AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Det er nå noen måneder siden min tredje fødsel og jeg har fått munntørrhet, tørre øyne og er tørr i nesen. Alt dette svir mye. Jeg lurer på om noen har opplevd lignende og om dere vet yva det kan være? Kan det være så enkelt som at jeg har lavt nivå av østrogen? De blodprøvene jeg har tatt så langt viser kun jernmangel og jeg behandles for dette. Anonymkode: 2eb33...f9b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Be om utvidet blodprøve. Revmatisk, autoimmun. Jeg har sjøgrens syndrom og har misstanke om at det var siste fødsel som aktiviserte sykdommen. At en er tørr nedentil er ganske vanlig etter å ha fått barn og ved amming. Men at både øyne og munn i tillegg er tørt er da ikke så vanlig? Anonymkode: 36b4c...bdd 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Så slitsomt det høres ut! Ammer du? Jeg opplevde tørre slimhinner både her og der i månedene etter fødsel, og det hang for min del antakelig sammen med amminga. Opplevde at det bedret seg etter 6-7 måneder når lille spiste litt fast føde. 🙂 Anonymkode: 10a01...dd7 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Jeg har bare ammet ørlite gran og sist jeg ammet var for en uke siden. Hadde håpet det skulle hjelpe noe, men så langt ingen endring. Etter første fødsel var jeg ekstremt tørr nedentil, men ikke i hoderegionen. Nå er det nesten helt motsatt. Det er veldig ubehagelig og det tar en del energi å bekymre seg slik. Har fått masse treff på google på sjøgrens syndrom når jeg googler symptomene, men det vil jeg naturligvis ikke ha😔. Så jeg har et håp om en mer uskyldig og forbigående forklaring. Anonymkode: 2eb33...f9b
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Noen andre som har kloke tanker, tips eller råd? Anonymkode: 2eb33...f9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå