Gå til innhold

Følelser borte etter utroskap, hva gjorde dere?

Friendss

Anbefalte innlegg

Han var utro mot meg og hadde ons på en fest. Kjempesårende for meg, og han angrer bittert, men vi prøver å fortsette. Nå i ettertid merker jeg at jeg ikke gjør like mye for han, prioriterer han mye mindre, gir han mindre oppmerksomhet, forteller han mindre om både hverdag, spennende ting, gossip og alt, planlegger mindre med han, ønsker å bruke mer tid med venner, savner han mindre osv. Er fortsatt utrolig glad i han, men føles ut som kjærligheten og omsorgen min for han begynner å bli borte. 

Er det noen andre som opplever det? Har noen tips for å få det tilbake igjen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde i mange år. Lurte vel både meg selv og han, for det ble aldri det samme. Ble slutt etter mange år da det ikke var noe kjærlighet igjen utenom vennskap og ett godt samarbeid. 

Har dere ikke barn sammen ville jeg vurdert å gjøre det slutt om kjærligheten har forsvunnet. Man må virkelig kjempe for hverandre etter noe slikt, begge to faktisk. 

Anonymkode: 58d12...9e2

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med han? Mister du følelser for en som har vert utro mot deg, så er det tilpass for han. 

Anonymkode: d600d...b29

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i det minste et tegn på at du har selvrespekten i orden når følelsene dine avtar etter et svik. Følelsene dine tillater deg ikke å like en som gjør slik, du har rett og slett mistet respektene for ham og med det følger naturligvis lysten og kjærligheten. Hvis dere vil dette må dere jobbe med dette sammen og fra din side handler det om å gjenopprette den respekten du hadde for ham før han var utro. Det er helt nødvendig hvis dere skal fortsette å være sammen. Går dere i terapi?

Anonymkode: a5a06...af5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedd med meg og, bor fortsatt sammen men merker selv at romantiske følelser er borte. Og jeg har prøvd alt, men har kommet til et punkt etter noen år- at grunnen til at alt er vekk er enkelt. Stoler ikke på han. Tviler på alt. Ser på han annerledes. Den personen som skulle sette meg øverst satte meg til siden for et ligg med en fremmed person og det såret meg noe så grusomt. 

men for meg så har det gått så lang tid at jeg merka at jeg distanserte meg mer og mer, som du beskrev du gjorde. 

så et råd: føl deg litt frem, kan du se for deg et liv med han? Til du er en gammel dame? Vil du stole på han når han er på fest? Får du vondt i magen av at han får snap eller IG pling? Hvis alt det gjør at du skaper uro inni deg hver dag- så gjør det jeg skulle ha gjort for lengst- avslutt. For det blir aldri bedre, dessverre. 
Da må begge legge en innsats å redde det, samt HAN må vise mye mer og gjøre mer innsats og det kan ta flere år. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner igjen dette. Tror «oss» ble ødelagt da han var utro, er som om det er en sperre en plass. 

Anonymkode: 0dda4...231

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg gikk det aldri, selv om jeg narret meg selv til å tro det. Han prøvde virkelig og var sjeleglad for at jeg ville gi han en ny sjanse. Men jeg klarte aldri legge fra meg tankene om at kjønnsorganet hans hadde vært inni en annen dame, at de hadde vært nakne sammen og hatt noe sammen som jeg ikke visste noe om. Jeg gjorde det slutt ca halvåret etter utroskapen. Han ble knust men om noe håper jeg han aldri gjør det mot noen igjen. 

Anonymkode: 48c65...ae4

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

For meg gikk det aldri, selv om jeg narret meg selv til å tro det. Han prøvde virkelig og var sjeleglad for at jeg ville gi han en ny sjanse. Men jeg klarte aldri legge fra meg tankene om at kjønnsorganet hans hadde vært inni en annen dame, at de hadde vært nakne sammen og hatt noe sammen som jeg ikke visste noe om. Jeg gjorde det slutt ca halvåret etter utroskapen. Han ble knust men om noe håper jeg han aldri gjør det mot noen igjen. 

Anonymkode: 48c65...ae4

Føler med deg fordi jeg tenker akkurat det sammesa

Etter utroskapen la kjæresten seg paddeflatt og har blitt et frimerke som henger på meg konstant.

Nå vil han kjøpe hus, trene sammen med meg, jobbe på samme sted, være med meg når jeg skal møte venner osv og jeg holder på på bli kvelt.

Har null privatliv.

Han sier at detter slutt hvis jeg går fra han, med jeg ønsker å være særboer for å finne ut om forholdet er liv laga og få muligheten til å prosessere det som har skjedd.

Anonymkode: d59c0...18b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er i det minste et tegn på at du har selvrespekten i orden når følelsene dine avtar etter et svik. Følelsene dine tillater deg ikke å like en som gjør slik, du har rett og slett mistet respektene for ham og med det følger naturligvis lysten og kjærligheten. Hvis dere vil dette må dere jobbe med dette sammen og fra din side handler det om å gjenopprette den respekten du hadde for ham før han var utro. Det er helt nødvendig hvis dere skal fortsette å være sammen. Går dere i terapi?

Anonymkode: a5a06...af5

Veldig godt skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kjenner igjen dette. Tror «oss» ble ødelagt da han var utro, er som om det er en sperre en plass. 

Anonymkode: 0dda4...231

Akkurat, det er noe ureparerbart som knuses når man begår et sånt svik.

Anonymkode: 93779...1c6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følelsene kommer ikke tilbake og ikke tilliten heller. Der er bare avhengigheten som binder deg til ham nå. Klipp navlestrengen og dump han

Anonymkode: f4458...2ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du egt gi han en sjanse til for? En sjanse for å se om han er utro igjen? Og hvis han er utro igjen, så da gjør du det slutt? 

Ikke gi han en sjanse! Han valgte dette selv… 

Jeg mener ikke å virke hard nå for jeg skjønner dette er kjempe vondt for deg❤️ 

Men følelsene og tilliten vil ikke finnes lenger. Du vil alltid ha det gnaget inne i deg at han har vært utro

Anonymkode: de41d...3dd

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står i samme situasjon TS :(

Det er helt grusomt, eneste forskjellen her (verre), er at min mann ikke vedstår seg utroskapet enda jeg vet.

Han er langt fra et klistremerke og han sier han vil være med meg - men jeg merker omtrent nada til det.

Føler meg så sveket, så lite verdt og så rådvill. Fornuften vet hva jeg burde gjøre, men hjertet klarer ikke. Vi har 4 små barn og et helt liv sammen :(

Anonymkode: 9463a...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt normalt. Jeg mistet alt av følelser for eksen da jeg fant ut at han hadde vært utro. Vi hadde det egentlig kjempefint sammen, felles interesser, like på så mange områder ++ Jeg trodde virkelig vi skulle være sammen resten av livet. Men jeg klarte aldri å se på ham på samme måte igjen, og nå i ettertid bare avskyr jeg hele fyren. Det sviket overskygget alt, jeg kunne aldri klart å tilgi eller glemme.

Jeg unner deg virkelig en frisk ny start med en pålitelig mann – dette her kommer bare til å bli verre. Gjort kan aldri bli ugjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han satte forholdet deres på spill. Han valgte å gjøre noe som han kunne miste deg for alltid for. Hva var det han MÅTTE gjøre som han ville ofte forholdet for? Hva var det som var VIKTIGERE enn forholdet deres siden han valgte å ta den sjansen? Klarte han ikke å la være fordi denne kvinnen betydde mye for han? Mer enn deg? Nei. Forholdet deres for han var mindre verdt enn et random ligg med ei på byn. Fylla har skylda? Vel, hvis en drikker seg så full at man ikke har kontroll på seg selv, så har han vel oppdaget før nå at han ikke har kontroll på drikkingen sin, slik at han kan ta det valget FØR han begynner å drikke. Eller lar VÆRE å drikke om han ikke vil risikere å miste deg pga at han har et alkoholproblem. Hvis han IKKE har et alkoholproblem, så kan han heller ikke skylde på det. Da gjorde han det fordi han hadde lyst, og ikke brydde seg om å miste deg. Han elsker deg ikke. Ikke rart at du slutter å elske han når du vet innerst inne at du ikke betyr mer enn et ONS.

Anonymkode: 3140d...0bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsettelse

Jeg tilga utroskap. Trodde på at han elsket meg. Så skjedde det igjen noen år senere..... Da forlot han meg for henne. Ellers hadde jeg kanskje aldri fått visst det (hun røpte seg). Jeg skal aldri tilgi slikt igjen. Han som vil beholde meg, får klare å holde buksene på plass. Såpass er jeg verdt!

Anonymkode: 3140d...0bb

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...