AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 La meg først si, hunden er vanligvis aldri hjemme så lenge. Normalt sett: Den er vanligvis hjemme alene pga arbeid 2-3 dager i uken, mellom 6 og 9 timer. Dette er hva han normalt sett er hjemme alene i løpet av en uke. Det hender også kanskje en gang i uken maks, at hunden er alene noen timer på kveldstid. I spesielle tilfeller, så har det også skjedd ar hunden har måttet være alene hjemme ca 10 timer. Har ikke skjedd ofte, men det har forekommet noen få ganger. Voksen hund. Nå har jeg en situasjon som kommer neste helg. Og jeg har ingen muligheter for hundepass eller lufting. Er det fullstendig uansvarlig å la hunden være hjemme alene 0845 - 2030? Det er 11t og 45 min. Anonymkode: a0356...8f9
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Ja, det er fullstendig uansvarlig. Hunden må få mulighet til å gå på do i løpet av dagen. Anonymkode: 6f8a7...4e8 9 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 At du i det heletatt spør får meg til og tvile på at du er egnet til og ha dyr... blir så forbanna når jeg leser det her!! 😡 Anonymkode: bce74...bb9 5 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Ja, totalt uansvarlig. Anonymkode: bb5f5...36c 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): At du i det heletatt spør får meg til og tvile på at du er egnet til og ha dyr... blir så forbanna når jeg leser det her!! 😡 Anonymkode: bce74...bb9 Helt enig Anonymkode: 12342...151
Eevee Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Situasjonen er neste helg og du skriver at du ikke har noen mulighet for hundelufting eller hundepass. Du har flere dager på å forsøke å ordne opp og ta ansvar for situasjonen. Det finnes, bare for å nevne noe, flere facebooksider med frivillige hundepassere som gjerne passer hunden din gratis og du kan høre med naboer og nærmiljøet. Får du ikke ordnet det, forventes det at man som dyreier tar ansvar for dyret som er 100% avhengig av deg, avlyser det du skal på og blir hjemme. 2 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 Jeg hadde ikke klart å holdt meg i 12 timer . Hadde du? Stakkars hund Anonymkode: 0922e...f67 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Jeg må ofte på do. Dyr er som oss. Likere oss enn mennesker tror eller forstår Anonymkode: 0922e...f67
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Hvor flink er du til å holde deg 10-12 timer, uten å vite på forhånd at du ikke kan gå på do, så du drikker og spiser som normalt gjennom dagen? Nei, dette er ikke forsvarlig! Anonymkode: 6586e...f18 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Hvis du har mange dager på deg må det jo være mulig å få avtalt med noen at de kommer innom og går en tur med hunden? Facebook og andre steder har hundepass-grupper. Dette er jo en anledning man må betale for å få hjelp, hvis man ikke har noen man kjenner som kan komme innom. Du kan spørre nesten enhver hundeeier i nærheten om de kan hjelpe deg denne dagen. Anonymkode: 30cb9...30e
H80 Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 Hva er "hjemme alene"? Og hva slags hund er dette? Det er stor forskjell på å være inne i en toroms leilighet og det å være på en 2 måls tomt. Og det er stor forskjell på en Rottweiler og en Chihuahua.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 H80 skrev (2 minutter siden): Hva er "hjemme alene"? Og hva slags hund er dette? Det er stor forskjell på å være inne i en toroms leilighet og det å være på en 2 måls tomt. Og det er stor forskjell på en Rottweiler og en Chihuahua. Hvem av disse er det innafor å levne alene i 12 timer mener du? Anonymkode: 6f8a7...4e8 8 2
H80 Skrevet 6. november 2022 #13 Skrevet 6. november 2022 Just now, AnonymBruker said: Hvem av disse er det innafor å levne alene i 12 timer mener du? Anonymkode: 6f8a7...4e8 Begge. Hvis de har god nok plass, aktiviteter, mat, vann og er vant til å være alene. En rottweiler trenger betydelig mer plass enn en chihuahua.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #14 Skrevet 6. november 2022 H80 skrev (2 minutter siden): Begge. Hvis de har god nok plass, aktiviteter, mat, vann og er vant til å være alene. En rottweiler trenger betydelig mer plass enn en chihuahua. Hvor vil du at Rottweileren skal tisse en halv liter to-tre ganger? Hvor har du lyst på den dammen liksom? Anonymkode: 81b9c...ade 3
H80 Skrevet 6. november 2022 #15 Skrevet 6. november 2022 Rottweileren min tisser ute i hagen. Verken jeg eller fruen har noen problemer med det. Det er næringstilskudd, nitrogen. Det blir ikke noen dam, jorda suger opp væsken helt naturlig.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #16 Skrevet 6. november 2022 H80 skrev (2 minutter siden): Rottweileren min tisser ute i hagen. Verken jeg eller fruen har noen problemer med det. Det er næringstilskudd, nitrogen. Det blir ikke noen dam, jorda suger opp væsken helt naturlig. Den lukker seg selv ut når den er alene hjemme. Imponerende. Anonymkode: 81b9c...ade 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #17 Skrevet 6. november 2022 Jeg syns det er greit. Om hunden har tilgjengelig mat, vann og en mulighet til å gå på do. Om hunden holder seg fordi den må ut for å gå på do så syns jeg ikke det er greit. Men om den kan gjøre fra seg inne bør det går bra. Hunden dør ikke. Anonymkode: 881c1...2fb
Geojak Skrevet 6. november 2022 #18 Skrevet 6. november 2022 Om du hadde spist og drukket som vanlig, og noen hadde låst døra inn til toalettet i 12 timer, så du ikke kunne gå på do… Hvordan hadde du følt det? Jeg ville i det minste gorsøkt å få norn til å komme innom et par ganger i løpet av dagen for å la hunden får en liten tur ut og mulighet til å gjøre fra seg. de overlever jo en dag uten å gå lang tur, det kan du ta igjen dagen etter, men ut for å gjøre fra seg bør de ha mulighet til.
H80 Skrevet 6. november 2022 #19 Skrevet 6. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Den lukker seg selv ut når den er alene hjemme. Imponerende. Anonymkode: 81b9c...ade Døra står åpen, porten er lukket og låst, og hunden går ut og inn som den vil.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #20 Skrevet 6. november 2022 Du finner noen som kan lufte hunden et par gang i løpet av dagen, om det så bare er ut i fem minutter for å gjøre fra seg. Hadde jeg bodd i samme by som deg kunne jeg gjort det. Anonymkode: 6f8a7...4e8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå