L@dy Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Fikk dette programmet med når jeg kjøpte pc via Dell, og jeg må nok innrømme at jeg nok ER tjukk i hodet, fordi jeg får det ikke til!!! Jajajaj...må innrømme at jeg blir en smule utålmodig, og da er det ikke helt rom for å lese engelske bruksanvisninger, eller sende en engelsk mail til support... Vel... hensikten er jo å lagre bilder som er tatt med mitt fantastisk digital kamera ( ironi), så jeg har klart en tom Cd. Har masser av bilder på pc, på mine dokumenter i mappa bilder. Så langt er alt greitt.... Jeg åpner programmet og går på valget Copy "Burn Images to disk". Ja, det skal jeg jo, så jeg går videre... "Select an image by clicking the Browse button"... Velger som sagt mappen bilder....Og her går det IKKE så bra lenger.... GGGGRRRR og... !!!! Når jeg åpner opp mappen så får jeg kun frem "eksempelbilder", altså det som har vært der fra før. Hadde jeg nå kunnet velge forskjellige fil typer, så hadde det vært greitt. Men det kan jeg ikke...På filtype står det All Images (*.gi;*.iso,*.udi)..... HÆÆÆ?!?!?! Og der datt jo jeg UTTT! ÆSJ! Jeg ringte til Dell og snakket med en hyggelig mann altså, men han kjente ikke til dette programmet. Jeg fant ut jeg skulle leite etter support nr til Sonic men, det finner jeg jo heller ikke. Dvs, finner ett nr til statene, og der har jeg nå IKKE tenkt å ringe! ÆSJ!!! Trodde dette skullle være så enkelt!!! Noen som vet om Sonic har en nordisk web side hvor jeg kan finne ett support nr?
Gjest Spacegirl Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Jeg kjenner ikke til dette programmet, men valget "burn images to disk" er feil. Når det velger dette alternativet har det ingenting med vanlige bilder å gjøre, dette valget brukes når du vil lage en eksakt kopi av en cd/dvd som du har liggende på pc'en (f.eks en .iso-fil). Er det mulig å velge noe som heter "burn data cd" eller lignende? Det er iallefall det det heter i Nero, og dette er det riktige valget når du skal brenne ut bilder på cd.
L@dy Skrevet 6. desember 2005 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2005 Hei! takk for hjelpen! Fant ikke noe som het "burn data cd". Har en meny som heter Data og som har en undermeny som heter: Direct-to-Disc, og der står det bl.a: "The Direct-to-Disc project lets you easily copy files to a CD or DVD disc by simply dragging the files onto the project window. Direct-to-Disc uses Sonic's popular Drive Letter Access (DLA) software. " Aner ikke om det er riktig, men jeg fikk riktignok lagt inn ett bilde på Cd`en. Kanskje jeg skal atter en gang ringe Dell...Må vel være noen der som har LITT peiling.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå