Gå til innhold

Hvilket navn ville du hete hvis du kunne velge?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvilket navn ville du hete hvis du kunne velge? Jeg trenger inspirasjon. Vurderer å bytte navn.

Anonymkode: 6ca58...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Synes egentlig navnet mitt er helt greit, heter Hannah. Liker Kaia veldig godt, så ville valgt det :) 

Anonymkode: 3e546...6ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig glad jeg ikke må velge. Ville aldri kunne bestemt meg.. En venninne byttet nettopp til Katharina. (ja for å bidra med ett navn også)

Anonymkode: 7d50b...476

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det husker jeg ikke, men det var mye rart. Glad jeg ikke bestemte dette selv. 😅

Anonymkode: 3c786...9c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns mitt navn er ok. Kjedelig, men det kler meg. Skulle jeg byttet måtte det vært til -a ending. 

Anonymkode: 289f0...86b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvilket navn ville du hete hvis du kunne velge? Jeg trenger inspirasjon. Vurderer å bytte navn.

Anonymkode: 6ca58...242

er glad i navnet mitt så ville ikke byttet :)

men glad jeg ikke er gutt da hadde jeg het perben, brede eller are..

Anonymkode: 0d30f...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe glamorøst, som Elvira, Cassandra, Ariel, Amalie, Amelia…. 

Anonymkode: df3d1...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Synes egentlig navnet mitt er helt greit, heter Hannah. Liker Kaia veldig godt, så ville valgt det :) 

Anonymkode: 3e546...6ba

Jeg heter også Hannah, og ville muligens valgt Kaja med J hvis jeg skulle bytta😅 Men fornøyd med navnet mitt. 

Anonymkode: 9f8f3...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

het før et typisk norsk stygt navn, typ Astrid eller Gro. Så kutta jeg det ut og heter nå bare mellomnavnet, som er et veldig kjedelig og vanlig navn, men i det minste ikke stygt. Typ Marie, Amalie.

Hadde jeg skulle valgt 100% selv hadde jeg nok blitt hetende noe ala Othilie, Filippa, Molly.

Anonymkode: dc1ec...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde hett noe fjongt som Gabrielle Isabella Desirée  

Anonymkode: 1faeb...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymus Notarius

Skal du bytte fornavn til noe kvinneguiden foreslår? Det høres ikke veldig gjennomtenkt ut. Hva er galt med navnet du har?

Velg i alle fall ikke et navn bare fordi det er "in" akkurat nå. Når voksne folk bytter fornavn til et trend-navn blant små barn, høres det bare dumt ut. Lite gjennomtenkt og upersonlig, som om man bare kaster seg på alle trender uten å tenke.

Siden du neppe har et kallenavn du har brukt i alle år, eller et navn du "alltid" har ønsket å hete (rimelig å slutte utfra spørsmålet ditt at dette ikke er tilfellet), ville jeg enten forsøkt en annen variant av navnet du har (f.eks. kalle deg Maja om du heter Marie, eller Silje om du heter Cecilie), eller lage et nytt navn basert på navnet du har. Et annet forslag er å se på navnene til forfedrene (eller -mødrene) dine og velge et navn derfra. Da blir det i alle fall noe personlig og ikke bare et tilfeldig trend-navn du leste på kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...