Gå til innhold

Dere med traumelidelser! Hvordan er livet deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier: Hvordan er livet deres, hvor godt fungerer dere sosialt,  jobber dere? Barn/partner? Hvor mange år i terapi? Hvor gammel? Fornøyd med hjelpeapparatet?

Jeg syns det går så trolig treeeeegt fremover!

Anonymkode: 0c91a...147

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber, men har mye fravær/ er mye sykemeldt. Jeg er skilt, har barn. Ut i fra min erfaring er det nesten umulig å få terapi og jeg har ikke fått det. Måtte i så fall gått privat og det har jeg ikke råd til. 

Sosialt: ingen venner, ingen familie, spiller skuespill på jobb og går hjem og er alene. Mye redd, mye smerter i kroppen, sover dårlig, mareritt og flashbacks. Redd for folk. Forventer det verste i alle situasjoner. Deprimert. Føler meg ødelagt og mislykket. 

Hva med deg, ts?

Anonymkode: da2b3...719

• Hjerte 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobber, men har mye fravær/ er mye sykemeldt. Jeg er skilt, har barn. Ut i fra min erfaring er det nesten umulig å få terapi og jeg har ikke fått det. Måtte i så fall gått privat og det har jeg ikke råd til. 

Sosialt: ingen venner, ingen familie, spiller skuespill på jobb og går hjem og er alene. Mye redd, mye smerter i kroppen, sover dårlig, mareritt og flashbacks. Redd for folk. Forventer det verste i alle situasjoner. Deprimert. Føler meg ødelagt og mislykket. 

Hva med deg, ts?

Jeg har barn, jobber ikke, slutta pga konstant panikkangst, nettopp slutt med barnefar. Vært i gruppeterapi på Modum bad, går privat nå (får det gratis pga flaks). Er over 40, så det har tatt lang tid å fungere såpass. Har hatt tung dissosiativ lidelse inkl komplett hukommelsestap, så jeg burde vel være fornøyd? Men lever så innskrenke i forhold til hvor fritt jeg ønsker å leve. Er så redusert i forhold til andre foreldre.

Er du sikker du ikke kan få traumenehandling via DPS?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikker du ikke kan få traumenehandling via DPS?

De tilbyr ikke traumebehandling her.  

Skrevet

Fungerer greit med mann og barn. Er litt sosial men må ha det i konkrete former så jeg kan styre det etter dagsform og ikke føle meg bundet til å komme eller føle på å ha en grunn for å melde avbud. Feks fungerer husgruppe/syforening bra mens avtaler med enkeltpersoner ikke fungerer. Jobber ikke og det har hjulpet å bli satt fri fra jobb. Behandling får jeg ikke, den type behandling som jeg må ha finnes ikke her.

Anonymkode: 0370f...b5f

Skrevet

Truamtisk vel ?

Anonymkode: 1ee52...c48

Skrevet

Jeg har opplevd så mye overgrep og vold både i barndom og i voksen alder at jeg aldri har klart å bli kjent med noen, ihvertfall ikke som i kjæreste. Dvs jeg har aldri hatt frivillig sex i hele mitt liv pga alle de traumene jeg har og jeg tåler ikke at noen tar på meg. Det gjør at jeg lever veldig isolert. Jeg er god til å maskere mine vansker og kaver meg til jobb hver dag. 

Anonymkode: d8497...2e6

• Hjerte 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Truamtisk vel ?

Anonymkode: 1ee52...c48

Haha. Ja, det er nok traumatisk. Ts

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg har opplevd så mye overgrep og vold både i barndom og i voksen alder at jeg aldri har klart å bli kjent med noen, ihvertfall ikke som i kjæreste. Dvs jeg har aldri hatt frivillig sex i hele mitt liv pga alle de traumene jeg har og jeg tåler ikke at noen tar på meg. Det gjør at jeg lever veldig isolert. Jeg er god til å maskere mine vansker og kaver meg til jobb hver dag. 

Anonymkode: d8497...2e6

Stor luft-klem til deg. Forstår deg godt.  Var mange år jeg ikke trodde jeg skulle klare å ha sex. Ts.

• Hjerte 1
Skrevet

Gikk i behandling i 3 år, klarer meg ganske godt. Det er de fysiske skadene som tar meg mest nå, ikke de psykiske. Studerer, har samboer, og jobbet tidvis. Klarer ikke jobbe å studere samtidig, så nå studerer jeg bare. 

Hatt et par dager hvor jeg ikke kom meg til skolen pga psyken, men fått stablet meg til alle andre forelesninger. 

Anonymkode: e32c9...4fc

• Hjerte 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Gikk i behandling i 3 år, klarer meg ganske godt. Det er de fysiske skadene som tar meg mest nå, ikke de psykiske. Studerer, har samboer, og jobbet tidvis. Klarer ikke jobbe å studere samtidig, så nå studerer jeg bare. 

Hatt et par dager hvor jeg ikke kom meg til skolen pga psyken, men fått stablet meg til alle andre forelesninger. 

Anonymkode: e32c9...4fc

Så flink du er! Har du fått hjelp i ung alder? Ts.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...