrere. Ser ut som de med dårligst råd. Hvorfor gjør de det når prisene er 25% dyrere på søndager enn vanlige dager? Klarer de ikke planlegge uka? og da er det ikke «glemte bakepulver til muffins»-handlerne jeg tenker på. Anonymkode: 9e4da...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Del Skrevet 6. november 2022 🤣🙄 Anonymkode: 12778...0df 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Del Skrevet 6. november 2022 Hvorfor spør du ikke dem og ikke oss ? Anonymkode: 12778...0df 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Del Skrevet 6. november 2022 Har ikke noe annet sosialt liv. Synes det er kjekt å ha noen å nikke og smile til, kanskje som til og med snakker med meg. Anonymkode: 30cc8...ec3 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Del Skrevet 6. november 2022 Hva mener du med at prisene er dyrere? Sikter du til at det er feks Joker som har åpent, og glemmer alle landets kommuner som har Kiwi etc åpent i full størrelse? Ah, som jeg savner at fullstørrelsebutikker har åpent, der jeg bor nå. Fordelen med turistbygda😝 Jeg handler en sjelden gang på søndag, og da er det fordi jeg har glemt noe. Eller så har jeg bodd i et område med kun nærbutikker som joker tilgjengelig, og da er da prisen den samme, samme hvilken dag man handler. Anonymkode: 38205...a7d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Del Skrevet 6. november 2022 Vi pleide å ha en søndagsåpen butikk men den ble nedlagt for en tid tilbake. Prisene pleide å være det samme på produktene i hovedbutikken som i søndagsbutikken. Forskjellen var vel mer at man ikke alltid hadde det samme utvalget av billige produkter. F.eks. istedenfor first price spaghetti ville de bare hatt dyr spaghetti og slikt. Men jeg er enig. Har en venn som snuser, og han klarer ikke å kjøpe mer enn 1 boks snus omgangen. Så selv om han er på butikken på lørdag for å handle snus, så klarer han ikke å ta med en til neste dag så han har, og det blir alltid en ekstra tur på bensinstasjon/kiosk + kjøring. Anonymkode: 69e19...77c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. november 2022 #7 Del Skrevet 6. november 2022 Hvordan vet du hvem som handler på søndager hvis du ikke gjør det regelmessig selv? Et tilfeldig utvalg kunder i en fem minutters periode (Som er omtrent den tiden det tar å kjøpe bakepulver eller hva det måtte være av livsnødvendigheter man mangler på en søndag) et par ganger i året gir jo ikke akkurat noe vitenskapelig grunnlag for å si at det er de og de som oftest handler i søndagsåpne butikker. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Del Skrevet 6. november 2022 Hvorfor er du der selv ts? Hører du til en av disse gruppene? Anonymkode: 30f8c...30a 8 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg handler der. Er norsk av kjøtt og blod, god råd, barnløs, bor midt i Oslo. Lever et spontant liv med mye reising i jobb og fritid. Planlegger ikke måltidene mine, og når jeg trenger noe så handler jeg der det passer i det øyeblikket. Er det en søndag, så blir det gjerne søndagsåpne butikker Anonymkode: bcd4a...371 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Del Skrevet 6. november 2022 Dyrere? Så du mener at de 4 store matbutikkene vi har her skrur opp prisene på søndager? Vi har to kiwi butikker, coop mega og rema 1000, i full størrelse, som er åpne på søndager. At du har reflektert over hvem som handler må jo bare bety at du gjør det selv? Eller sitter du utenfor for å lage statistikk? Anonymkode: f68ac...69f 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Del Skrevet 6. november 2022 LOL…… Anonymkode: bff69...8a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Del Skrevet 6. november 2022 Har aldri opplevd at de har skrudd opp prisene på søndager her. Handler oftest i ukedagene, men det hender jeg går i butikken på søndager. Er prisbevisst og helt sikker på at prisene er de samme. Ikke reflektert mye over hvem jeg møter i butikken på søndager, sannsynligvis fordi det er den samme gruppen jeg møter der ellers. Unge, innvandrere, kjedelige middelalderene damer som meg, og folk med grønt hår osv.. Anonymkode: 10d9c...882 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #13 Del Skrevet 6. november 2022 Det er vel få som gjør storhandel på en søndag, som men kjøper ting som har gått tomt, blitt glemt eller noe snop til uanmeldt besøk. Litt for generaliseringer og fordummende innlegg syntes jeg. Anonymkode: 2290c...2f7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Dyrere? Så du mener at de 4 store matbutikkene vi har her skrur opp prisene på søndager? Vi har to kiwi butikker, coop mega og rema 1000, i full størrelse, som er åpne på søndager. At du har reflektert over hvem som handler må jo bare bety at du gjør det selv? Eller sitter du utenfor for å lage statistikk? Anonymkode: f68ac...69f Det er dyrere for de fleste butikker har ingen tilbud på søndager. De går mandag-lørdag Anonymkode: aefd7...43b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #15 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dyrere for de fleste butikker har ingen tilbud på søndager. De går mandag-lørdag Anonymkode: aefd7...43b Matvarene er ikke DYRERE av den grunn nei. Prisene er ikke skrudd opp. Det er bare ikke tilbud. Anonymkode: f68ac...69f 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg kommer fra en kommune der kiwi, spar,coop etc har hatt søndagsåpent i sikkert 10-15 år, så jeg må ærlig talt si at jeg ikke tenker over om jeg handler søndag, mandag eller tirsdag,møter de samme folkene på søndag som på mandag for å si det sånn. Anonymkode: abdcd...d8b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Del Skrevet 6. november 2022 Hvorfor går du på søndagsåpne butikker, ts? Anonymkode: deefa...259 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #18 Del Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er vel få som gjør storhandel på en søndag, som men kjøper ting som har gått tomt, blitt glemt eller noe snop til uanmeldt besøk. Litt for generaliseringer og fordummende innlegg syntes jeg. Anonymkode: 2290c...2f7 Vi kan fint ta storhandelen på søndag. Mindre folk. Deilig. Anonymkode: f68ac...69f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #19 Del Skrevet 6. november 2022 Bor i en turist kommune, her er både rema1000 og kiwi oppe på søndager. Hander jeg en søndag møter jeg somregel akkurat damme folka som jeg møter ellers i uka + en del turister da Anonymkode: f3566...a49 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 6. november 2022 #20 Del Skrevet 6. november 2022 Jeg er ikke kristen, så har ikke behov for å holde noen hviledag hellig. Jeg handler når jeg har behov😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå