origin Skrevet 6. november 2022 #1 Skrevet 6. november 2022 Er det bare meg eller er det noe i det? Sitter å ser på mitt eget liv og økonomi kontra de som bor i Oslo mens jeg selv bor i Trondheim. De i Oslo virker til å ha mer penger enn oss andre. Har jeg på en måte feila ved å bo i Trondheim? 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #2 Skrevet 6. november 2022 Seriøst?? Det er i Oslo det bor flest mennesker så da er det vel ikke så rart at det bor flere rike der enn i andre byer/ steder. Det er også veldig mange Oslo-folk med svært dårlig råd..... Anonymkode: d1bdc...773 12
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #3 Skrevet 6. november 2022 Jeg har helt motsatt inntrykk, for meg fremstår Oslo som en ghetto. Anonymkode: e0e92...051 8 1
origin Skrevet 6. november 2022 Forfatter #4 Skrevet 6. november 2022 40 minutter siden, AnonymBruker said: Seriøst?? Det er i Oslo det bor flest mennesker så da er det vel ikke så rart at det bor flere rike der enn i andre byer/ steder. Det er også veldig mange Oslo-folk med svært dårlig råd..... Anonymkode: d1bdc...773 Ja sant
Tomas77 Skrevet 6. november 2022 #5 Skrevet 6. november 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg har helt motsatt inntrykk, for meg fremstår Oslo som en ghetto. Anonymkode: e0e92...051 Oslo er begge ekstremer. Nær sagt alle landets rikeste bor her, børsen ligger her, "alle" hovekvarterene til store firmaer ligger her, en haug utdanningsinstitusjoner, department og administrasjonshovedkvarter ligger her slik at utdanningsnivået og medianinntekten er svært høy ift landsgjennomsnitt. Så er vi også landets største sentrum for innvandrere, spesielt 3de verden uten utdannelse og jobb. Det gjør at Groruddalsbydelene (Alna, Bjerke, Grorud og Stovner) samt Søndre Nordstrand er blant landets fattigste områder mens Vestre Aker, Ullern, Frogner, St Hanshaugen, Nordre Aker og Nordstrand er landets rikeste. Bydel Gamle Oslo har denne situasjonen i miniatyr. Den inneholder Sørenga og Barcode men også Tøyen og Grønland. 13 1
MyMichelle Skrevet 6. november 2022 #6 Skrevet 6. november 2022 Det har lenge vært veldig dyrt å bo i Oslo, så de som vil bo sentralt eller i fine eneboliger må ha bra inntekt. De jeg kjenner i Oslo er verken rike eller fattige. Bor i blokk og er fornøyde med det. 1
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #7 Skrevet 6. november 2022 De med høyest ambisjoner i livet flyttet til Oslo. Sånn er det bare. Derfor samler pengene seg der. Anonymkode: 323c3...0b6 8
Heydayotheinterweb Skrevet 6. november 2022 #9 Skrevet 6. november 2022 Fordi Oslo stjeler fra resten av landet? Hva hadde Oslo vært uten Vest og Nord-Norge? Ikke en dritt! Sorry, Oslo! 2 5
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #10 Skrevet 6. november 2022 Det er ikke sånn at man lykkes av å bo i Oslo, men de som lykkes flytter til Oslo Anonymkode: 684b1...b10 4 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #11 Skrevet 6. november 2022 origin skrev (16 timer siden): Er det bare meg eller er det noe i det? Sitter å ser på mitt eget liv og økonomi kontra de som bor i Oslo mens jeg selv bor i Trondheim. De i Oslo virker til å ha mer penger enn oss andre. Har jeg på en måte feila ved å bo i Trondheim? Fordi vi har flere muligheter Anonymkode: 78d8d...cf8 4
AnonymBruker Skrevet 6. november 2022 #12 Skrevet 6. november 2022 Fordi det naturlig nok er flest muligheter der Anonymkode: 759d0...cc4 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #13 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (På 6.11.2022 den 6.38): Jeg har helt motsatt inntrykk, for meg fremstår Oslo som en ghetto. Anonymkode: e0e92...051 Dette er sånn typisk kommentar når Oslo kommer opp. Noen må bare si noe stygt og klarer ikke å la være. Anonymkode: eef60...ccb 13
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #14 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er ikke sånn at man lykkes av å bo i Oslo, men de som lykkes flytter til Oslo Anonymkode: 684b1...b10 Hehe….jo. Jeg begynte litt sånn. Ikke økonomisk, men karrieremessig. Flyttet til Oslo pga jobb, men 12 år etter ble jeg veldig syk og ufør 😶🌫️ Kall det en omvendt klassereise om du vil. Anonymkode: e2303...dc1 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #15 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dette er sånn typisk kommentar når Oslo kommer opp. Noen må bare si noe stygt og klarer ikke å la være. Anonymkode: eef60...ccb Det er nå sånn Oslo fremstår for mange av oss. Det første man møter på når man går ut av Oslo S er narkodealere og tiggere. Det første man ser i avisene om morgenen er meldinger om slagsmål/knivstikkinger/skuddvekslinger i Oslo. Anonymkode: f741c...978 2
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #16 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er nå sånn Oslo fremstår for mange av oss. Det første man møter på når man går ut av Oslo S er narkodealere og tiggere. Det første man ser i avisene om morgenen er meldinger om slagsmål/knivstikkinger/skuddvekslinger i Oslo. Anonymkode: f741c...978 Da bør du vel bevege deg litt utenfor Oslo S da, kanskje? Den jevne innbygger i Oslo driver ikke akkurat og henger på Oslo S, med mindre de jobber i nærheten. Selv har jeg ikke vært nederst på Karl Johan på årevis. Hva skal jeg der, liksom? 🤷♀️ Anonymkode: 9d4c7...794 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #17 Skrevet 7. november 2022 Innenfor mitt fagområde er det i snitt 60 000,- høyere lønn i Oslo kontra Trøndelag. Ingeniører i flere bransjer har mellom 30 og 100 000 høyere lønn i Oslo enn Trøndelag. Anonymkode: b54e4...1f8 1
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #18 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er nå sånn Oslo fremstår for mange av oss. Det første man møter på når man går ut av Oslo S er narkodealere og tiggere. Det første man ser i avisene om morgenen er meldinger om slagsmål/knivstikkinger/skuddvekslinger i Oslo. Anonymkode: f741c...978 Veldig snevert og kunnskapsløst da med andre ord. Vet egentlig ingenting om Oslo enn det man leser i media og velger kun de negative artiklene fremfor det andre. Oslo er veldig mye mer enn Oslo s bare sånn at du vet det. Anonymkode: eef60...ccb 7
AnonymBruker Skrevet 7. november 2022 #19 Skrevet 7. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Da bør du vel bevege deg litt utenfor Oslo S da, kanskje? Den jevne innbygger i Oslo driver ikke akkurat og henger på Oslo S, med mindre de jobber i nærheten. Selv har jeg ikke vært nederst på Karl Johan på årevis. Hva skal jeg der, liksom? 🤷♀️ Anonymkode: 9d4c7...794 Det er ikke så ille der heller faktisk. Det er alt mulig av folk og går du litt mot sørsiden av Oslo s kommer du til nye bibliotket og operaen for hvor det supert. Anonymkode: eef60...ccb 4 1
Gjest Anonym Brukar0 Skrevet 7. november 2022 #20 Skrevet 7. november 2022 Er penger målet på om man har lykkes eller ikke?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå