AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Hei flotte damer, jeg lurer på hvordan deres svangerskap har vært. Jeg er gravid (9+3) uker. Dette er mitt andre svangerskap, med min første kastet jeg opp hverdag i 3-4 mnd før det tok en pause. Denne gangen har jeg kastet opp 2 ganger, men sliter så mye med kvalme. Jeg har fått afipran fra legen, men føler den hjelper lite. Jeg får kun spist knekkebrød, noe jeg er kjempe lei av. Har dere noe råd om hva jeg kan bruke mot kvalmen? Og når ga kvalmen seg på dere?.. lang vei å gå ennå… Anonymkode: 787eb...736
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hei flotte damer, jeg lurer på hvordan deres svangerskap har vært. Jeg er gravid (9+3) uker. Dette er mitt andre svangerskap, med min første kastet jeg opp hverdag i 3-4 mnd før det tok en pause. Denne gangen har jeg kastet opp 2 ganger, men sliter så mye med kvalme. Jeg har fått afipran fra legen, men føler den hjelper lite. Jeg får kun spist knekkebrød, noe jeg er kjempe lei av. Har dere noe råd om hva jeg kan bruke mot kvalmen? Og når ga kvalmen seg på dere?.. lang vei å gå ennå… Anonymkode: 787eb...736 Hva med salte kjeks? For meg hjalp det småspise litt «hele tiden» før jeg ble sulten. Da ble jeg ikke så kvalm heller. Anonymkode: afc07...8de
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hei flotte damer, jeg lurer på hvordan deres svangerskap har vært. Jeg er gravid (9+3) uker. Dette er mitt andre svangerskap, med min første kastet jeg opp hverdag i 3-4 mnd før det tok en pause. Denne gangen har jeg kastet opp 2 ganger, men sliter så mye med kvalme. Jeg har fått afipran fra legen, men føler den hjelper lite. Jeg får kun spist knekkebrød, noe jeg er kjempe lei av. Har dere noe råd om hva jeg kan bruke mot kvalmen? Og når ga kvalmen seg på dere?.. lang vei å gå ennå… Anonymkode: 787eb...736 Uff, stakkars deg! Er helt forferdelig. Jeg var kvalm og kastet opp fra uke 6 til uke 19. jeg levde nesten bare på chips, salte kjeks, og knekkebrød, og iskalde tomater og druer!! Men det hjelper å småspise litt hele tiden 💕og det går over ☺️ Anonymkode: ddba0...8b1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Tar du afipranen til faste tider uavhengig av kvalme? Hadde null virkning om jeg ikke tok fast hver 6 time. Fikk så zofran som ihvertfall hjelper med å holde ned maten. Anonymkode: e15fc...dec
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Jeg er i uke 19 og kaster fremdeles opp hvis jeg ikke spiser til riktig tidspunkt eller hvis jeg blir veldig sliten! Anonymkode: b2c4f...96c
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Det som hjalp her var lyse rundstykker, surt godteri og lakris (i begrensede mengder så klart) mot kvalmen. Tenker at hvis det er en tid å bare høre på hva cravingsene sier, så er det den korte perioden man er kvalm. Anonymkode: 0dac3...d6e
Sjokoladefruen Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Med eldste: Kvalmen ga seg rundt uke 16 Med yngste: Kvalmen ga seg først rundt uke 24 For min del var salte kjeks reddningen, samt vann med kullsyre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå