smilepia Skrevet 6. desember 2005 #1 Skrevet 6. desember 2005 Hei Jeg bare lurer litt... har dere med dere helsekortet for gravide overalt hvor dere går? Eller er det bare med når dere skal til lege/jordmor/sykehus og sannt? :klø:
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #2 Skrevet 6. desember 2005 Hei. Har det bare med på kontroller ja. Det har jeg gjort alle tre gangene jeg har gått gravid ihertfall.
Puselure Skrevet 6. desember 2005 #3 Skrevet 6. desember 2005 Jeg har det bare med til jordmor/lege. Jeg har enda noen uker til termin, men når det nærmer seg så tror jeg ikke jeg vil være så mye på farten, men de få gangene jeg er det så tror jeg jeg legger det i veska for sikkerhets skyld 2-3 uker før terminen eller noe sånt... Da skal jeg også ha pakket sakene til føden, men jeg tror jeg lar det stå hjemme.
Fibonacci Skrevet 6. desember 2005 #4 Skrevet 6. desember 2005 Jeg hadde det med meg overalt, det lå alltid i en lomme i veska, litt greit for da slapp jeg å lete etter det hver gang jeg skulle til lege/jordmor...
Coria Skrevet 6. desember 2005 #5 Skrevet 6. desember 2005 Du trenger ikke å gå rundt med det annet enn kanskje rett før termin. Man har jo gjerne god tid selv når man merker at fødselen starter. Det eneste er vel hvis man skal bort over litt tid. Men som en annen innlegger skriver, så tar man jo gjerne ikke de store utflyktene på slutten.
Chiquita Skrevet 6. desember 2005 #6 Skrevet 6. desember 2005 Du trenger ikke å gå rundt med det annet enn kanskje rett før termin. Man har jo gjerne god tid selv når man merker at fødselen starter. Det eneste er vel hvis man skal bort over litt tid. Men som en annen innlegger skriver, så tar man jo gjerne ikke de store utflyktene på slutten. ← Det er vel minst like viktig å ha med helsekortet tidlig i svangerskapet mens det enda ikke er helt tydelig at du er gravid. Tenk om noe skulle skje deg (eks alvorlig trafikkulykke), og de ser på deg som "halvfeit" og behandler deg deretter, mens du jo i realiteten er gravid og bør ha annen behandling. Jeg har av denne grunn alltid helsekortet i veska mi (de eneste gangene jeg har veske er når jeg er gravid)
Smørblomsten Skrevet 7. desember 2005 #7 Skrevet 7. desember 2005 Det er vel minst like viktig å ha med helsekortet tidlig i svangerskapet mens det enda ikke er helt tydelig at du er gravid. Tenk om noe skulle skje deg (eks alvorlig trafikkulykke), og de ser på deg som "halvfeit" og behandler deg deretter, mens du jo i realiteten er gravid og bør ha annen behandling. Jeg har av denne grunn alltid helsekortet i veska mi (de eneste gangene jeg har veske er når jeg er gravid) ← Helt enig
nissejenta2 Skrevet 11. desember 2005 #8 Skrevet 11. desember 2005 har det liggende i veska hele tiden....tar jo ikke så stor plass likavel.. betre å ha det med en gang for mykje enn en gang for lite!?!
monja Skrevet 12. desember 2005 #9 Skrevet 12. desember 2005 Det er vel minst like viktig å ha med helsekortet tidlig i svangerskapet mens det enda ikke er helt tydelig at du er gravid. Tenk om noe skulle skje deg (eks alvorlig trafikkulykke), og de ser på deg som "halvfeit" og behandler deg deretter, mens du jo i realiteten er gravid og bør ha annen behandling. Jeg har av denne grunn alltid helsekortet i veska mi (de eneste gangene jeg har veske er når jeg er gravid) ← Akkurat derfor hadde jeg det med meg overalt.
smilepia Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2005 Takk for svar og synspunkter jenter. Jeg har begynnt å ha det fast i vesken min, men gidder ikke ta det med dersom jeg bare er ute å spaserer en kveldstur
-TeddyToria- Skrevet 13. desember 2005 #11 Skrevet 13. desember 2005 Jeg har det med meg overalt - det fikk jeg beskjed om av legen når jeg var til første kontroll og fikk helsekortet. Det var "lov" sa han, slik at dersom det skjer noe, så kan alle finne ut at du er gravid, hvor langt osv. Jeg har det brettet i tre jeg, i lommeboken min - det gjorde ingenting sa legen, bare jeg hadde det med meg!
Gjest Wasabi Skrevet 15. desember 2005 #12 Skrevet 15. desember 2005 Gurimalla, dette har jeg overhodet ikke tenkt på. Syns det virker litt hysterisk jeg!! Men for all del.. Har begynt å vurdere å kjøpe gravid-belte til bilen så jeg kommer vel dithen snart at jeg drar rundt på helsekortet også..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå