AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Starter om én mnd i ny jobb. Nåværende sjef hadde sagt (muntlig) at jeg kunne gå fra nåværende stilling om en måned. Nå sier hun plutselig at jeg må jobbe de 3 månedene fordi hun som skulle ta over for meg har blitt sykemeldt. Har dessverre ikke noe skriftlig (veldig dumt, har lært leksa). Er utrolig lei meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Den andre jobben trener noen asap, så det er uaktuelt å utsette oppstart 😞 Anonymkode: 02aeb...da2
PetterKanin Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Starter om én mnd i ny jobb. Nåværende sjef hadde sagt (muntlig) at jeg kunne gå fra nåværende stilling om en måned. Nå sier hun plutselig at jeg må jobbe de 3 månedene fordi hun som skulle ta over for meg har blitt sykemeldt. Har dessverre ikke noe skriftlig (veldig dumt, har lært leksa). Er utrolig lei meg og vet ikke hva jeg skal gjøre. Den andre jobben trener noen asap, så det er uaktuelt å utsette oppstart 😞 Anonymkode: 02aeb...da2 Da må du jo fantegå, med mindre du kan jobbe hos begge samtidig.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Du må forholde deg til det som står skriftlig i kontrakten du har med din nåværende jobb. Er det 3 mnd. Så må du gi beskjed til din nye jobb mm du kan jobbe på begge steder samtidig. Anonymkode: 133d2...386
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #4 Skrevet 6. november 2022 Om det står 3 mnd oppsigelse i din nåværende jobb må du forholde deg til det. Evnt kan du søke om ferie fra januar og resterende tid av oppsigelsen. Anonymkode: dc7df...8ff
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 Jeg hadde kontaktet leder skriftlig og sagt at du forholder deg til den muntlige avtalen av dato xx om oppsigelsestid på 1 måned, og sagt at avtalen er bindende. Og beklaget for at det medfører ulemper for arbeidsgiver. Er sjefen som har driti seg ut, ikke du. Muntlige avtaler er bindende. Anonymkode: 1e83f...7ce 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde kontaktet leder skriftlig og sagt at du forholder deg til den muntlige avtalen av dato xx om oppsigelsestid på 1 måned, og sagt at avtalen er bindende. Og beklaget for at det medfører ulemper for arbeidsgiver. Er sjefen som har driti seg ut, ikke du. Muntlige avtaler er bindende. Anonymkode: 1e83f...7ce Ja, dette er jeg enig i. Det vanskelige her er selvsagt om lederen ikke erkjenner at dere hadde en muntlig avtale. Om det kun er ord mot ord, så kan det være vanskelig å bevise. Men send denne meldingen. Anonymkode: 9b7d1...832 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 «Jeg informerer herved om at jeg forholder meg til vår muntlige avtale om fratreden XX.XX. Jeg beklager de ulemper dette medfører for X bedrift AS i forbindelse med sykdom hos den som skulle ta over mine arbeidsoppgaver, men da jeg har avtalt oppstart hos ny arbeidsgiver XX.XX har jeg ikke mulighet til å avvike fra muntlig avtalt fratredelsesdato. Med vennlig hilsen Meg.» Anonymkode: 02559...13a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå