AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Jeg har prøvd å sende spørsmål til NAV, men fikk et svar som ikke svarte på spørsmålet mitt. Så forsøker her, om noen har væt i samme situasjon. Jeg har 100% jobb i et AS. Der tjener jeg over 6G, så jeg vil få full lønn og NAV refunderer til arbeidsgiver. Så den saken er jo enkelt. Men jeg har en hobby som jeg tjener litt penger på og har dette organisert i et enkeltpersonsforetak. Jeg får jo inntekt derfra også, men det vil jo ikke gjøre at jeg får noe mer foreldrepenger fra NAV siden vanlige jobben min maxer alt jeg kan få fra NAV uansett. Men når jeg skal søke permisjon, så er jeg veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det med søknaden. Kan jeg søke 100% permisjon selv om jeg kommer til å ha en liten inntekt i ENK? Eller må jeg da søke 90% (f.eks) siden jeg kommer til å jobbe litt med hobbyen når det passer? Ikke ukentlig, og vil være sporadisk. For hvis jeg må søke om 90% permisjon, hvordan blir da utbetalingen til jobben min? Da vil vel de får mindre refusjon, og forvente at jeg jobber 10% der? Jeg skjønner ikke helt logistikken i dette. Eller kan jeg bare la vær å opplyse om inntekten fra ENK siden det ikke påvirker foreldrepengeutbetalingen uansett? Anonymkode: 8c159...e5a
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Nei, da må du gradere permisjonen. Du kan ikke ha inntektsgivende arbeid samtidig som du mottar 100 prosent foreldrepenger. I ditt tilfelle er vel det enkleste å bare la hobbyen ligge mens du har permisjon. Anonymkode: ff4bb...c94
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #3 Skrevet 7. november 2022 Du må gradere og dermed få mindre utbetalt fra arbeidsgiver Anonymkode: 6df5d...430
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå