Gå til innhold

Noen med diagnostisert autisme her? Barndom

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan var barnedommen deres? Hvordan påvirket autismen livet og funksjonsevnen deres? 

Anonymkode: 5d65d...b1f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var stresset og ubekvem. Klossete i gymtimene og var således ikke med på organisert idrett. Jeg var stille og sjenert, men hadde gode vennskap. Jeg ble ikke mobbet. Jeg slet med å forstå verden rundt meg. Følte det som at jeg ikke hadde fått bruksanvisningen 😅 Jeg var naiv, men det gikk heldigvis bra. Var utslitt etter skoletid. Men fikk slappe fullstendig av, så jeg klarte meg. De største utfordringene kom da jeg startet i arbeidslivet. Hjemme hadde jeg ingen krav eller forventninger til meg. 

Anonymkode: b2310...cb5

Skrevet

Flere som vil fortelle? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 7.11.2022 den 12.46):

Jeg var stresset og ubekvem. Klossete i gymtimene og var således ikke med på organisert idrett. Jeg var stille og sjenert, men hadde gode vennskap. Jeg ble ikke mobbet. Jeg slet med å forstå verden rundt meg. Følte det som at jeg ikke hadde fått bruksanvisningen 😅 Jeg var naiv, men det gikk heldigvis bra. Var utslitt etter skoletid. Men fikk slappe fullstendig av, så jeg klarte meg. De største utfordringene kom da jeg startet i arbeidslivet. Hjemme hadde jeg ingen krav eller forventninger til meg. 

Skulle nesten tro at du beskrev meg. Fikk dog diagnosen Asperger i voksen alder.

Anonymkode: 21074...f6c

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Skulle nesten tro at du beskrev meg. Fikk dog diagnosen Asperger i voksen alder.

Hva menes med klossete i gymmen? Hvordan er du da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Hva menes med klossete i gymmen? Hvordan er du da? 

Jeg har en treg motorikk, og jeg klarte ikke å følge direksjonene (det ble for mange inntrykk for meg.)

Jeg var også stiv av skrekk og redd for å utfolde meg og ta plass.

Skrevet

Lekte dere med de andre barna i barnehagen? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Lekte dere med de andre barna i barnehagen? 

Nei ble tatt ut delvis fordi jeg ikke brydde meg så mye om de andre barna, ville heller snakke med de ansatte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...