AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Har tenkt på digital markedsføring, og tenkte i hovedsak å gå skole pga lærevansker, men har ikke sjangs pga levering og henting i bhg, er ikke parkering ved skolen og det er dyrt og betale. Tar 1,5t med buss, så da er eneste muligheten nettstudie. har dårlig erfaring med det fra tidligere, men da hadde jeg ikke interressen. Lærer man like mye på nettstudie som ved skole? Anonymkode: 55548...dfb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Det er litt vanskeligere, og mye mer ansvar ligger på deg, men hvis du klarer å delta i digitale diskusjoner og virkelig jobber med å finne ut hva du lurer på og spør om det (helt konkret, ikke bare si at jeg ikke skjønner dette, men jeg skjønner dette og dette, men jeg skjønner ikke hvordan dette fører til dette, kan du forklare), så kan det fungere godt nok for mange. Det er viktig å bruke eget språk (ikke bare tenke) for å lære. Anonymkode: 30b8d...ae7
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Har tenkt på digital markedsføring, og tenkte i hovedsak å gå skole pga lærevansker, men har ikke sjangs pga levering og henting i bhg, er ikke parkering ved skolen og det er dyrt og betale. Tar 1,5t med buss, så da er eneste muligheten nettstudie. har dårlig erfaring med det fra tidligere, men da hadde jeg ikke interressen. Lærer man like mye på nettstudie som ved skole? Anonymkode: 55548...dfb Din motivasjon og din innsats avgjør hvor mye du lærer. Anonymkode: fed94...73b 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Det er litt vanskeligere, og mye mer ansvar ligger på deg, men hvis du klarer å delta i digitale diskusjoner og virkelig jobber med å finne ut hva du lurer på og spør om det (helt konkret, ikke bare si at jeg ikke skjønner dette, men jeg skjønner dette og dette, men jeg skjønner ikke hvordan dette fører til dette, kan du forklare), så kan det fungere godt nok for mange. Det er viktig å bruke eget språk (ikke bare tenke) for å lære. Anonymkode: 30b8d...ae7 Takk for svar. Jeg får bare prøve og jobbe så godt jeg kan Anonymkode: 55548...dfb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Jeg synes det fungerte veldig bra, for tilbudet om personlig oppfølging og studieplaner var faktisk bedre. Det gjaldt bare å gjøre seg nytte av det og være disiplinert. Men pass på at du velger en skole og et studium som kvalifiserer deg til noe. Du får ikke jobb med et nettkurs i regnskap, for eksempel. Da må du gå på BI, som også har nettstudier. Anonymkode: 3b139...c33 1
Sykepleierinnen Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Jeg har god erfaring med nettstudier, og har kombinert det med full jobb og familie. MEN, jeg har studert 4 år på universitetet tidligere og er vant med selvstendig studie og tror det var en stor fordel. Det krever selvdisiplin og motivasjon men er et godt alternativ. 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg synes det fungerte veldig bra, for tilbudet om personlig oppfølging og studieplaner var faktisk bedre. Det gjaldt bare å gjøre seg nytte av det og være disiplinert. Men pass på at du velger en skole og et studium som kvalifiserer deg til noe. Du får ikke jobb med et nettkurs i regnskap, for eksempel. Da må du gå på BI, som også har nettstudier. Anonymkode: 3b139...c33 Så bra. Vet du om man kan få noe ekstra oppfølging eller noe når man har lærevansker? ja, jeg tenker digital markedsføring. Der er det meste selvlært har jeg lest men selvfølgelig må man ta utdanning/kurs for å lære. Ser mange har tatt bachelor men flere sier det er bortkastet. Så jeg prøver meg bare på nettstudie da og prøver å få erfaring via praksis. Skal omskolere meg, så håper dette vil gå. Anonymkode: 55548...dfb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #8 Skrevet 6. november 2022 Sykepleierinnen skrev (26 minutter siden): Jeg har god erfaring med nettstudier, og har kombinert det med full jobb og familie. MEN, jeg har studert 4 år på universitetet tidligere og er vant med selvstendig studie og tror det var en stor fordel. Det krever selvdisiplin og motivasjon men er et godt alternativ. Da er du flink! Virkelig. Jeg prøvde nettstudie når mine var små, men det var ganske tungt stoff og en annen retning så jeg klarte det ikke da. Prøvd 2 forskjellige, oppgavene var forsåvidt greie, det var lesingen og innlæringen jeg sleit med 😅 lærer bedre når folk forteller, men tenker det skal ordne seg med en praksisplass gjennom nav eller noe. Anonymkode: 55548...dfb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Jeg har gjort begge deler, og selv om nettstudier har mange fordeler, så er friheten et tohodet troll. Nettstudier krever mye mer selvdisiplin og sterkere motivasjon enn studier med fysisk oppmøte og forelesninger. Avstanden både til forelesere/fagansvarlige og medstudenter blir mye større med nettstudier. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde ikke klart de nettstudiene jeg har tatt hvis jeg ikke hadde hatt lang studieerfaring fra tradisjonelle studier fra før, og samtidig ganske mye arbeidserfaring innen noe som er relevant for det studiet jeg tok på nett. Anonymkode: 49b9e...20e 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Elsker nettstudier. Men det krever motivasjon, interesse og en stor porsjon selvdisiplin. Anonymkode: ba4fa...4b5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har gjort begge deler, og selv om nettstudier har mange fordeler, så er friheten et tohodet troll. Nettstudier krever mye mer selvdisiplin og sterkere motivasjon enn studier med fysisk oppmøte og forelesninger. Avstanden både til forelesere/fagansvarlige og medstudenter blir mye større med nettstudier. Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg hadde ikke klart de nettstudiene jeg har tatt hvis jeg ikke hadde hatt lang studieerfaring fra tradisjonelle studier fra før, og samtidig ganske mye arbeidserfaring innen noe som er relevant for det studiet jeg tok på nett. Anonymkode: 49b9e...20e Skjønner den, vil du fortelle hva du studerte? Anonymkode: 55548...dfb
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 Kommer jo an på hva slags person du er. Jeg personlig hatet å møte opp på skolen, så nettstudier var noe for meg. Anonymkode: 9e7bb...c4c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå