Gå til innhold

Hvor stor sjangse er det for at vårt første møte går galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sååååå nervøs! Jeg tror jeg kommer til å besvime snart.

Har chattet litt av/på med en mann siden sommeren. De siste månedene har vi hatt masse kontakt og snakker om å endelig møte hverandre på ordentlig.

Men jeg er så redd for at det skal gå galt! Han har falt heeeelt hodestups pladask for meg og sier han aldri har følt seg slik i hele sitt liv. Han er superforelska mens jeg prøver å holde igjen. Av frykt for at ting ikke vil bli like fint i virkeligheten.

Noen som har hatt lignende erfaring og som kan komme med noen synspunkter/historier?

Vi har snakket masse på telefon. Samtalene varer i timesvis og det kjennes ut som vi kunne pratet hele natta. Vi prater om alt mulig. Også svært dype/personlige ting.

Vi har også sett hverandre på cam, flere ganger, og også disse varer i timesvis fordi vi har det så hyggelig. Her spiser vi mat sammen eller gjør andre ting sammen også.

Vi har luktet hverandres parfymer, og begge to elsker hvordan den andre lukter.

Vi har masse felles verdier, interesser, humor, samme syn på fremtiden, kommer fra nesten like bakgrunner. Vi er begge veldig intense/lidenskapelige i vårt følelsesliv. Og like eksentriske. Vi kjennes veldig like ut.

Vi sender hverandre bilder av hverandre gjennom dagen. Av og til videoklipp. Han er mye mere fri og trygg enn meg og sender bilder i alle ulike vinkler. Jeg er nok litt mer usikker, og vil helst at bildene av meg skal se noenlunde bra ut.

Han er en sosialt flink mann som kan prate om alt mulig. Jeg også er trygg på mine sosiale ferdigheter, men har nok et mye lavere selvbilde enn han. Jeg er f.eks noen år eldre enn han, og har hengt meg opp i at ingen av bildene jeg tar er i stand til å vise at jeg har linjer og rynker..! Heller ikke når vi cammer synes dette. Jeg er så redd for at han ikke vil synes jeg er like pen i virkeligheten. 😖

Jeg prøver å dra han ned til bakken, ved å si ting som f.eks "hva om jeg går som en elefant", "hva om det er en illusjon du har forelsket deg i, og ikke ekte jeg".

Men han rikker seg ikke, og er helt overbevist over at det han kjenner på er riktig.

Noen gode råd før "dommedagen" kommer?

Anonymkode: db336...a7b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette tror jeg vil gå veldig bra jeg. Du har brukt tiden godt med cam og fokusert på ting som kan bli anderledes i virkeligheten som f.eks lukt... så det å finne ut hverandres parfyme lukt på forhånd var ett lurt triks. Nei dette har jeg troa på gitt. 

Gled deg du bare. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Hans følelser kan ikke du ta ansvar for. Føler han det slik så gjør han det. 

Jeg har vært borti noe lignende, og jeg selv ble skuffet. Ikke at han hadde løyet på noe, men det som var kjempe kjemi  på meldinger og telefon, var ikke det i virkeligheten. Så senk skuldrene, for det er da bare et treff og ikke et forpliktende forhold du skal på. 

Liker dere hverandre så er jo det tipp topp, og om ikke så har man jo ikke lagt ned alt for mye følelser i noen man ikke har møtt. Det går fint.

Når det gjelder linjer og rynker så er det ikke noe å tenke på. Man vet da dette når man er voksen, og har han fremstått som så overfladisk så er vel ikke dette en du har giddet å bruke tiden din på. .

Anonymkode: b4bf2...cce

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har vært borti noe lignende, og jeg selv ble skuffet. Ikke at han hadde løyet på noe, men det som var kjempe kjemi  på meldinger og telefon, var ikke det i virkeligheten. 

Anonymkode: b4bf2...cce

Takk for svar! Kan jeg spørre hva det var som gjorde at dere ikke hadde så god kjemi i virkeligheten? Hadde dere sett hverandre på cam på forhånd også? 

Ts.

Skrevet

Det spørs hvor gamle dere er, er han yngre?, hår det overrasket fort frem?

Anonymkode: d2b40...386

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Takk for svar! Kan jeg spørre hva det var som gjorde at dere ikke hadde så god kjemi i virkeligheten? Hadde dere sett hverandre på cam på forhånd også? 

Ts.

Jeg har møtt en etter 2 år på nett i sommer. Vi brukte også cam og alt slikt men uka før han skulle reise hit så kom det en liten innrømmelse han ikke hadde sagt før ut. Og han vet jeg ikke likte røyk så viste seg at han røykte litt..det var en gedigen nedtur, men da fant jeg ut at nå har vi prata så lenge at nå vil jeg møte han. Det gikk veldig greit altså men jeg fikk ikke de store følelsene og litt anderledes blir det jo i virkeligheten enn på nett da... og den røyken kunne han ha kutta ut spør du meg, men ja vi har fortsatt kontakt..tror han er den som er mest interessert av oss men vi får se tar det som det kommer og ser an hva han finner på. Begynner å bli en stund siden juni så jeg lever nå mitt liv her. Og det vet han nå. Blir som de over her skrev det er bare ett treff en fin måte og finne ut om det er noe å bygge videre på eller ikke.. ikke sikkert du føler det samme for han i virkeligheten som på nett, men ta det som en fin erfaring da. Er jo artig å møtes etter lang tid på nett og.  

Skrevet

En som er forelsket i deg før du har møtt han er med stor sannsynlighet en manipulator som lovebomber deg og skaper en connection for å fortere få overtak over deg fysisk. 

Vær på vakt og bruk sunn fornuft 

Anonymkode: 72a95...336

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært borti begge deler. Jeg chattet med en fyr i måneder før vi endelig tok steget med å møtes, og kjemien var ganske grei i starten når vi endelig møttes. På chat virker han som den sosiale fyren,  og vi sendte hverandre lange meldinger i hele åtte måneder, og følte at vi hadde den kjemien, men alt ble ikke slik man hadde sett for seg når vi møttes. (Man ser for seg ulike scenarioer, når man prater så lenge sammen).

Er par måneder senere fant jeg en annen, og vi klikket fra første sekund, men jeg hadde lært leksen, og skulle ikke bruke mye tid på å chatte fram og tilbake for å så bli skuffet igjen, så vi møtte hverandre etter fire uker med intens prating, og snart ett år senere er jeg fortsatt sammen med han. 

Håper du finner lykken din!

Anonymkode: 12ce7...493

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

En som er forelsket i deg før du har møtt han er med stor sannsynlighet en manipulator som lovebomber deg og skaper en connection for å fortere få overtak over deg fysisk. 

Dette! Hør på dette rådet TS. Jeg har dessverre gjort samme feil og falt pladask for slik oppførsel. 

Anonymkode: 9d14e...e95

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

..eller bare en person som har investert litt for mye følelser i et nettforhold. Det skjer med begge kjønn.

Men i følge KG er jo menn sannsynligvis narsissistiske manipulatorer som sitter og klekker ut langsiktige onde planer.

Anonymkode: 06035...447

Skrevet

..eller bare en person som har investert litt for mye følelser i et nettforhold. Det skjer med begge kjønn.

Men i følge KG er jo menn sannsynligvis narsissistiske manipulatorer som sitter og klekker ut langsiktige onde planer.

Anonymkode: 06035...447

Forhåpentligvis! 😁🤞

Men det er bra noen sier det, sånn tilfelle. Kg eksisterer tross alt i samme verden som narsisistiske manipulatorer og verre 😔

Lykke til ts, håper kjemien stemmer like godt, om ikke mer i virkeligheten  ❤️

Skrevet

Jeg tenker at jo mer du tenker på alt som kan gå galt, så er sjansen større for at det faktisk kommer til å gå galt.

Bare senk skuldrene og ta ting som de kommer. Tenk på alt det positive som kan skje, istedenfor å tenke på alt det negative.

Selv om jeg kan forstå at det er kjipt at ting kanskje skjærer seg. Det finner du ut av etterhvert som ting utvikler seg. 

Anonymkode: 45c1d...86f

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det spørs hvor gamle dere er, er han yngre?, hår det overrasket fort frem?

Anonymkode: d2b40...386

Han er 33, jeg er 35. Nei det har ikke gått overrasket fort fram, men vi har hatt en slags kjemi helt fra starten av. Noe ved han har føltes 'spesielt ut, hele veien, om jeg kan si det sånn.

Jeg er forøvrig 100% sikker på at han ikke er en narcissist eller en manipulator. Hvis han er noe som helst, så er det i så fall en drømmende og veldig romantisk mann. Men allikevel virker han så innmari reflektert, intelligent og med masse selvinnsikt. Mer enn meg! Som også selv evner å se galskapen i sine følelser for meg. Han er nydelig og snill tvers igjennom, og virker som om hans tidligere forhold har vært "normale". Altså en oppriktig god, oppegående mann.

Jeg er forberedt på det værste, men samtidig er jeg er så redd for å skuffe han! Tror han kommer til å bli knust om kjemien mellom oss ikke funker.

Opplevde en gang i tiden at en mann ble enormt betatt av meg over nett. Vi hadde også snakket på telefon og cammet litt men da vi møttes ble alt bare rart. Men da hadde jeg en slags magefølelse på forhånd, av at noe ikke stemte mellom oss. Klarte aldri sette fingeren på det. Men vel, det viste seg jo å stemme.

Men denne gangen er det ikke en rar magefølelse der. Så jeg vet ikke hva jeg skal tenke! Jeg bare lengter sånn etter å møte han at jeg tror hjertet mitt kommer til å brenne opp.

Ts

Skrevet

Så, han har falt hodestups for deg før du har møtt han og sitter og finner fellestrekk mellom dere for å skape connection og bonde. Du skriver:

"Han har falt heeeelt hodestups pladask for meg og sier han aldri har følt seg slik i hele sitt liv. Han er superforelska mens jeg prøver å holde igjen."

"Vi har masse felles verdier, interesser, humor, samme syn på fremtiden, kommer fra nesten like bakgrunner. Vi er begge veldig intense/lidenskapelige i vårt følelsesliv. Og like eksentriske. Vi kjennes veldig like ut." 

Videre skriver du at du har lavere selvbilde enn han. (dette vet han og det er derfor du ble valgt) 

Dere snakker om svært dype og personlige ting. (han fisker informasjon om dine sårbarheter, samtidig som du gjør deg mer sårbar ved å utlevere dette. ) 

Masse røde flagg her. Klassisk narcissist.

• Nyttig 3
Skrevet
tøydokka skrev (2 minutter siden):

Så, han har falt hodestups for deg før du har møtt han og sitter og finner fellestrekk mellom dere for å skape connection og bonde. Du skriver:

"Han har falt heeeelt hodestups pladask for meg og sier han aldri har følt seg slik i hele sitt liv. Han er superforelska mens jeg prøver å holde igjen."

"Vi har masse felles verdier, interesser, humor, samme syn på fremtiden, kommer fra nesten like bakgrunner. Vi er begge veldig intense/lidenskapelige i vårt følelsesliv. Og like eksentriske. Vi kjennes veldig like ut." 

Videre skriver du at du har lavere selvbilde enn han. (dette vet han og det er derfor du ble valgt) 

Dere snakker om svært dype og personlige ting. (han fisker informasjon om dine sårbarheter, samtidig som du gjør deg mer sårbar ved å utlevere dette. ) 

Jepp.... Når jeg opplevde det samme endte jeg med en psykopat som utsatte meg for kjærlighetssvindel og partnervold. Men han var ridder på den hvite hest trodde jeg.. Forresten kan jeg anbefale NRK dokumentaren som heter nettopp det. Der ser man hvordan det er de farligste mennene som holder på sånn så det er virkelig verdt å ha i bakhodet. Det som virker for godt til å være sant er nettopp det for godt til å være sant, uekte.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jepp.... Når jeg opplevde det samme endte jeg med en psykopat som utsatte meg for kjærlighetssvindel og partnervold. Men han var ridder på den hvite hest trodde jeg.. Forresten kan jeg anbefale NRK dokumentaren som heter nettopp det. Der ser man hvordan det er de farligste mennene som holder på sånn så det er virkelig verdt å ha i bakhodet. Det som virker for godt til å være sant er nettopp det for godt til å være sant, uekte.

Den dokumentaren vil jeg se. Jeg har også erfart det samme med en mann som høres kliss lik ut som TS sin flamme. Samme opplegget med lange telefonsamtaler til langt på natt, følelse av å ha enormt mange felles verdier og enigheten, han var flink å ordlegge seg, veldig tilsynelatende oppegående og omsorgsfull. Gav meg et tonn med oppmerksomhet så jeg følte meg virkelig beundret og elsket. Etter flere måneder med online-chat og facetime-samtaler reiste jeg hjem til han. Det var skikkelig møkkete i huset hans, absolutt ikke sånn han hadde fremstilt at han bodde. Jeg reagerte på dyrehold et hans. Han hadde en hund som var skikkelig uoppdragen og en katt som visstnok var en villkatt som hadde forvillet seg inn i kjelleren hans. Så han hadde begynt å gi den mat og vann. Men aldri tatt den til veterinær og den var så redd for folk at han aldri hadde klappet den. En dør var slått inn til et av rommene, og det var bare tapet over med gaffateip 😳 Så pratet han mye om en vond oppvekst med omsorgssvikt og flere ekser som han fortalte hadde utsatt han for psykisk mishandling.

Jeg fortsatte å ha kontakt med han og han besøkte meg noen ganger. Men kjente liksom på den følelsen at noe bare var helt off med fyren. Etterhvert fant jeg ut at han løy om at han hadde jobb, fant ut at han ikke jobbet der han sa. Og han jobbet heller ingen andre steder. Men hadde alltid mye kontanter overalt, på seg og hjemme. Mistenkte at han solgte stoff, jeg spurte, men det innrømmet han ikke. Han sa i begynnelsen at han ikke hadde barn, men fant ut at han hadde 2. Men han hadde ikke kontakt med de, ikke omsorg, så da tenkte han at det ikke var løgn å si at han ikke hadde barn. Og grunnen til at han ikke hadde kontakt med barna var fordi eksen var psykopat og hadde ødelagt for han ved å lyge til barnevernet om han. 

Jeg vet ikke hva som ville skjedd i fortsettelsen om jeg hadde gått videre. Men jeg brøt med han før jeg fikk erfare det. 

Skrevet
tøydokka skrev (5 timer siden):

Jeg er akkurat som typen TS snakker med, og har også fått følelser for noen mens forholdet fortsatt var på nett. Og det gikk veldig fint da vi møttes for første gang for flere år siden og fortsatt er sammen. Og jeg er ikke narcissist. De har snakket siden sommeren, man blir dypere kjent over nett egentlig - men det er klart mange faktorer som spiller inn når man faktisk møtes. Det er virkelig ikke nødvendig å dra frem narcissist kortet, men man vet såklart aldri og man bør alltid ha øyne åpne!

Skrevet

Ts her. Til alle som advarer mot at han kan være en dårlig mann/narcissist/psykopat osv: takk for advarselen. Man bør vel alltid være litt på vakt, men samtidig: alle de tingene jeg har nevnt er jo også tegn på sunn kjærlighet, det er dere vel enige i også? Å snakke om dype, personlige ting, det gjør man også i et sunt og nært forhold. Å vise hverandre masse kjærlighet, og snakke sammen hele natta, det gjør man også i et sunt forhold. Jeg skal være obs, men samtidig tenker jeg at hvis jeg er for redd og for tilbaketrukket så kan jeg gå glipp av noe bra.

Det var forøvrig jeg som tok opp de personlige tingene først, ikke han. 

Jeg har også gjort min share av dybde-snoking (fordi jeg er så innmari skeptisk av natur er jeg god på dette) og alt han har fortalt meg stemmer. Ingenting virker rart.

Han snakker bare fint om sine ekser. Hans siste eks, surprise surprise, jobbet t.o.m i politiet.

Jeg tror derfor det er veldig liten sjangse for at han er en fæl fyr. Ja, han sier så mange fine ting til meg. Men til tross for mitt lave selvbilde så har jeg aldri hatt behov for den type oppmerksomhet som "lovebombing" er. Det er mannen jeg liker. Hans syn på verden, hans humor, måten han tenker på, er på.

HVIS noe skulle gå galt her, så er det fordi han ikke har noe erfaring med nett dating, og kanskje ikke er like var på den bobla man skaper seg i det digitale universet, og hvor mye ens egen gode fantasi kan forme et annet menneske om til noe annet enn det de er. (??) Jeg vet ikke jeg. Men det hadde vært fint å høre flere historier omkring dette. Det er vel sikkert folk her inne som har møtt normale menn også. 😉

Ts

Skrevet
BellaMargitha skrev (4 timer siden):

Jeg er akkurat som typen TS snakker med, og har også fått følelser for noen mens forholdet fortsatt var på nett. Og det gikk veldig fint da vi møttes for første gang for flere år siden og fortsatt er sammen. Og jeg er ikke narcissist. De har snakket siden sommeren, man blir dypere kjent over nett egentlig - men det er klart mange faktorer som spiller inn når man faktisk møtes. Det er virkelig ikke nødvendig å dra frem narcissist kortet, men man vet såklart aldri og man bør alltid ha øyne åpne!

Hvordan var det da dere møttes? Har du lyst å fortelle mer? Var det veldig annerledes å møtes på ordentlig enn på nett? :)

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

HVIS noe skulle gå galt her, så er det fordi han ikke har noe erfaring med nett dating, og kanskje ikke er like var på den bobla man skaper seg i det digitale universet, og hvor mye ens egen gode fantasi kan forme et annet menneske om til noe annet enn det de er. (??) Jeg vet ikke jeg. Men det hadde vært fint å høre flere historier omkring dette. Det er vel sikkert folk her inne som har møtt normale menn også. 😉

Jeg har møtt normale menn via nettdating.

Altså, dere videochatter, snakker på telefonen og har en god tone.

Mye kan gå galt, mennesker har en kroppskjemi og det kan være så enkelt som at du ikke liker hvordan han lukter. Man må nesten møtes for å finne det ut.

Men du vet vel mye om ham? Jobb etc etc. 

Du må nesten bare møte ham. Ønsker deg masse lykke til og krysser fingrene for at det klaffer mellom dere ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...