Gå til innhold

Eksotisk ferie med barn - hvor?

Juleeees

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg var på mange spennende reiser som barn selv og nå begynner vår egen økonomi endelig å bli god nok og ungene store nok til at vi kan dra på skikkelig eventyr. Planlegger å dra på første "langtur" 2024. 

Har tenkt på følgende reiser;

*Roadtrip på østkysten av USA, start i NY og slutt i Florida

*Safari i Kenya med badeferie på Kenyakysten

*rundreise i Costa Rica

Hva ville dere valgt først og hvorfor? Noen som har erfaring med en av turene eller har andre spennende forslag? Prismessig er det like forbaska dyrt alt sammen (130.000 NOK ++). Ungene er 6, 8 og 11 i 2024. 

På forhånd takk for innspill! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Av de tre ville jeg valgt Costa Rica.

Har aldri skjønt atraksjonen med USA. Vært der en del men synes det er kjedelig og pregløst.

Kenyakysten er langt fra trygg om dagen, der må det så mye sikkerhetsopplegg til at jeg ikke hadde ansett det som ferie. 

Vurdert Australia/ New Zealand? 

Anonymkode: 43e93...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler Emiratene. Har vært der flere ganger selv og landet er helt fantastisk. Lei bil og reis rundt. Utrolig spennende å oppleve de avsidesliggende stedene hvor turister ikke oppholder seg annet enn på gjennomreise.

Innbyggerne er utrolig gjestfrie og hjelpsomme om du kjører deg bort. Vi skulle ett sted og valgte å spørre om hjelp i en butikk. Da var det en kunde der som skulle vise oss hvor vi skulle. Han kjørte foran oss i 30-40 min og da så vi skilter videre dit vi skulle.

Anonymkode: 01058...b0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juleeees skrev (På 6.11.2022 den 12.54):

Hei! 

Jeg var på mange spennende reiser som barn selv og nå begynner vår egen økonomi endelig å bli god nok og ungene store nok til at vi kan dra på skikkelig eventyr. Planlegger å dra på første "langtur" 2024. 

Har tenkt på følgende reiser;

*Roadtrip på østkysten av USA, start i NY og slutt i Florida

*Safari i Kenya med badeferie på Kenyakysten

*rundreise i Costa Rica

Hva ville dere valgt først og hvorfor? Noen som har erfaring med en av turene eller har andre spennende forslag? Prismessig er det like forbaska dyrt alt sammen (130.000 NOK ++). Ungene er 6, 8 og 11 i 2024. 

På forhånd takk for innspill! 

Maldivene

japan

cruise i karibien 

kun Miami eller Orlando med temaparker +cruise i karibien. 

Anonymkode: a1b47...2fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en roadtrip på vestkysten av USA for noen år siden. Barna var riktignok eldre enn dine, men jeg det er en fin tur for alle. Jeg startet i San Fransisco og reiste til San Diego. Helt fantastisk flott.

Når det er sagt så synes jeg alle forslagene dine ser flotte ut! :)

Anonymkode: 2b6bc...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har gjort alle tre. Og alt er spesielt, på sin måte. 

Vil mulig si barna er litt for unge for den type ferie, særlig yngstemann. 

Har også gjort Japan, som foreslått over, også her føler jeg barna er litt for unge.

Av det som er nevnt støtter jeg virkelig en annen variant av roadtrip USA, som inkluderer en park. Cruise er også veldig ok med barn. Man har en base, blir fraktet rundt, og er mange artige attraksjoner underveis. Normalt er man fire dager i land, to dager om bord. 

Anonymkode: 0b49d...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Costa Rica uten tvil!

Vi drømmer oss fremdeles tilbake dit, snart 5 år etter turen vår. Var borte en måned og rakk med det meste i landet, til og med en tur til Nicaragua. Men vil tilbake og se mer, dette er det vakreste landet vi har vært i!!  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forslaget om Costa Rica. Har også veldig lyst tilbake dit. Det er verdt å få med seg tåkeskogen i Monteverde, vulkanen Arenal, nasjonalparken Manuel Antonio og båttur gjennom jungelen til Tortuguero. 

Anonymkode: 199a2...bb8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...