Gå til innhold

Hund forstoppelse

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Leste om det, men nå tenkte jeg på kjerringråd fram til apoteket åpner i morgen.

Anonymkode: 697e4...d98

Lactulose er olje på flaske fra apoteket. Du kan like gjerne bruke olivenolje. Det er ingenting i oljen fra apoteket som tilsier at den gjør noe annet hokus-pokus med forstoppelsen. Begge deler er olje som mykgjør avføringen så den er lettere for hunden å få ut. 

Jeg har prøvd begge deler på hunden. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Lactulose er olje på flaske fra apoteket. Du kan like gjerne bruke olivenolje. Det er ingenting i oljen fra apoteket som tilsier at den gjør noe annet hokus-pokus med forstoppelsen. Begge deler er olje som mykgjør avføringen så den er lettere for hunden å få ut. 

Jeg har prøvd begge deler på hunden. 

Nei, Lactulose er ikke det samme som matolje.

Anonymkode: b1850...f6a

• Hjerte 1
Skrevet
Million skrev (2 minutter siden):

Lactulose er olje på flaske fra apoteket.

Laktulose er et ikke-absorberbart sukker som brukes i behandlingen av forstoppelse og hepatisk encefalopati. 

-

Ikke det samme som matolje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, Lactulose er ikke det samme som matolje.

Det sa jeg ikke heller. Jeg sa det var olje. Lactulose lukter litt "fett", mens matolje lukter som noe spiselig. Og ikke funket Lactulose noe annerledes eller bedre enn olivenolje. Jeg har en hund som har hatt forstoppelse utrolig mange ganger på sine eldre dager, og jeg har prøvd begge deler.

Skrevet
Million skrev (9 minutter siden):

Det sa jeg ikke heller. Jeg sa det var olje. Lactulose lukter litt "fett", mens matolje lukter som noe spiselig. Og ikke funket Lactulose noe annerledes eller bedre enn olivenolje. Jeg har en hund som har hatt forstoppelse utrolig mange ganger på sine eldre dager, og jeg har prøvd begge deler.

Matolje inneholder kalorier og man skal ikke gi matolje på regelmessig basis. I nøden er det selvsagt ikke noe problem å prøve.

Uansett, du svarte at det var akkurat det samme som Lactulose, noe det helt klart ikke er. Så kanskje tenke deg litt om før du er så bastant?

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Matolje inneholder kalorier og man skal ikke gi matolje på regelmessig basis. I nøden er det selvsagt ikke noe problem å prøve.

Uansett, du svarte at det var akkurat det samme som Lactulose, noe det helt klart ikke er. Så kanskje tenke deg litt om før du er så bastant?

TS her. Hun skrev vel bare at begge deler er olje, ikke at Lactulose er det samme som matolje… Jeg oppfattet det ikke slik ihvertfall. Unødvendig kommentar synes jeg… 

Ellers så kan det se ut som om matolje kan hatt litt effekt. Hunden fikk gjort fra seg litt på turen nå i kveld. Og spiste opp maten sin når vi kom hjem igjen. 👍

Anonymkode: 697e4...d98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...